registratie stopzetten

suzanne
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2008, 21:04

registratie stopzetten

Bericht door suzanne » 23 okt 2008, 22:23

Hoi!

Is het mogelijk om de registratie op mijn forum tijdelijk stop te zetten? Ik gebruik het forum namelijk voor een project op een school en het is de bedoeling dat alleen een bepaalde klas zich kan registreren en verder geen anderen.

Ik dacht hier eerder al eens iets over gelezen te hebben, maar ik kan dat niet meer terugvinden! Excuses als deze vraag al ergens staat...

Marjolein
.......
Berichten: 263
Lid geworden op: 12 mei 2008, 15:03

Bericht door Marjolein » 23 okt 2008, 22:53

in je configuratie kan je je forum tijdelijk uitschakelen, maar je kan ook je forum zo instellen dat gebruikers zich kunnen aanmelden, maar dat ze pas na goedkoering van de beheerder toegelaten worden op je forum.
Zo kan je dus alleen je klasgenootjes toelaten op je forum ;)
Iedereen bedankt voor de gezellige tijd op helpdesk.forum2go...
Als jullie me zoeken, ik ben te vinden op kfb-design.nl ;)

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: registratie stopzetten

Bericht door Tutor » 24 okt 2008, 07:48

suzanne schreef:Hoi!

Is het mogelijk om de registratie op mijn forum tijdelijk stop te zetten? Ik gebruik het forum namelijk voor een project op een school en het is de bedoeling dat alleen een bepaalde klas zich kan registreren en verder geen anderen.

Ik dacht hier eerder al eens iets over gelezen te hebben, maar ik kan dat niet meer terugvinden! Excuses als deze vraag al ergens staat...

Je registratie stopzetten betekend dat er niemand meer kan registreren.
Zet de toegang van registratie eenvoudig op beheerder.
Hier kun je zelf eerst kijken wie registreert. Bevalt dat niet, dan meteen verwijderen.
Ik zou het zo doen,

Alle klasgenoten zou ik vragen om de naam voor op het forum.
Ook kun je vragen om een wachtwoord. (kun je ook zelf maken)
Vooral van belang is ook een goed werkend email adres.
Nadat ik zelf de gegevens van het klas lid had gemaakt heb zou ik dat lid zelf op actief zetten. (onderaan op de profielpagina.)

Dan zou ik de gegevens van dat klaslid aan het klaslid sturen zodat die ook kan inloggen.

Mocht er nou door een vergissen van jou iemand toch nog registreren, dan mik je die er gewoon weer uit.

succes
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

suzanne
.
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2008, 21:04

Bericht door suzanne » 24 okt 2008, 11:23

:D Wat een snelle reacties! Hartelijk bedankt, ik ga het meteen proberen!

Plaats reactie