Niemand kan registreren op mijn forum

dpproduction
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jul 2007, 19:00

Niemand kan registreren op mijn forum

Bericht door dpproduction » 22 jul 2007, 19:13

Hallo,

Ik krijg van een heleboel mensen een vraag waarom ze niet kunnen registreren op mijn forum. Ze krijgen dan deze tekst te zien: "Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens." ook ik heb even gekeken op de pagina registreren van mijn forum en ik krijg het ook die melding te zien als ik klik op dat ik toe stem met de voorwaarden en dat ik ouder/jonger ben dan 13 jaar. Kan iemand mij uitleggen wanneer deze melding weg gaat en dan bezoekers zich gewoon kunnen registreren.

Groetjes,

Dennis

Mijn forum is http://dpproduction.forum2go.nl/
Met vriendelijke groet,

Dennis

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Niemand kan registreren op mijn forum

Bericht door Tutor » 22 jul 2007, 19:56

dpproduction schreef:Hallo,

Ik krijg van een heleboel mensen een vraag waarom ze niet kunnen registreren op mijn forum. Ze krijgen dan deze tekst te zien: "Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens." ook ik heb even gekeken op de pagina registreren van mijn forum en ik krijg het ook die melding te zien als ik klik op dat ik toe stem met de voorwaarden en dat ik ouder/jonger ben dan 13 jaar. Kan iemand mij uitleggen wanneer deze melding weg gaat en dan bezoekers zich gewoon kunnen registreren.

Groetjes,

Dennis
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Niemand kan registreren op mijn forum

Bericht door Tutor » 22 jul 2007, 19:56

bigwheely schreef:
dpproduction schreef:Hallo,

Ik krijg van een heleboel mensen een vraag waarom ze niet kunnen registreren op mijn forum. Ze krijgen dan deze tekst te zien: "Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens." ook ik heb even gekeken op de pagina registreren van mijn forum en ik krijg het ook die melding te zien als ik klik op dat ik toe stem met de voorwaarden en dat ik ouder/jonger ben dan 13 jaar. Kan iemand mij uitleggen wanneer deze melding weg gaat en dan bezoekers zich gewoon kunnen registreren.

Groetjes,

Dennis

Ik heb me zojuist geregistreerd onder de naam Peter
Werkt gewoon. Ik wacht nog even op de email.
Die is intussen ook geariveerd.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

dpproduction
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jul 2007, 19:00

Re: Niemand kan registreren op mijn forum

Bericht door dpproduction » 22 jul 2007, 20:29

bigwheely schreef:
bigwheely schreef:
dpproduction schreef:Hallo,

Ik krijg van een heleboel mensen een vraag waarom ze niet kunnen registreren op mijn forum. Ze krijgen dan deze tekst te zien: "Je hebt het maximum aantal registratiepogingen voor deze sessie overschreden. Probeer het later nog eens." ook ik heb even gekeken op de pagina registreren van mijn forum en ik krijg het ook die melding te zien als ik klik op dat ik toe stem met de voorwaarden en dat ik ouder/jonger ben dan 13 jaar. Kan iemand mij uitleggen wanneer deze melding weg gaat en dan bezoekers zich gewoon kunnen registreren.

Groetjes,

Dennis

Ik heb me zojuist geregistreerd onder de naam Peter
Werkt gewoon. Ik wacht nog even op de email.
Die is intussen ook geariveerd.
Oke, maar moeten die mensen dan wachten wanneer ze weer kunnen registreren?
Met vriendelijke groet,

Dennis

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 22 jul 2007, 21:18

zoals ik al zei, toen ik het probeerde ging het goed.

Kijk eens na of de registratie soms alwel gelukt is en in jouw memberlijst aanwezig is. Maar mogelijk dat het email ergens vastgelopen is. (SPAMMAP) of zo iets dergelijks. Dan lijkt het alsof er geen mail gekomen is. Tja en dan kunnen ze er niet in.

Als je dan probeerd opnieuw te registreren dan wordt dat geweigerd.
Echter de weigering houdt in (het gebruikte mail is al in gebruik)
Dat kan ook een naam zijn die al gebruikt is. Die wordt dan voor een volgende poging geweigerd.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 23 jul 2007, 01:19

De melding die je krijgt heeft te maken met een instelling die wij hier op de forums hebben om de spam tegen te gaan.

In 1 sessie kun je maximaal 4 keer het scherm laden om je in te schrijven, daarna krijg je die foutmelding. Zodat 1 persoon zich maximaal 4 keer kan inschrijven per sessie.

Dit is natuurlijk heel handig als je ooit eens een gefrustreerd persoon, of een spammer op je forum krijgt, die zich een paar honderd keer wilt inschrijven. Dat lukt dan niet.

Er zit dan niets anders op om even af te wachten tot de sessie is verlopen, daarna kun je gewoon weer inschrijven.

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden zo.

dpproduction
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jul 2007, 19:00

Bericht door dpproduction » 23 jul 2007, 12:13

Forum2go schreef:De melding die je krijgt heeft te maken met een instelling die wij hier op de forums hebben om de spam tegen te gaan.

In 1 sessie kun je maximaal 4 keer het scherm laden om je in te schrijven, daarna krijg je die foutmelding. Zodat 1 persoon zich maximaal 4 keer kan inschrijven per sessie.

Dit is natuurlijk heel handig als je ooit eens een gefrustreerd persoon, of een spammer op je forum krijgt, die zich een paar honderd keer wilt inschrijven. Dat lukt dan niet.

Er zit dan niets anders op om even af te wachten tot de sessie is verlopen, daarna kun je gewoon weer inschrijven.

Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden zo.
Oke, Het is idd. handing, ik vind het ook fijn zo'n instelling tegen spammers.

Maar ik heb nog een vraagje hier over: Hoelang duurt het voordat zo'n sessie afgelopen is?
Met vriendelijke groet,

Dennis

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 23 jul 2007, 14:28

Dat weet ik ook niet zo precies. Ik heb dat nog niet bij de hand gehad.
Er zou echter een mededeling zijn voor welke tijd dit niet meer kan.

Of hoe lang je zou moeten wachten. Gewoon een tijd later weer eens proberen.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 23 jul 2007, 15:22

Als ik het me goed herinner is het 30 minuten. Dus niet eens zo heel lang.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 23 jul 2007, 15:25

Dus hetzelfde als je 3 keer een verkeerde login gebruikt??
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie