Reclame op de site

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 12 aug 2012, 08:46

Max schreef:Wéér véél reklame op de Forums , en wat dan voor welke !!

Mvg Max
Tja, daar kan ik niets aan doen.
Je kunt natuurlijk reclamevrij kopen voor een jaar.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 23 aug 2012, 00:52

dat er reclame is oke, daar hebben we voor gekozen als het ware door een gratis forum te kiezen. Maar ik word nu meerdere malen per week gewezen op schaars geklede dames die ineens e zien zijn op het forum. En de leden vragen zich af of deze reclame's nu wel moeten.

ik lees dat het allemaal dating reclame is, maar ik vond het onfatsoenlijk.
Op die manier dwingt u de klanten om toch te gaan betalen.
Het antwoord van we moeten er van leven, mag dan op zichzelf juist zijn, maar, maar de dames van plezier reclames laten draaien vind ik niet kunnen.

Ze zullen prima passen in de fora die ook meer sex gericht zijn, en daar is ook niets mis mee, maar op een forum waar het over aquarium-vissen gaat of over rouw verwerking, problemen met kinderen, zo kan je er nog tientallen opnoemen, is dit hoogst ongepast.

Dit soort van reclame's zal de toename van advertentie blokkers doen toenemen, en dat zal ook niet de bedoeling zijn.

Ik begrijp dat er een mogelijkheid is om tegen betaling van de reclame af te komen. dit is een kwestie van aanvragen, betalen en alles blijft hetzelfde, alleen zonder reclame?? ik heb wel gekeken naar de uitleg die was van 2010.

Graag even uw hulp hierbij.
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Kasper
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 mei 2012, 16:56

Bericht door Kasper » 10 sep 2012, 09:38

Het lijkt er sterk op dat forum2go inmiddels haar gebruikers DWINGT om een reclamevrij forum af te kopen.

Steeds weer komen er meer en meer reclames op je forum en worden die steeds dwingender (knipperen en GROTER) en heb je er verder weinig over te zeggen.

Kijk je komt hier en accepteert de reclame, je steekt heel veel tijd en energie in de opbouw van je forum en steeds weer komt daar meer reclame bij. Ik heb zelf een forum waar KINDEREN komen en wat moet ik dan met vibrators en condoomreclame's? Nee ik kan het niet meer verkopen aan mijn leden en moet dan maar accepteren dat ik geld moet gaan betalen? Nee was ik destijds maar slimmer geweest en had ik wel gekozen voor een andere die wel verse software gebruikt en netjes reclame implementeert binnen GRATIS software...

Groetjes Kasper

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 10 sep 2012, 13:01

Kasper schreef:Het lijkt er sterk op dat forum2go inmiddels haar gebruikers DWINGT om een reclamevrij forum af te kopen.

Steeds weer komen er meer en meer reclames op je forum en worden die steeds dwingender (knipperen en GROTER) en heb je er verder weinig over te zeggen.

Kijk je komt hier en accepteert de reclame, je steekt heel veel tijd en energie in de opbouw van je forum en steeds weer komt daar meer reclame bij. Ik heb zelf een forum waar KINDEREN komen en wat moet ik dan met vibrators en condoomreclame's? Nee ik kan het niet meer verkopen aan mijn leden en moet dan maar accepteren dat ik geld moet gaan betalen? Nee was ik destijds maar slimmer geweest en had ik wel gekozen voor een andere die wel verse software gebruikt en netjes reclame implementeert binnen GRATIS software...

Groetjes Kasper

Nee, wij dwingen niemand om reclame vrij te maken. Daar kies je zef voor.
Ik kan je een aantal hosters noemen met phpbb3
geloof je dat die gratis voor jouw werken?
Nee hoor. Toch gratis? Dan net als vroeger bij phpbb2 reclame.
Ook nu kun je weer betalen voor reclame vrij. Dit is overal zo.

Lees mijn andere antwoord ook nog even a.u.b.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 10 sep 2012, 13:29

laten we er geen ongenuanceerde discussie van maken, reclame is er blijft er tot je dood bij neervalt waarschijnlijk. Waar het mij overging is dat er gewoon onfatsoenlijke reclame op de fora losgelaten wordt. als dan niet knipperend en bewegend.

Het heeft eigenlijk geen pas om te zeggen, je slikt die reclame's maar, ook de in vele ogen storende en onfatsoenlijke, of je koop een jaar vrij.

das het slikken of stikken verhaal waar je uiteindelijk niets meer mee kan.

tuurlijk moet er geld verdient worden, maar het simpelweg stellen dat de reclame niet onfatsoenlijk is, omdat google dit beloofd heeft, is natuurlijk een beetje naïef.

de discussie lijdt verder nergens meer toe. Hij kan wat mij betreft op slot.

en eigenlijk is dit het enige wat ik jammer en minder vind aan dit forum. Voor de rest loopt het als een trein.
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Kasper
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 mei 2012, 16:56

Bericht door Kasper » 10 sep 2012, 14:36

Peter-Combat schreef:
Max schreef:Wéér véél reklame op de Forums , en wat dan voor welke !!

Mvg Max
Tja, daar kan ik niets aan doen.
Je kunt natuurlijk reclamevrij kopen voor een jaar.
Ik vind dit toch een vorm van dwang, al dan niet in een wel erg ongelukkig antwoord vormgegeven.

Opa Roel, dit is toch de discussie en naar ik meen denken we hetzelfde, dus zonde om de boel op slot te zetten.

@Peter, ik las toevallig eerder je andere antwoord ;) Maar je begrijpt mij ook hier niet. Ik zal het daarom wat makkelijker verwoorden.

A) Je start hier een forum en accepteerd 15% reclame op je forum in en rond topic en de index
B) Na een paar maanden wil forum2go meer verdienen en zet op nog meer plaatsen reclame in je forum, BAM 25% reclame op je forum.
C) ... Wat gaat er nog komen.

Je hebt dan de keuze of je accepteert steeds meer reclame tegen je zin in, je stopt je forum, of je betaald... Ik vind dat niet erg netjes om zo voor het blok gezet te worden.

In ieder geval klagen leden en ook ik ben niet erg te spreken over de getoonde reclame, Google adds is leuk voor forum2go, maar zo zuiver als het geweest is, is het niet meer blijkbaar.

Ik weet dat deze aanbieders van gratis fora zo werken, maar weet ook dat op andere plekken de reclame vele malen respectabeler is dan hier het geval is.

Groetjes Kasper

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 10 sep 2012, 15:38

het is natuurlijk wel zo dat bedrijven of aanbieders van bepaalde diensten hun voorwaarden kunnen veranderen, je hoeft daar niet mee accoord te gaan natuurlijk, de consequentie is dat je wat anders zoekt, maar ook dat is niet echt makkelijk natuurlijk, want als je een gratis forum hebt, neem je niet zomaar alles mee naar de volgende aanbieder.

mijn forum zou best over willen gaan naar betaald en naar versie 3, alleen als je, net als ik, geen whizzkid van een opa bent, dan weet je echt niet hoe dat moet. :roll:

Ergo, heeft het voor mij geen zin, om me er verder mee bezig te houden, anders dan dat ik en veel van mijn leden zich ergeren aan de irritante flikkerende en dating balken.

Maar kennelijk is daar wat mee te verdienen, en moet heel nederland gaan daten, persoonlijk vind ik het een heel gedoe hoor, heb die tijd wel gehad. hehehehe
lala==
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Cavaliertje
......
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 mei 2007, 17:45

Bericht door Cavaliertje » 10 sep 2012, 21:03

opa roel schreef:
mijn forum zou best over willen gaan naar betaald en naar versie 3, alleen als je, net als ik, geen whizzkid van een opa bent, dan weet je echt niet hoe dat moet. :roll:
Je kunt ook gewoon versie 2 houden en dan reklamevrij nemen.
Toen mijn forum goed liep heb ik dat ook gehad en ik moet zeggen het beviel mij prima.

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 11 sep 2012, 00:17

is ook wel zo maar in 3 is meer te regelen, ik krijg wel veel vragen, kan dit of kan dat, maar versie 2 is wat dat betreft redelijk beperkt.
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 11 sep 2012, 08:24

opa roel schreef:is ook wel zo maar in 3 is meer te regelen, ik krijg wel veel vragen, kan dit of kan dat, maar versie 2 is wat dat betreft redelijk beperkt.
Is juist opa roel.
Meer mogelijkheden maar ook nogal wat moeilijker Zeker in het begin.
Na een tijdje krijg je dat wel door.

En inderdaad zijn de mogelijkheden een beetje simpeler als phpbb3.

Succes.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie