Stijlen Beheer--> aphrodite persoonlijk maken





ferry
.
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 apr 2008, 15:03

Stijlen Beheer--> aphrodite persoonlijk maken

Bericht door ferry » 26 apr 2008, 17:43

Hallo, ik probeer Aphrodite persoonlijk te maken. Ik lees me wat af vandaag maar kom steeds niet verder dan dat je CCS codes moet invullen bij het "edit" veld.

Zijn er ergens concrete voorbeelden van CCS codes waarmee je Aphrodite kan aanpassen. Aanpassingen zoals het toevoegen van tabellen, en het toevoegen van een video.
3.4.4.1 Stijlen Bewerken
Om een stijl te bewerken, ga naar Stijlen Beheer en klik op Bewerk in de juiste rij van de stijl. Je komt nu in een formulier waarin je alle thema informatie kunt wijzigen die je wilt, voor die stijl.

Thema Naam: De naam zoals die verschijnt in het stijl selectie vak in het Wijzig Profiel panel. (zie 4.7 Profiel Instellingen) of of Algemene Configuratie paneel (zie 3.2.2 Algemene Configuratie).

Template: Een uitklapmenu waarin alle geïnstalleerde templates staan. Kies de template die je wilt toepassen op het thema van jou keuze.

Alle instellingen onder Template spreken voor zich. Kleur instellingen moeten een 6-cijferige hexadecimaalcode hebben (zoals in HTML). Class instellingen moeten een geldige CSS class naam hebben.
Ik ben op zoek naar de stap die dan volgt; voorbeelden van geldige CSS classnamen met een voorbeeld van hun effect...


Ook heb ik heel simpel geprobeerd de kleur aan te passen van Aphrodite maar er verandert niets. Ik heb het kleuren code palet gebruikt wat jullie op deze site adviseren,

alvast dank, ferry

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Stijlen Beheer--> aphrodite persoonlijk maken

Bericht door Tutor » 26 apr 2008, 19:38

Hallo Ferry
Lang niet alle stylen zijn aan te passen naar eigen wensen.
De enige (zover ik weet) is subsilver, daar kun je veel mee doen.
Om dergelijke teleurstelling te voorkomen, heb ik wel aan gegeven dat het kan. Dan zou ik elke hier aanwezige stijl hier van buiten moeten kennen. Dat is feitelijk onbegonnen werk. En daarom ga ik daar niet verder op in.
Mocht je door het feit van editten een stijl vernielen en je kunt niet verder, dan kun je altijd weer hier tercht meestal kan ik je dan nog wel helpen.

Succes met je forum.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

ferry
.
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 apr 2008, 15:03

Bericht door ferry » 27 apr 2008, 02:27

Hoi Peter, dank voor je reactie. Subsilver heb ik geprobeerd maar ook hier reageert het systeem niet op wijzigingen. Ik zal dat nogmaals proberen..

ferry

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

stijl subSilver

Bericht door Tutor » 27 apr 2008, 09:14

ferry schreef:Hoi Peter, dank voor je reactie. Subsilver heb ik geprobeerd maar ook hier reageert het systeem niet op wijzigingen. Ik zal dat nogmaals proberen..

ferry
Jawel. Subsilver van phpBB2 zeker weten. Achtergrond, en achtergrond afbeeldingen, kleuren achtergrond aalsook de diverse kaderlijnen. Zeker weten.

Ga eens naar je beheerders paneel.
Stijlen
Klik menu
klik Edite styles data
Zoek subSilver --->klik er op.
Klik nu op EDIT
Je bent op de css vaan subSilver.

Je kunt NIET elke optie wijzigen. Met extentie .PIC gaat bijvoorbeeld niet.

http://helpdesk.forum2go.nl/alle-vragen ... html#top20
Hier vind je de web kleurenkaart om kleuren te zoeken.

Let er op dat je het aantal van de kleur code goed in de gaten houdt, een foutje, en je hebt een probleem.

Peter
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Laura
...
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 okt 2007, 08:04

Bericht door Laura » 27 apr 2008, 10:27

Ja dat kan ik heb mijn forum ook helemaal zelf aangepast aan kleur zoals ik het wil......heb het al een keer met subsilver gedaan en subgreen kan ook.

het is even puzzelen maar het lukt echt....
zie mijn forum.... :wink:

Plaats reactie