Ik wil een aantal dingen in mijn forum maar hoe zorg ik daar

Habolifantpiet
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2014, 18:53

Ik wil een aantal dingen in mijn forum maar hoe zorg ik daar

Bericht door Habolifantpiet » 11 jun 2014, 19:24

het is een soort bedrijfs forum.
Er moet veel genoteerd worden maar ook gelezen.
Ik heb een aantal vragen.
1( Hoe zorg ik ervoor dat ik eerst die ene moet accepteren voor dat hij zijn account kan activeren enzo.
2( Hoe zorg ik ervoor dat ik iemand de bepaalde recht geeft die dat ook kan doen (mensen accepteren).
3( Hoe kan ik er voor zorgen dat bepaalde mensen dat onderwerp wel kunnen zien/bewerken. Of een aantal alleen kunnen zien.
4( Hoe kan je sommige namen bepaalde kleuren geven
(bijvoorbeeld zwart is hoogste en geel laagste).
5(Hoe kan ik er voor zorgen dat mensen In een onderwerp wel berichten kunnen plaatsen maar geen berichten van andere kunnen bewerken.

later komen er denk ik nog meer vragen hoor. Alvast bedankt
Dit is forum adres olifantbhabbo.forum2go.nl

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 11 jun 2014, 21:16

Lees eerst eens het configuratieondewerp
http://helpdesk.forum2go.nl/configuratie-forum-f3.html

De account kun je door de Admin laten activeren in plaats van automatisch of via een visuele bevestiging. Daar krijg je dan eerst een melding van.
Permissies moet je per onderwerp instellen.
Er bestaan standaard permissies, waardoor alleen leden kunnen posten of wijzigen. Maar dat kun je aanpassen.
Bij een groot forum is het raadzaam om direct een of enkele privegroepen aan te maken, zodat je niet per lid al die permissies moet instellen en nalopen.
Onderwerpen kun je wat toegankelijkheid betreft per groep indelen.

Leden kunnen nooit elkaars berichten bewerken, tenzij ze het WW van de ander weten en ermee inloggen. Wel kan de Admin of eventueel de moderator van een groep wijzigingen aanbrengen (bewerken).
Je kunt ook standaard wijzigen niet toestaan, wat wel verstandig is, want soms wissen leden die opstappen al hun berichten.
Van wijzigingen krijg je ook als admin geen melding, dus weet je ook niet wat ze buiten je medeweten invoeren.

Plaats reactie