Afschermen van het forum.

Paul
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2007, 21:03

Afschermen van het forum.

Bericht door Paul » 26 aug 2007, 10:07

Hallo Peter,

Gezien we dit forum enkel willen gebruiken voor de clubleden zou ik dit graag afschermen. In een later stadium zou ik een tweede forum willen activeren waar iedereen op kan en ook vragen stellen.

Hoe kan ik dit volledige forum voorbehouden zowel voor lezen, reageren voor de clubleden ?
Ik las iets over in groepen plaatsen en daarna lezen,reageren etc. op Privé plaatsen. Heb dit eens geprobeerd maar stel vast dat de medeling ondertussen meer dan tien maal gelezen werd. Het is dus duidelijk nog niet OK. Kan U mij in enkele stappen even toelichten hoe dit in groep plaatsen voor het volledige forum en verdere instellingen precies dient te gebeuren a.u.b. ?

Dank vooraf en groeten
Paul.

Cavaliertje
......
Berichten: 190
Lid geworden op: 05 mei 2007, 17:45

Bericht door Cavaliertje » 26 aug 2007, 10:17

Hoi Paul

Volgens mij bedoel je dit:
http://helpdesk.forum2go.nl/ik-wil-iets ... -t118.html

gr.Henny

Paul
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2007, 21:03

Bericht door Paul » 26 aug 2007, 11:17

Hoi Henny,

Dank voor de hint. Zou ook nog graag weten hoe je nu precies dat gehele forum in "groep plaatst". Dienen dan alle namen met of zonder paswoorden van de toegelaten personen ergens ondergebracht te worden? Daarvoor doe ik even beroep op de webmaster. Peter, kan U dit even nader toelichten a.u.b.

Alvast bedankt
Paul.

Gast

Bericht door Gast » 26 aug 2007, 11:21

Dat weet ik denk ik ook wel, alleen ben ik geen beheerder. Zal wel proberen je vraag te beantwoorden.

Je hebt dus je permissies ingesteld op Privé. Dit stel je per forum in, en je hoeft dan geen namen in te vullen zoals je ziet.
Alleen geregistreeerde gebruikers kunnen nu je forum zien.
Bij Gebruikerspermissies kun je instellen welke gebruiker welk forum kan zien. Daar vul je dus een naam in. Bij Groepspermissies kun je dit per groep instellen. Je vult dus een groepsnaam in.
Ik hoop je vraag beantwoord te hebben. Succes!

Paul
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2007, 21:03

Bericht door Paul » 26 aug 2007, 12:52

Hallo Mascha,

Dank voor de uitleg. Ik probeer het verder uit en het zal nu wel lukken. Tegelijk ken ik nu ook de moderator.

Vriendelijke groet en nog een prettige dag
Paul.

Paul
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2007, 21:03

Bericht door Paul » 26 aug 2007, 15:11

Mascha,

Heb de instellingen nu voor alle forums behoudens de mededeling op privé gezet. Zo zou het dus in orde moeten zijn. Mag ik vragen om dit van Uw kant nog eens extra na te gaan? Graag even extra checken en iets laten weten a.u.b Dank vooraf :D

Paul.

Paul
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2007, 21:03

Bericht door Paul » 26 aug 2007, 16:53

Nog even een extra vraagje:

Ik neem aan dat alle gemaakte instellingen ook door de webmaster kunnen bekeken worden en indien nodig er hierop door hemzelf rechtstreeks kan ingegrepen worden indien nodig ? Heb een blog en daar is dat het geval. Hoogstwaarschijnlijk zal dit voor alle fora ook het geval zijn (??)

Paul.

Gast

Bericht door Gast » 27 aug 2007, 20:29

Ik wil het best voor je testen, maar dan moet ik wel de link van je forum hebben.

Beheerders kunnen je instellingen alleen zien als ze je inloggegevens hebben.

Paul
..
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2007, 21:03

Bericht door Paul » 28 aug 2007, 09:11

Dag Mascha,

Dank voor de bereidwilligheid. Ondertussen kreeg ik voldoende respons van geregistreerden dat alles verloopt zoals gewenst. De afscherming en het gebruik door de leden is goed ingesteld. Verder geen probleem dus.

Groeten
Paul.

Gast

Bericht door Gast » 28 aug 2007, 13:40

Mooi dat het probleem is opgelost. Succes nog met je forum!

Plaats reactie