Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

patjeslegotreinen
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2021, 20:22

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door patjeslegotreinen » 03 mei 2024, 11:39

Intussen heb ik mijn backup ontvangen van Matthijs
waarvoor dank...

Volgende vraag, zijn er nog mensen die reeds hun backup in ontvangst genomen hebben,
en het voornaamste, reeds geprobeerd hebben die backup ergens anders bv actieforum geinstalleerd hebben?

De vraag is werkt het naar behoren, of moet veel met de hand bijgewerkt worden?
Ik heb namelijk een groot forum en zie dat niet meer zitten om alles te bewerken...

graag een antwoord hierop..
PS: omdat het nog niet zeker was dat die backups gingen werken...

Gebruikersavatar
zoef
.....
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 okt 2017, 15:57

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door zoef » 05 mei 2024, 12:22

Ben ook wel nieuwsgierig hoe anderen hun backup hebben kunnen gebruiken. Heb zelf geen idee hoe ik dat moet doen. Hopelijk komt er reactie

Onlino
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2024, 15:44

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door Onlino » 05 mei 2024, 20:49

Het systeem waar het forum op draait is PHPBB3, met een database backup kun je een forum terugzetten op een andere installatie van diezelfde software.

Er zijn gratis partijen, maar even snel googlen kwam ik ook betaalde diensten tegen, o.a.: https://www.your-webhost.nl/webhosting/ ... osting.php
Als je hun de backup geeft kunnen zij je helpen om alles online te krijgen.

friemeltje
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2019, 16:33

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door friemeltje » 08 mei 2024, 20:40

Ik heb ook een backup aangevraagd en ik heb voor de zekerheid maar alle info gecrawled, duurde 3 dagen, gelukkig was de site nog niet offline.
Hopelijk krijg ik de backup, dat zou een stuk makkelijker zijn, van daar zoek ik wel weer uit hoe verder...

Zou iig zonde zijn van de zelfkaasmaak forum en alle info die daar over de jaren verzameld is.

Plaats reactie