Individuele instellingen voor gebruikers mogelijk?

Sandra1
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 dec 2008, 13:59

Individuele instellingen voor gebruikers mogelijk?

Bericht door Sandra1 » 22 dec 2008, 18:53

ik hoop dat ik mijn vraag op de juiste plaats stel.

Mij is verteld dat bannen van personen, al of niet geregistreerd als gebruiker, op IP-adres wettelijk niet zou zijn toegestaan (wet op privacy, vrijheid van meningsvorming enz.).
Ik zie in de gebruikersvoorwaarden van onze forum-aanmelding ook dat IP-blokken niet is toegestaan.
Ik ben er ook uitsluitend in extreme gevallen als echte spammers een voorstander van, algemeen gesproken.

Een oplossing lijkt me bepaalde personen hetzij alle rechten van posten , verandering van postings en verwijderen te ontzeggen, dus of alleen lezen of alleen lezen en posten zonder wijzigen.
Alle andere gebruikers zouden wel ruimere mogelijkheden moeten krijgen.

Is een dergelijke individuele permissie in te stellen?
Of is de enige andere oplossing aparte gebruikersgroepen maken en de betreffende lastpakken speciale permissies geven, die dan voor die hele lastpakken-groep geldt?

Als er betere manieren zijn lees ik het graag!

Sandra1
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 dec 2008, 13:59

Bericht door Sandra1 » 23 aug 2009, 16:49

Kennelijk heeft niemand dit probleem, noch een antwoord of oplossing?
In phpBB3 is dit azo per gebruiker en per forum in te stellen.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 23 aug 2009, 17:59

Sandra1 schreef:Kennelijk heeft niemand dit probleem, noch een antwoord of oplossing?
In phpBB3 is dit azo per gebruiker en per forum in te stellen.

Ik geloof het gezegde niet.
Maw. Als iemand zich op jouw forum misdraagt. (Misschien al bij herhalen en na waarschuwing)
Dan heeft de beheerder het volste recht om deze (gast) cq geregistreerde te verwijderen.
Mocht deze figuur zich dan verder nog misdragen dan kun je zondermeer alle ban optie's gebruiken om zo iemand volledig te bannen cq te verwijderen.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Sandra1
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 dec 2008, 13:59

Bericht door Sandra1 » 23 aug 2009, 18:33

Ik heb eens op een ander forum een razende roeltje tijdelijk overal op alleen lezen gezet en alleen één afdeling op lezen en schrijven gelaten, waar die persoon ongelooflijk tekeer is gegaan.
Nadat de bui was gezakt en we door die uitbarstingen tenminste ook wisten wat er speelde zijn stukje bij beetje de forummogelijkheden weer verruimd.

Ik ben niet snel met mensen blokkeren of bannen, dan moeten ze het echt wel heel erg bont maken.
Ik vewijder wel berichten die niet door de beugel kunnen en stel de mensen per PB of in de discussie zelf op de hoogte waarom.

Ik ben wel met gebruikersgroepen gaan werken zodat bepaalde mensen niet in bepaalde afdelingen kunnen.
In groepen kan je wel toegangen toekennen voor de hele groep, maar niet de forummogelijkheden voor zo'n groep.
Anders maak je voor persoon Lastig een eigen groep waarin die overal toegang heeft maar nergens kan schrijven.

In phphBB3 kan je wel een groep of individu bepaalde beperkingen opleggen.
Ja een geband persoon is een gast en die heeft al geen schrijfmogelijkheden.

Goed dat bannen / blokkeren dus wel mag van de forumeigenaar!

Plaats reactie