Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Maddy1958
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2023, 19:18

Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door Maddy1958 » 25 apr 2023, 19:22

Goedenavond,

We hebben 2 mensen die lid willen worden van ons forum, maar zich niet kunnen registeren omdat ze als spammers worden gezien..
Van alles al bekeken, maar we komen er niet uit.

Kunt u ons vertellen hoe we dit kunnen verhelpen?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
zoef
.....
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 okt 2017, 15:57

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door zoef » 26 apr 2023, 18:18

Ik ben geen helpdeskmedewerker. De helpdesk bestaat hier niet meer helaas.
Maar ik heb eens gekeken hoe je misschien toch je aspirant leden binnen kunt krijgen.
Je zegt dat ze als spammers worden herkend. Dat zou je dan moeten kunnen omzeilen.
Ik weet niet of het gaat werken, maar probeer het volgende eens:

1 Ga naar je beheerderspaneel (staat helemaal onderaan je forumpagina)

2 Klik op tabblad "ALGEMEEN"

3 Klik daar in het linker menu bij het kopje "Foruminstellingen" op "GEBRUIKERSREGISTRATIE INSTELLINGEN"

4 Zoek op de pagina die je dan krijgt de regel "Spambotpreventie voor registraties inschakelen" en klik daar het rondje "Nee" aan.

Ik hoop dat je leden zich nu wel kunnen aanmelden en als dat zo is, en ze staan dan als lid geregistreerd, dan kun je die spambotpreventie zelf weer inschakelen.
Ik hoop voor je dat dit werkt, ben zelf ook wel benieuwd.

Maddy1958
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2023, 19:18

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door Maddy1958 » 26 apr 2023, 18:59

Folkert,

Wat vreemd dat de helpdesk niet meer bestaat..
Ik waardeer het erg dat je de moeite hebt willen nemen om het eea uit te zoeken. Ik ben gelijk op zoek gegaan, maar de Nee bij die regel staat al aan, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Ik heb nu het aantal keren dat iemand zich aan kan melden verhoogd, eens kijken of dat de oplossing is...

Bedankt iig.

Vr groet
Maddy

Gebruikersavatar
zoef
.....
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 okt 2017, 15:57

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door zoef » 27 apr 2023, 15:27

Jammer dat het niet heeft gewerkt. Ik zou verder ook niet weten wat je kan doen. Zelf heb ik nog eens gekeken in m'n eigen forum, wat je moet doen als je je wilt registreren. Maar als je dan precies doet wat daar wordt gevraagd, kom ik niks raars tegen en zou de aanmelder zich gewoon moeten kunnen registreren..........
Ik heb nog een mogelijke manier gevonden om je toekomstige leden binnen te krijgen. Daarvoor moet je weer naar het beheerderspaneel gaan en bij tabblad "Algemeen" klikken op "Spambotpreventie" (staat in het linkermenu)
Op de pagina die je dan krijgt zie je als eerste optie "Spambotpreventie voor registraties inschakelen"
Zet die op "uitgeschakeld"
Als dit wel werkt, moet je daarna die optie weer op "ingeschakeld" zetten zodra je leden zich hebben geregistreerd.
Ik zou het wel leuk vinden als je liet weten wat dit opleverde.

Ja, jammer (en ook raar) dat de helpdesk er mee is gestopt. De reden hiervoor is niet bekend gemaakt, het was zo maar opeens over en uit.
Ik snap het ook niet en vind dit niet erg netjes.

Maddy1958
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2023, 19:18

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door Maddy1958 » 27 apr 2023, 19:35

Fijn dat je verder hebt gekeken!
Die spambotregistratie stond uitgeschakeld, dus dat was het ook niet..
Ik ben verder gaan zoeken en heb de spambotpreventie voor berichten van gasten en Gebruikers toestaan om de anti-spambot te verversen en nu is het wel gelukt!

Idd heel vreemd en niet netjes dat de helpdesk er zomaar mee gestopt is!

Heel erg bedankt voor je hulp!

Vriendelijke groet
Maddy

Gebruikersavatar
zoef
.....
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 okt 2017, 15:57

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door zoef » 28 apr 2023, 11:36

Hartstikke mooi dat het je is gelukt om je leden binnen te krijgen. En nu maar hopen dat er verder geen problemen ontstaan, want die zullen we zelf moeten proberen op te lossen.
Veel plezier en succes verder met je forum

Gebruikersavatar
Liesbeth
......
Berichten: 168
Lid geworden op: 26 aug 2017, 15:10

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door Liesbeth » 20 mei 2023, 20:20

Gewoon een goed forum zoeken waar men wel geholpen word door een team. Een forum dat je geheel naar je hand kan zette. Zelf smilies toevoegen en aankleden zoals jij het wilt ik ben hier nog lid maar mijn forum2go is gelukkig weg want je ergert je toch als je geen hulp krijgt nu krijg ik die gelukkig wel.

Crunsje
.....
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 jun 2019, 09:46

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door Crunsje » 12 sep 2023, 08:03

Liesbeth schreef:
20 mei 2023, 20:20
Gewoon een goed forum zoeken waar men wel geholpen word door een team. Een forum dat je geheel naar je hand kan zette. Zelf smilies toevoegen en aankleden zoals jij het wilt ik ben hier nog lid maar mijn forum2go is gelukkig weg want je ergert je toch als je geen hulp krijgt nu krijg ik die gelukkig wel.
liesbeth mag ik vragen waar jij nu een forum heb , forum2 go ligt er al weer 3 dagen uit en nergens een reactie krijgen ?
groetjes

Gebruikersavatar
Liesbeth
......
Berichten: 168
Lid geworden op: 26 aug 2017, 15:10

Re: Nieuwe leden kunnen zich niet registeren.

Bericht door Liesbeth » 18 sep 2023, 14:31

Ik zit nu bij actieforum waar wel een helpdesk is die je helpt en waar je gewoon meer kunt dan op dit forum

Plaats reactie