keuze forum systeem

dpproduction
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jul 2007, 19:00

keuze forum systeem

Bericht door dpproduction » 29 aug 2007, 19:48

Hallo,

Wat misscien leuk kan zijn is dat forum beheerders zelf kunnen kiezen welk forum systeem ze gebruieken met als keuze phpBB 2/3, SMF, MyBB bijv.

Groetjes,

Dennis
Met vriendelijke groet,

Dennis

Gast

Bericht door Gast » 29 aug 2007, 20:34

Leuk als je er verstand van hebt, maar is het echt nodig? Niet iedereen kent die systemen en weet hoe de codes werken. De enige uit het rijtje die ik ken is phpBB. Bovendien zou je dan templates met die andere codes moeten maken. Nee, geen goed idee.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 01 sep 2007, 11:35

Voorlopig zal die keuze er niet komen. Wel als phpbb3 beschikbaar is, zal er de mogelijkheid bestaan om die overstap te maken. Maar hoe dat precies vorm gaat krijgen, dat zal de toemomst moeten uitwijzen.

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 14 nov 2007, 14:21

Is er al iets bekend wanneer phpbb3 komt? Of zijn er programma's waar je zelf een template mee kan maken?

bonniej
...
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 okt 2007, 09:08

Bericht door bonniej » 06 dec 2007, 10:37

ik vroeg me idd ook al af of er al bekend is wanneer die komt,ik ben echt benieuwd

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 06 dec 2007, 11:10

Kimmie schreef:Is er al iets bekend wanneer phpbb3 komt? Of zijn er programma's waar je zelf een template mee kan maken?
Ik draai momenteel met een testversie phpBB3.0 RC8
Het werkt leuk. Er een aantal goede verbeteringen tenopzichte van phpBB2.02. Nietemeni zijn er ook een paar mindere dingen. Voorook het werken met de diverse permissies en permissierollen en deze afzonderlijk instellen. Vooral belanrijk is oefenen, oefenen en nog eens oefenen om te begrijpen wat het precies inhoudt.

HTML functionaliteit is tot nu toe zeer marginaal. Werken met bladwijzers is iets geheel nieuws, maar hoe het werkt is me nog lang niet duidelijk. Maar goed. Het is eigenlijk ook een demo versie. In de toekomst zal het beslist beter worden en groeien.

Het is echter fijn om er mee te stoeien.

Ja er zijn template engines waarmee je een eigen stijl kunt maken.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 06 dec 2007, 23:29

Nou dan ben ik eens benieuwd. Ik leer ook steeds bij maar als ik het zo lees moet ik dan nog meer leren om het allemaal te begrijpen maar dat zal dan wel goed komen tegen die tijd.

Groetjes Kim

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 07 dec 2007, 11:13

Wanneer phpBB3 precies beschikbaar zal zijn is nog niet helemaal bekend. Op dit moment zijn het allemaal "Release Candidates" die door phpBB worden vrijgegeven. Dit zijn dus versies om te zien of er fouten zijn.

Op het moment dat de eerste officiele en "stable" versie uitkomt, zal het nog een week of 3 duren voordat wij het forum zullen aanbieden.

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 07 dec 2007, 11:27

Nou ik wacht het lekker af :lol: . Dan heb ik dan weer tijd om lekker te leren hoe ik er mee om moet gaan haha. Bedankt voor de uitleg.

Groetjes Kim

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 07 dec 2007, 16:06

Forum2go schreef:Wanneer phpBB3 precies beschikbaar zal zijn is nog niet helemaal bekend. Op dit moment zijn het allemaal "Release Candidates" die door phpBB worden vrijgegeven. Dit zijn dus versies om te zien of er fouten zijn.

Op het moment dat de eerste officiele en "stable" versie uitkomt, zal het nog een week of 3 duren voordat wij het forum zullen aanbieden.
Dat is ook de reden waarom ik phpBB3 op een server heb gezet. Beetje leren kennen en vooral kijken wat er anders is.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie