Nep registraties

Rizzo
..
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2011, 16:23

Nep registraties

Bericht door Rizzo » 20 okt 2012, 20:42

Goedenavond allemaal, even een vraagje. Sinds ik mijn forum weer heb geactiveerd en het drukker wordt op mijn forum, heb ik heel veel last van nep registraties bijv: occassatt, affanotte, etc. Weet iemand hoe dit kan, want ik heb er nu dagelijks een stuk of 10, die ik dan weer moet verwijderen. De activatie staat op beheerder, maar op een of andere manier blijft het aan de gang. En als ik de captcha inschakel, dan zien de echte nieuwe leden hem niet. Wie heeft er raad en weet wat ik moet doen? Alvast heel erg bedankt voor de hulp. Groetjes Ed. Rizzo Rattenforum.

http://rizzorattenopva.forum2go.nl/index.php

Gast

Bericht door Gast » 20 okt 2012, 21:03

Niet verwijderen, want zolang je ze niet activeerd kunnen ze zich geen 2e keer met die naam aanmelden.

Gewoon lekker inactief laten, heb je er ook geen last van.

paula
...
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 jun 2007, 23:03

Bericht door paula » 20 okt 2012, 21:37

Wel oppassen dat er niet ineens in een willekeurig topic een raar bericht opduikt.
Al dan niet voorzien van ongewenste reclame en foto's. :roll:

Rizzo
..
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 okt 2011, 16:23

Bericht door Rizzo » 20 okt 2012, 21:57

Dank voor de snelle reactie. Alleen komt de ledenlijst dan wel vol te staan met gekke namen? Is het soms een botnet? :grin:

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 20 okt 2012, 23:27

Rizzo schreef:Dank voor de snelle reactie. Alleen komt de ledenlijst dan wel vol te staan met gekke namen? Is het soms een botnet? :grin:
Dat kun je ook voorkomen.
Zorg er voor dat nieuwe registranten moeten wachten door goedkeuring van de beheerder.

Dan heb je gelijk de kans om een nieuwe te controleren voor je hem toelaat. Is dat eeen vreemde? Dan verwijderen.

Succes
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Max
.......
Berichten: 266
Lid geworden op: 07 nov 2009, 09:57

Bericht door Max » 21 okt 2012, 09:33

Peter-Combat schreef:
Rizzo schreef:Dank voor de snelle reactie. Alleen komt de ledenlijst dan wel vol te staan met gekke namen? Is het soms een botnet? :grin:
Dat kun je ook voorkomen.
Zorg er voor dat nieuwe registranten moeten wachten door goedkeuring van de beheerder.

Dan heb je gelijk de kans om een nieuwe te controleren voor je hem toelaat. Is dat eeen vreemde? Dan verwijderen.

Succes
Ik heb er ook dagelijks last van , en doe het ook zoals Peter hier aanhaalt maar ze blijven komen !

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 21 okt 2012, 11:18

Inderdaad omschreef ik dat.

Iets duidelijker.
Zet voor elk subforum de permissies de eerste twee voor zien en lezen op toestaan.
Alle anderen instellen tenminsten als leden.

Account-activering aanzetten voor beheerder.
Nu kan een iemand als gast niets doen.

Alle anderen ,moeten wachten na registratie op toestemming van de beheerder.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Reneeinfrankrijk
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2012, 11:39

Bericht door Reneeinfrankrijk » 23 okt 2012, 11:53

Ook ons forum heeft heel veel last van nep-registraties.
Gisteren heb ik er zo'n 10 verwijderd uit de ledenlijst. Ik baal hier behoorlijk van. Ik zou graag ip-adressen willen blokkeren maar kan nergens ip-adressen bij zo'n nep-registratie vinden.
Wat ik nu doe:
- na ontvangst van de e-mail activeer ik de nep-registratie
- ik log in als beheerder op ons forum
- ik zoek betreffende nep-registratie
- ik klik onderaan op verwijder deze registratie

Ik neem aan dat dit de enige manier is om er vanaf te komen? Ik zie het niet zitten dat de gebruikerslijst volledig vervuild wordt door nepperds.

Of is er nog iets anders wat ik kan doen?

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 23 okt 2012, 12:03

Reneeinfrankrijk schreef:Ook ons forum heeft heel veel last van nep-registraties.
Gisteren heb ik er zo'n 10 verwijderd uit de ledenlijst. Ik baal hier behoorlijk van. Ik zou graag ip-adressen willen blokkeren maar kan nergens ip-adressen bij zo'n nep-registratie vinden.
Wat ik nu doe:
- na ontvangst van de e-mail activeer ik de nep-registratie
- ik log in als beheerder op ons forum
- ik zoek betreffende nep-registratie
- ik klik onderaan op verwijder deze registratie

Ik neem aan dat dit de enige manier is om er vanaf te komen? Ik zie het niet zitten dat de gebruikerslijst volledig vervuild wordt door nepperds.

Of is er nog iets anders wat ik kan doen?
Als het neppers (spammers) dan is dit de enige mogelijkheid.

Zet in je registratie; Account-activering aanzetten (Het goed keuren door de beheerder.)
En de registratie pagina onderaan, Gebruiker is actief (zet deze op niet actief.)

Dan nog blijven registranten aanwezig, maar kunnen niets.

Let op. Robot maschine ala Google en of meer en andere, die kun je niet blokkeren.
Ik heb daar eerder al over geschreven.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Reneeinfrankrijk
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2012, 11:39

Bericht door Reneeinfrankrijk » 23 okt 2012, 12:23

Jammer dat het niet op een andere manier kan, maar fijn om te horen dat ik het al op de juiste manier doe. Ik wil die nepperds gewoon niet in mijn gebruikerslijst hebben ;-)
Bedankt!!

Plaats reactie