Registreren gaat mis

Tjit
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:43

Registreren gaat mis

Bericht door Tjit » 27 sep 2007, 10:26

Hoi!

Ik heb net een forum opgestart voor een groep mensen van mijn werk. Alleen ze kunnen zich niet registreren op hun werkplek. Na het scherm waarin ze akkoord gaan met de voorwaarden, staat er "Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens." Maar vanaf hun pc thuis schijnt het wel te lukken.

Kan dit te maken hebben met de server op ons werk? Is het op te lossen? 't Is wat onhandig zo... :D

Groetjes
Tjit

Gast

Bericht door Gast » 27 sep 2007, 10:30

Ik weet niet of jullie dan ook hetzelfde e-mailadres hebben? Zo ja, dan klopt het. Je kan je met 1 e-mailadres ook maar 1 keer registreren.

Tjit
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:43

Bericht door Tjit » 27 sep 2007, 11:23

Wij hebben dezelfde extensie, maar vóór de @ staat wat anders. Maar ze komen niet eens toe aan het invullen van een e-mail-adres: meteen na het voorwaardenscherm stopt hij al. Dus ze hebben dan nog niets ingevuld, alleen dat ze ouder zijn dan 13...

Tjit
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:43

Bericht door Tjit » 27 sep 2007, 14:36

Het e-mailadres is dus niet hetzelfde. Kan het liggen aan de server, of aan het feit dat we allemaal werkstations hebben ipv pc's? Een collega kon zich wel registreren vanaf haar thuis-pc en vervolgens inloggen vanaf haar werkstation. Enig idee waar het aan ligt?

Gast

Bericht door Gast » 27 sep 2007, 16:36

Dan ligt het dus niet daaraan. Ik vrees dat ik je niet verder kan helpen, misschien weten peter-combat of Forum2go meer.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 27 sep 2007, 21:31

Tjit schreef:Het e-mailadres is dus niet hetzelfde. Kan het liggen aan de server, of aan het feit dat we allemaal werkstations hebben ipv pc's? Een collega kon zich wel registreren vanaf haar thuis-pc en vervolgens inloggen vanaf haar werkstation. Enig idee waar het aan ligt?
Vermoedelijk ligt dit aan werkstations. Daar is een beheerder verantwoordelijk voor. Het kan zeker zijn dat de mogelijkheid om vanaf een werkstation je niet kunt registreren. Dan zie je bijvoorbeeld ook niet de visuele login. En ja, dan kom je niet verder.

Probeer eens op een prive computer te registreren. Meestal gaat het dan wel. Meestal kun je wel inloggen bij een bestaand account.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 28 sep 2007, 09:09

Er zitten verschillende soorten van beveiliging op de aanmeld procedure. Waaronder een controle van ip adres en sessie.

Nu kan het inderdaad zo voorkomen dat als je via een netwerk gaat inschrijven op het forum, het ip adres en de sessie gelijk blijft. Wat tot gevolg heeft dat het forum dit niet meer toestaat, omdat deze dit als mogelijke spammer identificeerd.

Meestal lukt het dan wel voor 1 persoon, maar de rest heeft dan pech. Meestal is na 30 minuten de seesie verlopen, en zou het weer moeten lukken. Al kan dan weer maar 1 of 2 personen zich inschrijven. En dan weer een half uur later weer 1 a 2 personen etc.

Hier valt helaas niet veel aan te doen. Alleen het verwijderen van deze spam beveiliging zou kunnen helpen, maar het is duidelijk dat dat ook niet gewenst is.

Voorlopig kan ik alleen adviseren om de mensen zich thuis te laten inschrijven, of steeds na een half uur (of 3 kwartier) iemand nieuw laten inschrijven.

Tjit
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:43

Bericht door Tjit » 28 sep 2007, 11:04

Dan zal het wel te maken hebben met het IP-adres. Want vanaf privé-computers kunnen mensen zich wel registreren. Inloggen vanaf het werkstation levert daarna geen problemen op. Aan de sessie ligt het waarschijnlijk niet, want die foutmelding blijft hetzelfde.

Ik laat nu iedereen zich registreren vanaf de thuis-pc, dan moet het verder goed gaan, hoop ik. In elk geval bedankt! :)

Plaats reactie