eerst voorstellen voor het overzicht

barbara
...
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2012, 19:45

eerst voorstellen voor het overzicht

Bericht door barbara » 24 jan 2012, 20:43

Is het mogelijk dat ik mensen eerst verplicht om zich voor te stellen vooraleer de rest van het forum zichtbaar word voor hun?

Ik weet dat er heel veel mensen graag komen meelezen maar nooit een bericht zelf plaatsen. Dit wil ik vermijden.

en dan nog een vraagje: als leden zich voorstellen maar een bepaalde tijd niet meer komen, kan ik hen dan ergens op non-actief zetten dat het forum tijdelijk niet meer leesbaar is voor hen?

alvast bedankt voor het antwoord

rie
......
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 jul 2008, 13:18

Bericht door rie » 25 jan 2012, 07:05

Maak je een gesloten sectie in je forum.

barbara
...
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jan 2012, 19:45

Bericht door barbara » 25 jan 2012, 10:11

het forum staat nu gesloten voor mensen die geen lid zijn maar hoe doe ik dit dat ze alleen het forum kunnen zien na voorstelling, nu is dit na registratie...

Josje
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2012, 22:38

Bericht door Josje » 30 mei 2012, 15:04

Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..

Mijn forum is alleen zichtbaar voor leden. Vaak meld iemand zich aan en word geaccpetreerd door mij en plaatst dan berichten zonder voor te stellen..

Ik wil graag dat leden eerst aanmelden, dan verplicht voorstellen en dan pas de rest van het forum kunnen zien.

Is dit mogelijk?

rie
......
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 jul 2008, 13:18

Bericht door rie » 31 mei 2012, 07:24

Ja dat is mogelijk hooor.

Je sluit de andere topics af en opent ze als diegene zich heeft voorgesteld.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 31 mei 2012, 08:57

Dat is ietsje moelijker.
Maar een groep met permissies PRIVE.

Alleen het voorstellen onderwerp blijft na registratie mogelijk om in te vullen.
Nadat het voorstellen kun je deze persoon in de PRIVE groep plaatsten en dan kan die pas verdere berichten plaatsen.

Sorry dat ik de vraag niet eerder gezien heb.

http://helpdesk.forum2go.nl/alle-vragen ... ld-t6.html
kijk hier bij onderwerp 10
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Josje
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2012, 22:38

Bericht door Josje » 02 jun 2012, 08:49

Dankjewel, ik gahet vandaag proberen..

Er is geen mogelijkheid dat het na het voorstellen automatisch de rest te zien krijgt zeker?

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 02 jun 2012, 09:30

Josje schreef:Dankjewel, ik ga het vandaag proberen..

Er is geen mogelijkheid dat het na het voorstellen automatisch de rest te zien krijgt zeker?
Nee, dat gaat bij dit systeem niet.


jou verder vraag.
en dan nog een vraagje: als leden zich voorstellen maar een bepaalde tijd niet meer komen, kan ik hen dan ergens op non-actief zetten dat het forum tijdelijk niet meer leesbaar is voor hen?


Later op nonactief zetten? Ja dat kan.
Configuratiescherm.
Beheer (klik op beheer)
Zoek dan de persoon die je op non actief wilt zetten.
Speciale velden voor beheerder (onder dit veld)
zoek Gebruiker is actief. Zet vinkje op NEE.

Verstuur de pagina.
Daarmee is de bebruiker op non actief geplaatst
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Josje
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2012, 22:38

Bericht door Josje » 02 jun 2012, 20:12

Ik snap het toch niet helemaal..
Ik kan namelijk geen groep aanmaken..

Ik kan dan alleen een moderator kiezen.. Maar ik wil dus een groep maken met alle leden die zich al netjes hebben voorgsetld en dus ook recht hebben op het gehele forum..
De leden die nog niet voorgesteld hebben mogen dus alleen het voortsel topic zien..

Wat doe ik fout?

Josje
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 mar 2012, 22:38

Bericht door Josje » 03 jun 2012, 21:23

Peter ik had je al gemail over mijn probleem..
Hierbij nogmaals..

k heb een forum en dat is alleen zichtbaar voor leden, alleen de regels zijn voor iedereen zichtbaar.
Nu heb ik ingesteld dat na registratie en acceptatie door mij de rest van het forum te zien is.

Nu wil ik daar een aanpassing aan doen alleen weet ik niet hoe ik dat moet aanpakken..
We hebben op ons forum last van 'mee-lezers' ze melden zich aan en posten daarna niks maar kunnen wel het forum helemaal zien en lezen.
Graag wil ik dus instellen dat leden na acceptatie alleen nog maar het 'voorstel-topic' te zien krijgen. Zodra ze zich hebben voor gesteld krijgen ze de rest van het forum te zien.
Nu weet ik al dat ik dat met groepen zou moeten doen en dus een groep aan maken voor de actieve leden. Alleen lukt het me niet om leden toe te voegen aan een groep, ik kan alleen de moderator kiezen en dan is er dus maar 1 persoon in die groep? Of snap ik het niet?
En moet de groep verborgen of gesloten zijn? Wat is het verschil?

Ik snap inmiddels al wel dat als een nieuw lid zich heeft voorgesteld ik ze dan zelf handmatig in de groep van actieve leden moet plaatsen.

Hopelijk kun jij me hierbij helpen?!
Alvast bedankt!

Plaats reactie