Meerdere ipadressen?

Gast

Bericht door Gast » 17 jan 2012, 12:13

Deze gebruikers komen allen via een proxyserver op je forum. Heeft verder niets met het buitenland te maken.

Als ze niets fout doen en gewone gebruikers ook zo binnen komen, het IP adres niet blokken, want dan kunnen ze allemaal niet meer binnenkomen.

Gebruik van proxyservers kan vele redenen hebben, misschien zitten ze stiekem op hun werk je forum te bezoeken.

Gr. Jeroen

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 17 jan 2012, 12:21

dat is me bekend, dank je voor je snelle bijdrage trouwens, maar dat is mijn probleem ook niet zozeer.
Ik weet ook dat de adressen dynamisch zijn en dus regelmatig veranderen, maar zouden deze mensen dan de zelfde ipadressen hebben?
in de reeks van adressen een stuk of 15 bij alle drie zijn er 4 exact het zelfde. en blijken ze alle 3 ergens in de bossen in zwitserland te zitten :eek:
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Gast

Bericht door Gast » 17 jan 2012, 14:20

Dat is dus de werking van een proxyserver, je gaat via de proxy en gebruikt vanaf dat punt dan ook het IP-adres van de proxyserver. De mensen die via die proxyserver het internet opgaan hebben dan dus ook 'hetzelfde' IP-adres, die van de Proxyserver. Waar die server staat is dan ook onbelangrijk en dat kan dus inderdaad ergens in Zwitserland zijn, of een andere plek waar de regels wat losser zijn...

Als je even Googled dan kun je zeker veel informatie vinden over deze proxyservers en hun werking.

Gr. Jeroen

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 17 jan 2012, 15:00

ergo, die mensen kunnen dus gewoon echt bestaan als 3 verschillende, en hoeven elkaar bij wijze van spreken niet te kennen.

lastig hoor.

dat verklaart ook waarom sommige leden belachelijk veel verschillende adressen kunnen hebben dus.

als je iemand van je forum wil weren is het wel erg lastig op deze manier.
nu kan ik wel een hele reeks tegenhouden, maar het is me nooit duidelijk geworden eigenlijk hoe ik dit nu moet doen.

stel ik wil de reeks 193.200.150.0 t/m 193.200.250.255 eruit gooien hoe doe ik dat dan precies, heb het al diverse keren geprobeerd maar zonder resultaat.

bvd.
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 17 jan 2012, 18:59

Als je iemand wantrouwt, dan pak je zijn IP nummer compleet en zet het in google. Daar kun je al flink duidelijk van worden.

bv. waar hoort die IP thuis.
Is Nederlands of Belgisch dan laat je hem maar toen.

CN is heel wat andere I, SP.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 17 jan 2012, 19:23

ja dat kan dat doe ik ook regelmatig, maar ik zag de lijsten in van 3 verschillende mensen die ik verzocht had weg te gaan, en toen viel me de overeenkomst op met een aantal nummers.

Dan heb je eerst het idee, van he, zijn ze alle 3 de zelfde persoon, of hoe zit dat. toen we allemaal gewoon een statisch adres hadden leek het wat simpeler.
het punt is ook dat ik helemaal niet iedereen wil controleren, wat dat fenomeen toch is, dat mensen komen lopen zieken op je forum, ?? bah.
ik had de stelling iedereen is welkom en als het niet wil dan gaat tie maar weg. das dus moeilijker dan je denkt voor je het weet zitten ze er weer op met een andere naam en een ander ipadress. gezeur allemaal eigenlijk.

iemand die met een testje uit de azoren komt ik noem maar wat, die hoeft ook nog niet "fout" te zijn.
Wat ik mis is dat ik bij de aanmelding geen ip kan zien. ook niet bij een pm, pas bij de eerste post krijgen we toegang tot het ip adres.

Maargoed, als ik nu een hele reeks wil blocken, hoe doe ik dat, ik las iets over een wildcard met een .* maar kan iemand een voorbeeld geven.

Stel ik wil mijn forum dichtgooien voor nieuwe mensen tijdelijk. Ik zit nu al op toestemming van de beheerder, zet ik hem lager krijg ik allerlei leden die alleen maar reclame hebben in hun profiel voor dames/auto's en andere niet ter zaken doende dingen.
Maar gewoon zodat je je even niet meer kan registreren.??
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 17 jan 2012, 22:22

Maargoed, als ik nu een hele reeks wil blocken, hoe doe ik dat, ik las iets over een wildcard met een .* maar kan iemand een voorbeeld geven.


simpel piet@weetnietwaariewoont.hh

bv piet* is een joker
*weetniet* is ook een joker.

Zo kun je jokers bouwen.
Wees voorzichtig en denk dat je geen normale personen blokkeerd.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 17 jan 2012, 22:54

dankje zover,
en hoe werkt dit voor een reeks ip adressen.

190.200.*.* ??
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 18 jan 2012, 09:37

opa roel schreef:dankje zover,
en hoe werkt dit voor een reeks ip adressen.

190.200.*.* ??
Dit is fout.
190.200.*
zo plaats je die.
Als je alles zou doen
*.* dan gaat alles.
Dan kan ook niemand meer registreren.
Simpel he. Lekker alleen.
Grapje, maar is wel zo.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

opa roel
...
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:50

Bericht door opa roel » 18 jan 2012, 12:17

soms niet eens gek misschien als je als een soort van ledenstop of pauze wil.
Maar we gaan er eens even naar kijken maar.
thanks
http://oparoelsforum.forum2go.nl/
cichliden-vrienden vertellen over hun hobby.

Plaats reactie