Subforums kijken

Super64
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2009, 15:57

Subforums kijken

Bericht door Super64 » 04 nov 2009, 19:48

Kun je ook zorgen dat alleen mensen met een bepaalde rang een stuk van het forum kunnen kijken? Dus niet iedereen kan het zien, alleen de mensen met die bepaalde rang.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Subforums kijken

Bericht door Tutor » 04 nov 2009, 21:11

Super64 schreef:Kun je ook zorgen dat alleen mensen met een bepaalde rang een stuk van het forum kunnen kijken? Dus niet iedereen kan het zien, alleen de mensen met die bepaalde rang.


Permissies instellen op de juiste manier.
Kijk in de FAQ vragen van lezers.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

edvissers
.......
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 aug 2008, 23:41

Bericht door edvissers » 04 nov 2009, 22:52

Ik moet ook nog het nodige leren :) .

Ik dacht dat je dat alleen via gebruikersgroepen kon doen.

Je stelt de volgende zaken in via het gebruikerspaneel.

Fora/Permissies

Hier stel je voor de betreffende fora in wat mensen die het forum bekijken allemaal kunnen.
Zet de opties waarvan je wilt dat speciale gebruikers dat kunnen op PRIVE. Zet de overige opties op MOD of ADMIN.

Privé wil zeggen dat alleen gebruikers die tot een bepaalde gebruikersgroep behoren van deze opties gebruik kunnen maken.

Nu moet je een gebruikersgroep aanmaken via Groepen/Beheer. Kies nieuwe groep aanmaken en geef die groep een naam. Kies voor een gesloten groep als alle leden mogen zien wie er lid zijn van die groep. Kies verborgen als je wilt dat alleen de groepsleden kunnen zien wie er lid zijn van die groep. Je hebt ook nog een optie te kiezen voor een open groep. Dan kunnen leden een aanvraag doen of ze lid mogen worden van die groep. Die aanvraag krijg je te zien en die moet je goedkeuren of afwijzen.

Nu moet je voor die groep de permissies instellen via Groepen/Permissies. Je ziet dan de groep of groepen die je hebt gemaakt. Kies voor groep bekijken. Je ziet dan alle fora van je forum. Bij de fora waarvan je een aantal opties op PRIVE hebt gezet zie je in de kolom "eenvoudige permissies" (helemaal onderaan je scherm in te stellen door te kiezen voor simpele modus) de keuzemogelijkheden:
Toegang geweigerd
Toegang verleend.

Kies voor toegang verleend.

Nu heb je een gebruikersgroep aangemaakt en die groep bepaalde rechten gegeven voor 1 of meer fora.

Nu moet je de groep nog vullen met gebruikers.
Ga naar de forumindex. Kies gebruikersgroepen. Kies de betreffende groep. Kies gegevens bekijken.
Vul bij Lid toevoegen de gebruikersnaam in van het lid dat je wilt toevoegen aan de groep. Als je dat gedaan hebt kan dat lid de fora bekijken die voor die groep zo zijn ingesteld. Voeg alle leden toe die je in die groep wilt hebben.

Ik kom nog even terug op het kenmerk "open groep". Alle forumleden kunnen een lidmaatschap aanvragen als je een open gebruikersgreop hebt gemaakt. Dat wil je waarschijnlijk niet :)

Veel eenvoudiger kan ik het niet opschrijven maar ik dacht dat dit de manier was om een bepaalde groep toegang te geven tot bepaalde fora. Ik weet niet of dat ook maar iets met rangen te maken heeft. Zelf denk ik van niet :)
Mvrgr, Ed

Klik hier voor antwoorden op veel gestelde vragen op dit forum.


www.honda-deauville.nl/forum/phpBB3

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 05 nov 2009, 09:23

http://helpdesk.forum2go.nl/phpbb-faq-t473.html


Bekijk deze ook eens.
Zie de onderwerpen.

GROEPSBEHEER
GEBRUIKERSGROEPEN


Hier is ook de phpbb2 originele uitleg te vinden.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie