groepspermissies worden niet doorgevoerd naar gebruikers

Arty P
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:02

groepspermissies worden niet doorgevoerd naar gebruikers

Bericht door Arty P » 06 sep 2012, 13:14

Hoi,

Ik heb een forum met verschillende groepen. Er zijn verschillende delen van het forum dat alleen bepaalde groepen kunnen zien.

voor de meeste groepen werkt dit perfect, maar er is 1 groep waarbij de gegeven permissies niet worden doorgevoerd naar de individuele gebruiker.

dus de groep heeft toelating om het te zien, maar de gebruikers uit de groepen blijven op geweigerd staan.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Alvast bedankt!

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: groepspermissies worden niet doorgevoerd naar gebruikers

Bericht door Tutor » 06 sep 2012, 18:11

Arty P schreef:Hoi,

Ik heb een forum met verschillende groepen. Er zijn verschillende delen van het forum dat alleen bepaalde groepen kunnen zien.

voor de meeste groepen werkt dit perfect, maar er is 1 groep waarbij de gegeven permissies niet worden doorgevoerd naar de individuele gebruiker.

dus de groep heeft toelating om het te zien, maar de gebruikers uit de groepen blijven op geweigerd staan.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Alvast bedankt!

Als je een groep gemaakt het, dan is de volgende stap om deze groep met de permissies in te stellen, wat mag en wat mag niet.
Als dat klaar is, verplaats je degene die daar bij horen dan plaats je die in de groep.
Dat doe je dan op de indexpagina.
Niet in je beheerderspagina.

Toch niet duidelijk?? Vraag maar.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Arty P
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:02

Bericht door Arty P » 07 sep 2012, 08:28

Bedankt voor je antwoord Peter.
Dat stuk is me zeker duidelijk en op die manier werk ik ook bij mijn groepen.

Maar voor 1 bepaalde groep wil het niet werken... :roll:

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 07 sep 2012, 18:20

Arty P schreef:Bedankt voor je antwoord Peter.
Dat stuk is me zeker duidelijk en op die manier werk ik ook bij mijn groepen.

Maar voor 1 bepaalde groep wil het niet werken... :roll:

Welke groep wil het niet werken???
Goed uitleggen. Misschien weet ik dan iets.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Arty P
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:02

Bericht door Arty P » 10 sep 2012, 09:12

Ik heb een forum waar mensen terecht kunnen met basiscomputervragen.

Een onderdeel van het forum bevat cursusmateriaal dat is afgeschermd voor gewone bezoekers. Enkel medewerkers mogen hier aankunnen.

Een deel van de medewerkers zijn vrijwilligers, een ander deel sociaal tewerkgestelden.
Ik deel hen op in groepen.
Deze groepen hebben permissie om aan het cursusmateriaal te kunnen. Toch zijn er een groot aantal medewerkers (die in de groepen zitten) die er niet aankunnen.

Als ik dan naar de permissies van de groep ga kijken staan deze juist ingesteld, maar bij de gebruiker staan ze allemaal op geweigerd.

Enig idee hoe het komt dat de medewerker het onderdeel van het cursusmateriaal niet kan zien?

Alvast bedankt Peter!

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 10 sep 2012, 13:04

Arty P schreef:Ik heb een forum waar mensen terecht kunnen met basiscomputervragen.

Een onderdeel van het forum bevat cursusmateriaal dat is afgeschermd voor gewone bezoekers. Enkel medewerkers mogen hier aankunnen.

Een deel van de medewerkers zijn vrijwilligers, een ander deel sociaal tewerkgestelden.
Ik deel hen op in groepen.
Deze groepen hebben permissie om aan het cursusmateriaal te kunnen. Toch zijn er een groot aantal medewerkers (die in de groepen zitten) die er niet aankunnen.

Als ik dan naar de permissies van de groep ga kijken staan deze juist ingesteld, maar bij de gebruiker staan ze allemaal op geweigerd.

Enig idee hoe het komt dat de medewerker het onderdeel van het cursusmateriaal niet kan zien?

Alvast bedankt Peter!
Is het zinnig om even bij jou te kijken?
Maak dan voor mij een registratie en stuur mij dan deze login.
Dan kan ik eens kijken wat er is.

Stuur prive gegevens naar mij per PB aub.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Arty P
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:02

Bericht door Arty P » 10 sep 2012, 13:36

Komt er aan :-)

Plaats reactie