Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Janwa
..
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:29

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door Janwa » 27 apr 2024, 22:53

sta ongeveer in zelfde situatie, ik ben toch begonnen om onderdelen te kopiëren , maar geef ons dan enkele weken tijd. 15/5 maakt een wereld van verschil. of geef godverdomme antwoord, hoe we een backup kunnen maken.
Is het op deze manier wel legaal, het is onze data, we hebben recht op een backup.
eigendomsrechten ????? Dit zijn middeleeuwse praktijken , of is het een grap, dan is ze toch 1 maand te laat..... 1 april ?????

Liesbeth

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door Liesbeth » 28 apr 2024, 10:52

patjeslegotreinen schreef:
26 apr 2024, 20:51
Liesbeth schreef:
24 apr 2024, 09:15
Zoek je een goed forum dat werkt en waar wel hulp is ga dan naar https://www.actieforum.com/maken-een-forum/phpbb3 Je kunt het geheel naar je eigen smaak inrichten zoals jij dat wilt. https://imakeskins.actieforum.com/ dit is een test forum van mij en het is er goed vertoeven.
Niet bang dat het ook zal stoppen , met als zelfde reden zoals hier...

Persoonlijk ben ik al bezig van 2009 , met het forum
en uren werk ingestoken... Dat ik het niet meer zie zitten
om een nieuw forum op te starten,

Juist omdat je plots bij een voldongen feit staat,
dat het stopt...
Nee want dit is internationaal ze zitten in Frankrijk en Engeland ook in Duitsland noem maar op. Ze hebben pakketten maar ook alleen reclame afkopen en daar maak je dus wel je eigen backup.

TerrorSkop
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2024, 11:27

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door TerrorSkop » 29 apr 2024, 14:28

Het klopt dus wel? Alle anderen hebben een soortgelijke mailing gehad van Forum2Go?

Ik kan ook nergens een vorm van support vinden buiten dit forum om. Het is zo knullig en totaal idioot - met een mailtje een paar weken voor tijd dat ze ermee kappen.

Nu moet ik al dat privé materiaal snel kopiëren en ergens anders opslaan... oh oh :oops:

Onlino
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2024, 15:44

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door Onlino » 30 apr 2024, 15:48

Hoi Allemaal,

Het lijkt erop dat de inschatting die we hebben gemaakt over het gebruik van dit systeem niet helemaal klopte, meer mensen dan verwacht maken nog actief gebruik van hun forum.

Omdat we toch een oplossing willen zoeken waarbij we onze kosten drastisch kunnen verminderen en alles willen opruimen (er zijn 12.000 fora, waarvan er dus niet zo heel veel gebruikt worden) blijft voorlopig alles nog wel even draaien zoals het nu draait.

Wellicht houden we e.e.a. online voor de actieve fora en zetten we de rest uit, en ook de nieuwe registraties.

Binnenkort meer info.

Groet,
Matthijs

Janwa
..
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:29

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door Janwa » 30 apr 2024, 18:43

Liesbeth schreef:
26 apr 2024, 08:54
Ik snap jullie frustratie hoor ben zo blij dan ik op tijd ben weg gegaan nadat forum2go stopte. Had gewoon weinig vertrouwen in het forum toen het Demolium werd. Misschien de dingen snel in kladblok zetten??
Demolium zijn laatste bericht is van 12/2020........... dat zegt genoeg. is er die nog wel.
Als men een beetje begrip had, een beetje menselijkheid, dan gaf men beetje meer tijd, en een oplossing, of zelf een betalende optie voor een backup.
Morgen zal het gedaan zijn. misschien ook met de helpdesk ?

bedankt voor je feedback en begrip.

Janwa
..
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2019, 18:29

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door Janwa » 30 apr 2024, 22:02

Onlino schreef:
30 apr 2024, 15:48
Hoi Allemaal,

Het lijkt erop dat de inschatting die we hebben gemaakt over het gebruik van dit systeem niet helemaal klopte, meer mensen dan verwacht maken nog actief gebruik van hun forum.

Omdat we toch een oplossing willen zoeken waarbij we onze kosten drastisch kunnen verminderen en alles willen opruimen (er zijn 12.000 fora, waarvan er dus niet zo heel veel gebruikt worden) blijft voorlopig alles nog wel even draaien zoals het nu draait.

Wellicht houden we e.e.a. online voor de actieve fora en zetten we de rest uit, en ook de nieuwe registraties.

Binnenkort meer info.

Groet,
Matthijs
amai super,........................ wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
zoef
.....
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 okt 2017, 15:57

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door zoef » 30 apr 2024, 22:17

Sorry hoor, eerst meer dan een jaar nergens op reageren en de leden hier gewoon laten stikken en dan een mededeling doen dat de boel hier wordt opgedoekt vanwege hoge kosten en dan nu zeggen dat de boel nog wel een tijdje open kan blijven vanwege activiteit van leden...........
Hoe onbetrouwbaar kun je zijn.
Ik heb er in ieder geval geen enkel vertrouwen meer in en bij deze vraag ik of ons forum meteen kan worden verwijderd

patjeslegotreinen
.
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2021, 20:22

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door patjeslegotreinen » 01 mei 2024, 10:31

Janwa schreef:
30 apr 2024, 22:02
Onlino schreef:
30 apr 2024, 15:48
Hoi Allemaal,

Het lijkt erop dat de inschatting die we hebben gemaakt over het gebruik van dit systeem niet helemaal klopte, meer mensen dan verwacht maken nog actief gebruik van hun forum.

Omdat we toch een oplossing willen zoeken waarbij we onze kosten drastisch kunnen verminderen en alles willen opruimen (er zijn 12.000 fora, waarvan er dus niet zo heel veel gebruikt worden) blijft voorlopig alles nog wel even draaien zoals het nu draait.

Wellicht houden we e.e.a. online voor de actieve fora en zetten we de rest uit, en ook de nieuwe registraties.

Binnenkort meer info.

Groet,
Matthijs
amai super,........................ wordt vervolgd.
Hopelijk krijgen we een duidelijk antwoord, wat het wordt...
Veel mensen bij ons forum, wachten in onzekerheid af, of het nu nog blijft bestaan,
of niet....

https://legotreinforum.forum2go.nl/index.php

admin
Admin
Berichten: 454
Lid geworden op: 30 mei 2019, 17:21

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door admin » 01 mei 2024, 11:11

Omdat we toch graag van de hele server en alle bijhorende zaken af willen bieden we de volgende optie aan:
- Stuur een mail naar matthijs@onlino.nl vanaf het beheer emailadres van je forum
- We sturen je een linkje naar de backup van jouw forum, daarmee kun je bij een andere partij jouw forum doorzetten
- Bijv. actieforum.com biedt de mogelijkheid om een backup te importeren voor je, dit hebben we zelf niet getest.
- Je kunt met deze backup een PHPBB forum importeren, dus zelf een eigen webhosting aanvragen en PHPBB installeren zou ook mogelijk moeten zijn.

Uiterlijk 1 juni gaan we dan echt uit de lucht, dus tot die tijd kun je bij ons een backup opvragen en alles migreren.

Dan1972
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2024, 20:42

Re: Vraag over mijn forum - nu Forum2Go stopt

Bericht door Dan1972 » 01 mei 2024, 15:02

admin schreef:
01 mei 2024, 11:11
Omdat we toch graag van de hele server en alle bijhorende zaken af willen bieden we de volgende optie aan:
- Stuur een mail naar matthijs@onlino.nl vanaf het beheer emailadres van je forum
- We sturen je een linkje naar de backup van jouw forum, daarmee kun je bij een andere partij jouw forum doorzetten
- Bijv. actieforum.com biedt de mogelijkheid om een backup te importeren voor je, dit hebben we zelf niet getest.
- Je kunt met deze backup een PHPBB forum importeren, dus zelf een eigen webhosting aanvragen en PHPBB installeren zou ook mogelijk moeten zijn.

Uiterlijk 1 juni gaan we dan echt uit de lucht, dus tot die tijd kun je bij ons een backup opvragen en alles migreren.
Doe de mijne maar alvast verwijderen. heb inmiddels al de topic leegemaakt en users eruit gehaald.
https://sexcinemabezoeken.forum2go.eu/ mag verwijderen inclusief mijn emailadres enz.
Dan ben ik klaar mee :D

Plaats reactie