Beschikbaarheid boards

ivolod
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009, 11:24

Beschikbaarheid boards

Bericht door ivolod » 13 jul 2009, 15:27

latijngrieks.forum2go.nl

Ik wil graag instellen dat nieuwe gebruikers eerst alleen de de regels en het voorsteltopic kunnen zien. En zodra ze de regels hebben gezien, en zich hebben voorgesteld in het voorsteltopic, kunnen ze de rest van het forum zien.

Is dit mogelijk?

Marjolein
.......
Berichten: 263
Lid geworden op: 12 mei 2008, 15:03

Bericht door Marjolein » 24 jul 2009, 22:14

ja, dit zou je kunnen doen door een rang toe te kennen.
je stelt het forum in voor alleen zien voor gebruikers met een bepaalde rang, bv Lid (de rang stel je dan in vanaf 1 post) behalve de regels en voorstel topic, die stel je dan zo in dat iedereen die kan zien. De nieuwe gebruikers zonder post geef je dan een rang bv nieuw lid.
Iedereen bedankt voor de gezellige tijd op helpdesk.forum2go...
Als jullie me zoeken, ik ben te vinden op kfb-design.nl ;)

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 25 jul 2009, 08:35

Marjolein schreef:ja, dit zou je kunnen doen door een rang toe te kennen.
je stelt het forum in voor alleen zien voor gebruikers met een bepaalde rang, bv Lid (de rang stel je dan in vanaf 1 post) behalve de regels en voorstel topic, die stel je dan zo in dat iedereen die kan zien. De nieuwe gebruikers zonder post geef je dan een rang bv nieuw lid.

Ten eerste heeft Marjolein gelijk zoals ze het voorstelt.
Is wat lastig in te te stellen op deze manier.

Immers.
1. Een gast registreert zichzelf en wordt dan direkt actief gebruiker en kan dus in elk subforum waarvan de permissies als gebruiker staan. Behalve als je eerst als beheerder een nieuwe wilt toelaten.
2. Nou kun je bv. van twee subforums of van twee onderwerpen de permissies openhouden voor gasten. (zou ik niet doen, want dan kunnen gasten ook berichten plaatsen.)

3. Stel je permissies zo voor.
a. gasten
b. gebruikers
c. prive
d. moderatoren

a. = duidelijk. Voormij mogen die alleen maar lezen.
b. = geregistreerd en actief op genoemde subforums en of onderwerpen. (voorstellen bijvoorbeeld)
c. inplaats van idereen gebruiker permissies te geven, geef je die prive permissies. Daarmee hoef je na het voorstellen de nieuwe maar toe te voegen aan de prive groep.

O ja. Het beste is dan werken met groepen (eigenlijk 1 groep) voor privé.
Heeft de nieuwe dan zichzelf voorgesteld dan stop je die in de groep Privé en dan is het klaar.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie