Forummod permissies

tiennes
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 nov 2009, 11:52

Forummod permissies

Bericht door tiennes » 04 mei 2011, 23:34

Hoe kan ik voor zorgen dat een forummod alleen rechten krijgt om berichten te verwijderen, maar niet te wijzigen?

Bij de simpele weergaven van de gebruikers permissies kan dat niet. Maar bij de geavanceerde weergaven lukt het ook niet.

Hoe kan ik dat hier regelen?
Afbeelding

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Forummod permissies

Bericht door Tutor » 05 mei 2011, 08:59

tiennes schreef:Hoe kan ik voor zorgen dat een forummod alleen rechten krijgt om berichten te verwijderen, maar niet te wijzigen?

Bij de simpele weergaven van de gebruikers permissies kan dat niet. Maar bij de geavanceerde weergaven lukt het ook niet.

Hoe kan ik dat hier regelen?
Afbeelding

Een moderator is een voledige moderator.
Hij heeft dus ook alle rechten als moderator.


Vraag je, moet je moderator over alle forums moderator zijn? Of slechts over een paar forums van jou.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 05 mei 2011, 09:22

Je kijkt verkeerd.

Deze permissies staan onder forabeheer van ieder forum
Daar kun je instellen of een moderator (en eventuele groep/leden) mag wijzigen en-of verwijderen
Verder kun je dan in je voorbeeldplaatje instellen wie moderator is van welk forum

Die opties worden pas zichtbaar als je beperkingen intstelt zoals hieronder.

Afbeelding

Een moderator kan alleen daar modereren, waar de admin hem als moderator heeft aangesteld. De admin kan hier bovenuit gaan met "Admin" aan te geven in plaats van "Mod" in de forumpermissies.
Je stelt dus een moderator in per forum.
Anders is het als je in de forumpermissies b.v. "leden" of "alle" laat staan.
Zijn er meerdere moderatoren, dan geef je ze vaak niet allemaal toestemming in alle onderwerpen.
In het hoofdmenu is te zien, wie een forum of topic als moderator beheert.

Plaats reactie