geen toegang tot bepaalde indexen van het forum

MichelH
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2014, 21:34

geen toegang tot bepaalde indexen van het forum

Bericht door MichelH » 16 apr 2014, 22:01

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat ik hier juist zit. Anders zal er wel iemand me verder wil helpen. Het gaat hier over het forum gelinkt aan de website van classic-daf en hierover heb ik volgende vraag:

Hoe komt het dat bepaalde leden van ons forum (waaronder ikzelf) geen toegang hebben tot enkele indexen: planning en meldingen.
Wat is hiervoor de oplossing?


Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 16 apr 2014, 22:14

Eerst is het nodig te weten wat voor funktie je daar hebt?
Met permissies stel je via het beheer de toegankelijkheid in van de onderwerpen.

Er bestaan individuele en groepspermissies.

Je kunt pas na twee posten linken plaatsen, maar het is noodzakelijk je forum beter aan te geven ander weet ik ook niet waar ik kijken moet.

Bedoel je deze:

http://classicdaf.forum2go.nl/

Meldingen moet je in je profiel aanvinken.

MichelH
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2014, 21:34

Bericht door MichelH » 17 apr 2014, 23:21

Hoi, ik ben dus echt een leek op vlak van forums en wordt dus ook niet wijzer uit al die toekenningen van moderator ed. Dus vraag me niet welke functie ik heb op het forum. Op dit moment is het wel zo dat ik voorzitter ben van Classic Daf, en is het dus het forum wat jij vermeldt van Classic Daf. Ik kon het echter niet vermelden want dan vertrok mijn onderwerp niet. Vandaar.
Het is echter wel de bedoeling dat ik als voorzitter toegang heb tot alle indexen en bevoegdheden. Momenteel weet niemand van de club wie individuele of groepspermissies heeft, als iemand al weet wat dit betekent.
Er is wel één iemand die meer bevoegdheid heeft en bvb berichten kan verwijderen. Ik weet niet of die nog meer kan, kan het hem altijd navragen;
En wat je zegt:meldingen moet je in je profiel aanvinken, dit vind ik niet. Waar moet ik dat doen, en hoe zit het dan met de planning?
Ik zei het al: ik ben echt een leek en alle hulp is welkom.
Ik zou wel graag wat meer kennis verwerven omtrent het forum om op die manier wat meer animo te kunnen brengen.
In ieder geval bedankt voor je reactie

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 18 apr 2014, 00:25

Wil je wel helpen, maar dan moet ik eerst zien hoe je forum is ingesteld.
Ik geef de voorkeur aan groepen, want dat is veel eenvoudiger en eenmalig instellen.

http://helpdesk.forum2go.nl/een-uitgebr ... t2200.html

http://helpdesk.forum2go.nl/prive-groep ... html#18820

Ik kan aanmelden en dan kun je mij Adminbevoegdheid toekennen, dan kan ik kijken hoe het zit en raad geven.

Je kunt ook per PB je account en WW doorgeven, dan doe ik het onder jouw naam.

Niet hier je WW plaatsen dus.

Je kunt je link ook in je profiel plakken als onderschrift, staat het gelijk overal bij.

Heb de melding voor een reactie op dit forum al voor je aangezet.

MichelH
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2014, 21:34

Bericht door MichelH » 20 apr 2014, 20:05

ik ga nog even wachten met dingen uit te proberen tot ik hier in huis zelf hulp heb van mensen met meer kennis van zaken, niet dat je gaat denken dat ik er niet meer mee bezig ben. in elk geval toch al weer bedankt

Plaats reactie