Bevestigingscode niet te lezen

Aa&Hunze
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2011, 12:21

Bevestigingscode niet te lezen

Bericht door Aa&Hunze » 07 dec 2011, 19:48

Enkele maanden geleden heb ik een forum2go forum aangemaakt voor de organisatie waarin ik als vrijwilliger werkzaam ben. Dit is een besloten forum met slechts negen gebruikers. Toen heb ik weinig problemen met de aanmelding vernomen.

Kortgeleden nog een (eveneens besloteN) forum aangemaakt, voor een grotere groep gebruikers dit maal. Helaas heb ik al een aantal mails ontvangen over de bevestigingscode die slecht te lezen is. Wat ik tot nu toe gedaan heb, is zelf een account aanmaken voor deze mensen.. maar verrek.. Het gaat bij mij dus ook de halve tijd gewoon niet met die codes. Voor de tweede maal in korte tijd zit ik nu een half uur te wachten tot ik nog een poging mag wagen. Ik weet niet of hier iets aan gedaan kan worden of dat er een andere oplossing voor is, het is wel erg jammer want het forum is verder vrij gebruiksvriendelijk.

PS: Leuke kerstsfeer hier, maar dat groen op rood is echt niet te lezen, ik krijg er hoofdpijn van.. :oops:

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Bevestigingscode niet te lezen

Bericht door Tutor » 07 dec 2011, 20:02

Aa&Hunze schreef:Enkele maanden geleden heb ik een forum2go forum aangemaakt voor de organisatie waarin ik als vrijwilliger werkzaam ben. Dit is een besloten forum met slechts negen gebruikers. Toen heb ik weinig problemen met de aanmelding vernomen.

Kortgeleden nog een (eveneens besloteN) forum aangemaakt, voor een grotere groep gebruikers dit maal. Helaas heb ik al een aantal mails ontvangen over de bevestigingscode die slecht te lezen is. Wat ik tot nu toe gedaan heb, is zelf een account aanmaken voor deze mensen.. maar verrek.. Het gaat bij mij dus ook de halve tijd gewoon niet met die codes. Voor de tweede maal in korte tijd zit ik nu een half uur te wachten tot ik nog een poging mag wagen. Ik weet niet of hier iets aan gedaan kan worden of dat er een andere oplossing voor is, het is wel erg jammer want het forum is verder vrij gebruiksvriendelijk.

PS: Leuke kerstsfeer hier, maar dat groen op rood is echt niet te lezen, ik krijg er hoofdpijn van.. :oops:

Ga eens even naar
ACP
configuratie scherm

Visuele bevestiging aanzetten
Gebruikers dienen een code uit een afbeelding over te typen bij registratie;

Dit is de visuele code.
normaler wijze funktioneert dat goed. Ook ik heb die er op.
Maar schakel hem eens kort even uit en probeer hoe dat gaat.

Daarna, na het proberen, zet je hem weer aan.
Mogelijkerwijze kan dat aan je style liggen.
Zet subsilver er dan eens op en kijk eens hoe dat gaat.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Aa&Hunze
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2011, 12:21

Bericht door Aa&Hunze » 07 dec 2011, 20:43

Bedankt, dat helpt! Misschien een domme vraag, ik ben hier ook niet erg in thuis.. Kan ik die bevestigingscode niet gewoon uit laten staan?

Gast

Bericht door Gast » 09 dec 2011, 13:29

Je kunt hem uitzetten, maar dat is niet aan te raden. Echter ben ik van mening dat deze bevestigingscode weinig meer uithaalt, aangezien hij al door de meeste spambots wordt omzeilt. Is dan ook al weer een oudje...

Gr. Jeroen

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 09 dec 2011, 16:50

Munthunter schreef:Je kunt hem uitzetten, maar dat is niet aan te raden. Echter ben ik van mening dat deze bevestigingscode weinig meer uithaalt, aangezien hij al door de meeste spambots wordt omzeilt. Is dan ook al weer een oudje...

Gr. Jeroen
Dat we afhankelijk zijn van slechts een captcha en misschien een beetje ouder is, is dat geen reden om deze uit te schakelen.
Als ie werkelijk zo weinig of niets meer zou betekenen zou de hooster hem allang uitgeschakeld hebben,
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie