Mijn forum

Titske
......
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 nov 2009, 15:34

Mijn forum

Bericht door Titske » 15 nov 2009, 17:03

Beste,

Ik heb al een hele tijd een forum met 6 gebruikers waarvan 3 actieve.
Wel krijg ik dagelijks heel wat gasten over de vloer,maar registreren doen ze niet!!!

Kunnen jullie eventueel een kijkje gaan nemen op mijn forum waar de fout ligt dat mensen zich niet willen registreren??
Ook tips voor een succesvol forum zijn altijd welkom!!!

Mijn forum: http://jorrit.forum2go.nl
Registratie's altijd welkom!!!

Met vriendelijke groeten,
Jorrit http://jorrit.forum2go.nl

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Mijn forum

Bericht door Tutor » 15 nov 2009, 17:39

Titske schreef:Beste,

Ik heb al een hele tijd een forum met 6 gebruikers waarvan 3 actieve.
Wel krijg ik dagelijks heel wat gasten over de vloer,maar registreren doen ze niet!!!

Kunnen jullie eventueel een kijkje gaan nemen op mijn forum waar de fout ligt dat mensen zich niet willen registreren??
Ook tips voor een succesvol forum zijn altijd welkom!!!

Mijn forum: http://jorrit.forum2go.nl
Registratie's altijd welkom!!!

Met vriendelijke groeten,
Jorrit http://jorrit.forum2go.nl


Zoals je uitleg geeft aan Blankeberg dan inviteert dat niet al te veel en geeft denk ik ook geen (niet veel) interesse.

Je zou misschien meer eigen uitleg maken over dit plaatsje. En daarmee zorgen dat dat forumdeel voor Blankenbergse mensen het geheel interessant wordt.

wie weet? Misschien...........>
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Titske
......
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 nov 2009, 15:34

Bericht door Titske » 15 nov 2009, 18:16

Ik heb op mijn forum ook onderwerpen zoals: tv,media,internet,computer,boeken,enz...

Dus ik snap niet waarom er zo weinig registraties zijn??

Gebruikersavatar
TVFAN
......
Berichten: 192
Lid geworden op: 18 feb 2009, 14:35

Bericht door TVFAN » 16 nov 2009, 12:37

Mijn forum is verborgen voor mensen die niet geregistreerd zijn
dus maak ze cerieus en dan registreren ze wel ;)
(kijk maar door op onderstaande link te klikken, je ziet enkel uitleg over forum)

Gast

Bericht door Gast » 16 nov 2009, 16:34

Beste Titske,

Als aanvulling op het antwoord van Peter, hier mijn bevindingen:

Ik zie op jou forum een hele waslijst met rubrieken die, in mijn ogen, niet allemaal over Blankenberge gaan. Probeer het forum overzichtelijk te maken door minder rubrieken, die gerelateerd zijn aan Blankenberge. Denk aan geschiedenis, restaurants, overnachten, vakantie, etc. Ik zie dat je deze rubrieken wel hebt, maar er staat nagenoeg niets in. Je kunt als forumbeheerder niet achteroverleunen en wachten op de juiste informatie. Plaats leuke verhalen, weetjes en nuttige informatie, dit trekt nieuwe leden, die op hun beurt ook berichten plaatsen. Zo creëer je een gezond, goeddraaiend forum. Ik zie bijvoorbeeld je rubriek over de Mexicaanse griep. Je schrijft dat het virus is verdubbeld. Ik weet toevallig dat dit niet klopt, maar OK. Google en andere zoeksites worden overspoeld met zoekopdrachten over deze griep. Op deze wijze kan men ook op jou forum terecht komen. ZE zien echter al snel dat er niets te vinden is... Plaats een nuttig bericht over de Mexicaanse griep, bijvoorbeeld hoe het in de Gemeente Blankenberge gaat en geef tips en nieuws. Dit sluit beter aan bij jouw forum.

Verwijder niet gebruikte rubrieken na verloop van tijd, je kunt ze altijd weer toevoegen, mocht dit nodig zijn.

Bedenk je dat niet het aantal leden van belang hoeft te zijn. 100 'slapende' leden die nooit inloggen betekenen niets voor je forum. 25 actieve leden weer wel, probeer ze actief te houden. Geef leden een belangrijke taak als moderator, zo hoef je niet al het werk in je eentje te doen.

Het kost een hoop tijd, maar het is leuk werk.

Hier een aantal tips:
  • Nodig zoveel mogelijk mensen uit Blankenberge uit, zij kunnen je forum vullen met nieuws 'uit de bron'.

    Plaats (gratis) advertenties in regionale bladen.

    Plaats (gratis) advertenties op veilingsites, zoals Marktplaats of 2dehands.be.

    Nodig zoveel mogelijk mensen uit die tot je doelgroep behoren, dit kan op héél veel manieren. Mailen, visitekaartjes, Hyves, Facebook, etc.

    Plaats een banner (link) op gerelateerde site's. Je kunt websitebeheerders vaak een bericht sturen.

    Stuur om de maand een soort van nieuwsbrief door middel van de massamailing (te vinden in het configuratiescherm van je forum) Zo wordt men herinnert aan het bestaan van je forum en komen ze terug.

    Meldt je forum aan bij Google en andere zoeksites. Zo wordt je forum eerder gevonden als men zoekt naar informatie over Blankenberge.[/list:u]

    Kijk maar eens op mijn forum, op 26 juli gestart en nu al 108 (ACTIEVE) leden met 4336 interessante berichten in 905 onderwerpen. Misschien zie je nog leuke en bruikbare onderdelen of ideeën .

    www.munthunter.forum2go.nl

    Oh ja, mocht je geïnteresseerd zijn in Munten en Bankbiljetten, dan mag je natuurlijk altijd lid worden ;)

    Ik wens je heel veel succes toe met je forum en kom zeker nog eens kijken.

    Gr. Jeroen

Titske
......
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 nov 2009, 15:34

Bericht door Titske » 16 nov 2009, 18:49

Bedankt voor de leuke informatie en tips die ik krijg.
Wat dat forum over die munten en biljetten betreft;
al ben ik daarin niet meteen geinteresseert,als jij een account op mijn forum maakt en ik een op jou zou dat dan niet leuk zijn??

Bovendien kunnen we dan eventueel een linkruil starten.
Want eerlijk gezegd;zou ook graag 108 actieve gebruikers hebben hoor.

Maar met de door gegeven informatie ben ik zeer blij mee en dat zal ik zeker aanpassen zo snel mogelijk.

Wat dat van die mexicaanse griep betreft; ja dat is een foutje dat ik geschreven heb.
Mijn exuses hiervoor,want ik weet inmiddels dat het een fout is die ik geschreven heb.

Tot op mijn forum http://jorrit.forum2go.nl hopelijk he.

Groetjes,
Titske

Gast

Bericht door Gast » 17 nov 2009, 14:20

Titske schreef:Bedankt voor de leuke informatie en tips die ik krijg.
Wat dat forum over die munten en biljetten betreft;
al ben ik daarin niet meteen geïnteresseerd,als jij een account op mijn forum maakt en ik een op jou zou dat dan niet leuk zijn??

Bovendien kunnen we dan eventueel een linkruil starten.
Want eerlijk gezegd;zou ook graag 108 actieve gebruikers hebben hoor.
Groetjes,
Titske
Tsja dat zie ik als een kunstmatige manier om je forum groot te maken, maar het heeft geen zin. Men meldt zich aan en komt nooit meer terug en plaatst ook geen nuttige informatie. Begrijp me niet verkeerd, Blankenberge is een prachtige plek en ik heb er een schitterende vakantie gehad (15 jaar geleden), maar verder heb ik geen binding met deze plaats.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om die 108 leden binnen te halen en zie dat er ook nog veel 'slapende' leden zijn. Kortom werk aan de winkel ;)

Vraag eens of er een link geplaatst kan worden op de site van de VVV van Blankenberge ► http://www.blankenberge-online.be/linken/linken.html

Dat is al een begin :D

Succes,

Gr. Jeroen

Titske
......
Berichten: 131
Lid geworden op: 15 nov 2009, 15:34

Bericht door Titske » 17 nov 2009, 19:18

Ik begijp u volledig.
Maar zoals ik al enkele keren zei; het forum gaat niet alleen over Blankenberge,dat was in het begin zo.
Nu heeft het nog onderwerpen zoals: media,tv,boeken,internet,computer,koken,enz...

En wat die reactie betreft dat ze buiten reclame toch niets anders komen plaatsen;bij mij is de voorwaarde dat uw reclambericht mag blijven staan indien u geregeld iets van u laat horen op het forum.
Zoniet,wordt dat bericht toch verwijderd,dus dat echter het probleem niet.

Bent u na deze reactie toch geinteresseert??
http://jorrit.forum2go.nl .

Plaats reactie