Kan ik ook de CSS zelf aanpassen?

cilia
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2014, 21:21

Kan ik ook de CSS zelf aanpassen?

Bericht door cilia » 21 mei 2014, 21:53

Ik heb een mooie template gevonden, het Logo kunnen aanpassen, maar wil nog was veranderingen aanbrnegen, maar denk dat als ik in de stle was invoer (kleuren) het niet pakt door de css die erin zit???
Groetjes Cil

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Re: Kan ik ook de CSS zelf aanpassen?

Bericht door Helpdesk » 22 mei 2014, 00:22

cilia schreef:Ik heb een mooie template gevonden, het Logo kunnen aanpassen, maar wil nog was veranderingen aanbrnegen, maar denk dat als ik in de stle was invoer (kleuren) het niet pakt door de css die erin zit???
Het hangt van de template af in hoeverre je iets kunt aanpassen.
Zo laten sommige stijlen wel een aantal aanpassingen toe als letterkleur en opmaak of logo (grootte vooral en plaatsing) terwijl anderen geen enkele optie toelaten.

Bovendien zijn fonts (letters) als kleur weleens gekoppeld aan de kleur van bepaalde velden of hebben invloed op andere vlakken.
Soms kun je de kleur van b.v. Admin of Moderator aanpassen met een scriptje, maar bij anderen is het weer een van de fontstijlen gekoppeld.
We hebben een paar honderd stijlen en dus is het zoeken naar gewenste mogelijkheden.

Er staan meerdere voorbeelden op dit forum wat aanpassingen betreft.
Maar het hangt dus in hoge mate af van de toegepaste template.
De HTML body is echter niet aan te passen (en dat is uit veiligheidsoverwegingen).

cilia
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2014, 21:21

Re: Kan ik ook de CSS zelf aanpassen?

Bericht door cilia » 23 mei 2014, 21:24

Dank voor je antwoord, Er staan inderdaad heel veel templates, ik kan moeilijk een keuze maken, maar ga nog even verder stoeien ermee.
Stardust schreef:
cilia schreef:Ik heb een mooie template gevonden, het Logo kunnen aanpassen, maar wil nog was veranderingen aanbrnegen, maar denk dat als ik in de stle was invoer (kleuren) het niet pakt door de css die erin zit???
Het hangt van de template af in hoeverre je iets kunt aanpassen.
Zo laten sommige stijlen wel een aantal aanpassingen toe als letterkleur en opmaak of logo (grootte vooral en plaatsing) terwijl anderen geen enkele optie toelaten.

Bovendien zijn fonts (letters) als kleur weleens gekoppeld aan de kleur van bepaalde velden of hebben invloed op andere vlakken.
Soms kun je de kleur van b.v. Admin of Moderator aanpassen met een scriptje, maar bij anderen is het weer een van de fontstijlen gekoppeld.
We hebben een paar honderd stijlen en dus is het zoeken naar gewenste mogelijkheden.

Er staan meerdere voorbeelden op dit forum wat aanpassingen betreft.
Maar het hangt dus in hoge mate af van de toegepaste template.
De HTML body is echter niet aan te passen (en dat is uit veiligheidsoverwegingen).
Groetjes Cil

Plaats reactie