Sommige stijlen





Avalon
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2009, 22:13

Bericht door Avalon » 28 mar 2009, 23:55

Eh ik ben ff het spoor bijster. Wat zo fijn is aan deze forumhost, is dat iedereen een eigen stijl zou kunnen kiezen. Ik heb dus het forum geinstalleerd met alles er op en er aan en toen een aantal stijlen geinstalleerd, zodat de mensen een eigen stijl uit kunnen kiezen. Maar we kwamen er al gauw achter dat een aantal geinstalleerde stijlen niet werkten en dan schoten ze op stijl P51 bleu of zoiets. In ieder geval op een bepaalde stijl die ze niet wilden. Maar andere stijlen werkten weer wel, zoals Family Guy.

Toen ik dit merkte, toen heb ik hier de oproep geplaatst. Op het Avalonforum werd de suggestie gedaan om de stijlen eerst te uninstallen en daarna opnieuw te installeren. Dat heb ik gedaan en toen kon er helemaal geen eigen stijl meer geinstalleerd worden, alleen nog de standaardstijl. Dit vind ik zo'n saaie stijl en toen er niks meer lukte, heb ik uiteindelijk voor argenblue gekozen, omdat deze geen problemen gaf. Maar we willen dus eigenlijk de keuze zelf bepalen van een stijl. Ik hoef niet alle stijlen te installeren, maar het zou fijn zijn als we een aantal stijlen kunnen installeren en dat de leden daar uit kunnen kiezen en af en toe eens afwisselen.

Ik hoop dat deze 'resumé' duidelijk is, anders hoor ik het graag. Welterusten en vergeet de tijd niet vooruit te zetten :idea:

edvissers
.......
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 aug 2008, 23:41

Bericht door edvissers » 29 mar 2009, 08:42

Hoi Bianca,

je probleem is duidelijk hoor:-) Alleen nu de oplossing nog. Wat zich op jouw forum voordoet is "niet normaal"
Mvrgr, Ed

Klik hier voor antwoorden op veel gestelde vragen op dit forum.


www.honda-deauville.nl/forum/phpBB3

Avalon
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2009, 22:13

Bericht door Avalon » 29 mar 2009, 10:57

:arrow: Heb ik weer :mrgreen:

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 29 mar 2009, 11:01

Oke.

Ik heb het hele probleem voor gelegd aan het hosting bedrijf.
Mijn vraag is om te proberen uit te zoeken wat er aan de hand kan zijn met het forum van AVALON.

Dat zal inhouden, script doorzoeken en de database uitzoeken of er ergens iets fout kan zijn. Ik heb het forumscript van Avalon doorzicht en ik kan verder niets ontdekken als wat ik al eerder uitgelegd heb.

Het lijkt echter dat er steeds verschillende fouten ontstaan.
Ik wil even afwachten tot ik daar bericht op heb.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Avalon
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2009, 22:13

Bericht door Avalon » 29 mar 2009, 11:23

Dank je wel. Ik ben heel benieuwd. Er is verder nog niemand geweest met dit probleem?

Iig een fijne dag toegewenst en ik ga even Avalonnen :wink:

edvissers
.......
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 aug 2008, 23:41

Bericht door edvissers » 29 mar 2009, 18:06

Negeer gebruikersstijl staat op nee. Dan zal ik dus als user de door mij gekozn stijl moeten zien.
Ik heb deserstorm geinstalleerd. Kies ik die in mijn profiel. Krijg ik die niet te zien maat ook niet argenblue en dat is de standaardstijl. Kijk ik in mn profiel staat die weer op Argenblue terwijl ik dat niet ingesteld heb.
Maar ik krijg Argenblue niet te zien en ook dessertstorm niet. Volgens mij lijkt het op subsilver wat ik te zien krijg.

Zou er iets met de database kunnen zijn?
Mvrgr, Ed

Klik hier voor antwoorden op veel gestelde vragen op dit forum.


www.honda-deauville.nl/forum/phpBB3

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 29 mar 2009, 19:33

edvissers schreef:Negeer gebruikersstijl staat op nee. Dan zal ik dus als user de door mij gekozn stijl moeten zien.
Ik heb deserstorm geinstalleerd. Kies ik die in mijn profiel. Krijg ik die niet te zien maat ook niet argenblue en dat is de standaardstijl. Kijk ik in mn profiel staat die weer op Argenblue terwijl ik dat niet ingesteld heb.
Maar ik krijg Argenblue niet te zien en ook dessertstorm niet. Volgens mij lijkt het op subsilver wat ik te zien krijg.

Zou er iets met de database kunnen zijn?

IK wil even afwachten op het antwoord van de hoster. Ik gellof ik gisteren een bericht over deze klacht gestuurd.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

edvissers
.......
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 aug 2008, 23:41

Bericht door edvissers » 30 mar 2009, 09:30

Peter,

ik heb gezien dat Bianca de menu optie Template Config in haar beheerderspaneel niet heeft. Zou dat de oorzaak van het probleem kunnen zijn?
Mvrgr, Ed

Klik hier voor antwoorden op veel gestelde vragen op dit forum.


www.honda-deauville.nl/forum/phpBB3

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 30 mar 2009, 16:47

Het was even wat zoek werk, maar ik heb de fout gevonden.

Alle gebruikers van het forum, die hadden geen style opgeslagen in de database. Dat was onderandere te zien via Het style menu -> Change Default Style

Daar stonden bij alle stijlen allemaal nullen. Dus het forum was in de veronderstelling dat niemand een stijl voorkeur had, en dus werd steeds de eerste stijl die geïnstalleerd was gebruikt.

Via het profiel wijzigen, dat werkte niet, omdat de database ingesteld stond dat er geen waardes boven de 127 voor een stijl opgeslagen konden worden bij een gebruikersprofiel.

In het forum avalon, daar zijn hele hoge stijl nummers aanwezig, zo rond de waarde 600. (Zie daarvoor style menu -> Change Default Style , in de kolom ID). Dit kom waarschijnlijk doordat jullie inmiddels 600 stijlen hebben geinstalleerd en die ook weer verwijderd hebben. De waarde wordt steeds 1 waarde hoger bij elke installatie van een stijl.

Ik heb de database zo gewijzigd dat jullie nu wel waardes boven de 127 kunnen opslaan. En daarmee lijkt het hele probleem verholpen.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 30 mar 2009, 16:48

PS: Template config die komt alleen te voorschijn als er een stijl geïnstalleerd is, die dat ondersteunt.

Plaats reactie