Backup

friemeltje
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2019, 16:33

Backup

Bericht door friemeltje » 21 jun 2019, 16:40

Geachte,

Recent is er een forum update geweest, heel erg goed, maar nu blijkt dat heel veel posts en threats weg zijn....
Is er een mogelijkheid om een losse backup te krijgen om het forum terug te krijgen?

Het gaat om https://zelfkaasmaken.forum2go.nl/index.php

M.vr.gr.

admin
Admin
Berichten: 453
Lid geworden op: 30 mei 2019, 17:21

Re: Backup

Bericht door admin » 21 jun 2019, 16:46

Het is niet mogelijk om een losse backup van een forum terug te krijgen. Wel kan ik de posts te herstellen als je aangeeft wat voor berichten je mist (dan weet ik hoe ik ze kan zoeken).

friemeltje
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2019, 16:33

Re: Backup

Bericht door friemeltje » 21 jun 2019, 17:34

Hoi,

bv deze: https://zelfkaasmaken.forum2go.nl/viewt ... 006&t=1197
Die is leeg (eerste post)



- Blijkbaar lukt het ook niet helemaal om het logo terug te zetten aan de bovenkant van het forum.
- In veel topics missen berichten (vooral van eerste pagina's)
- Ik mis in veel topics reacties die er volgens mij eerder wel in stonden
[*]- De volgorde van de topics is onhandig. Het is een kaasforum, maar de eerste topics die je ziet is de lijst met "Diversen".
[*]- Het topic "Wat moet je weten voordat je kaas gaat maken" staat niet meer bovenaan in de lijst.
[*]- Sticky's zijn blijkbaar niet meer sticky
[*]- Het huiskamer topic is nog steeds open en bloot zichtbaar
- De avatars van de leden zijn weg
- Ik heb in mijn email een bericht dat er een nieuw PB voor mij is (de tekst staat er ook in) maar als ik op het forum inlog, zie ik dat bericht niet terug in mijn lijst.
- Door mij al weggegooide PB berichten zijn ineens weer terug (Hij zegt bovenin: "82 van de 50 berichten opgeslagen" Dat lijkt mij ook gek)
- Ook nadat ik mijn PB map heb opgeschoond tot onder de 50, komt nog dat eerder genoemde bericht niet binnen.
- Gebruikers kunnen hun oude posts niet meer editen (niet allemaal, ik kan het bv wel)
- Als ik op Reply klik in de ontvangen email notificatie (via gmail.com) dan kan ik direct naar het persoonlijke Emailadres van de verzender van het PB antwoorden.

Met [*] zijn opgelost.

Ik hou deze post even aan voor alle problemen die we tot nu toe hebben ondervonden, gaarne actie!

friemeltje
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2019, 16:33

Re: Backup

Bericht door friemeltje » 24 jun 2019, 18:26

Helaas is er met bovenstaande nog niets gebeurt, is het mogelijk om admin rechten op dat forum te krijgen, het is namelijk nog steeds een compleet zooitje en de admin en beide mod's zijn voor onbekende tijd afk...
De gebruikers gaan ongeduldig worden.

We hebben contact met 1...word mogelijk vervolgd.

admin
Admin
Berichten: 453
Lid geworden op: 30 mei 2019, 17:21

Re: Backup

Bericht door admin » 24 jun 2019, 19:01

Het bovenstaande moet inderdaad nog uitgevoerd worden, verder kan enkel de beheerder admin rechten voor je aanvragen of zelf aanmaken.

MJ88
....
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2016, 10:44

Bericht door MJ88 » 28 jun 2019, 09:38

friemeltje schreef:
21 jun 2019, 17:34

- Blijkbaar lukt het ook niet helemaal om het logo terug te zetten aan de bovenkant van het forum.
- De volgorde van de topics is onhandig. Het is een kaasforum, maar de eerste topics die je ziet is de lijst met "Diversen".
- Het topic "Wat moet je weten voordat je kaas gaat maken" staat niet meer bovenaan in de lijst.
- Het huiskamer topic is nog steeds open en bloot zichtbaar
- Ik heb in mijn email een bericht dat er een nieuw PB voor mij is (de tekst staat er ook in) maar als ik op het forum inlog, zie ik dat bericht niet terug in mijn lijst.
- Door mij al weggegooide PB berichten zijn ineens weer terug (Hij zegt bovenin: "82 van de 50 berichten opgeslagen" Dat lijkt mij ook gek)
- Ook nadat ik mijn PB map heb opgeschoond tot onder de 50, komt nog dat eerder genoemde bericht niet binnen.
Deze zaken speelden op mijn forum na de upgrade ook maar kan het beheer zelf (admin..) allemaal vrij makkelijk herstellen nu. Kwestie van een aantal instellingen aanpassen.
Hopelijk kunnen jullie contact krijgen met iemand van het beheer van dat forum..

friemeltje
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2019, 16:33

Re: Backup

Bericht door friemeltje » 30 jun 2019, 12:00

Ja, wij hebben onderhand zelf het beheer enigszins in handen en langzaam zijn we deze zaken aan het oplossen.

Plaats reactie