ik mis iets :( in me admin

noobieman
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2007, 17:35

ik mis iets :( in me admin

Bericht door noobieman » 20 sep 2007, 17:47

hoi, heb sinds kort ook een gratisforumpje hier voor me ogame clan:)

alles werkt precies zoals de phpb forumpjes die ik vroeger beheert heb alleen ik mis de ledenlijst waarin ik kan zien wie er opgetekend hebben voor het forum, ik kan daar ook de leden mee deactieren, banne enz enz allemaal in een keer.


komt dat hier ook? of is dat alleen bij een betaalde versie? dat zou wel jammer zijn daar iedere free phpb dat wel heeft


Afbeelding


Afbeelding


dit bedoel ik dus

ik heb nu al 5 leden van me ogame clan en ik werk me suf om elke keer dmv van zoeken de user te zoeken en dan de member te activeren.


multiforum heeft wel zon list in de phpb en omdat ik d8 dat alle phpb hetzelfde zijn zocht ik me dus het apezuur naar deze helaas ontbrekende zeer belangrijke knop:(


uw vraag is dan: ga dan naar multiforum toe, :)
als ik naar hun site ga, slaat me virusalarm of hol en zegt hij dat er een soort trojan van hun afkomt, en das erg vaag.

dus zocht ik verder naar phpb en kwam op jullie site terecht, ik nam dus gelijk aan dat alles precies hetzelfde is, en da is ook zo, muv de benaming van de onderdelen maar das niet zo belangrijk, wel het gemis van de userlist :(



noobie

Gast

Bericht door Gast » 21 sep 2007, 23:22

De ledenlijst is er wel hoor ;)
Kijk maar bovenin in het menu, meestal staat het rechts. Daar vind je dus dingen als je profiel, maar ook de ledenlijst, kijk onder Gebruikerslijst

Ik denk dat je dit bedoelt? Via Gebruikersbeheer kun je uiteraard wel leden bannen.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 21 sep 2007, 23:59

Dit lijkt me een mod. Ik heb al even gekeken of dit te installeren valt, maar daar kan ik nog niet direct een uitsluitsel over geven. Ik zal daar van het weekend nog even verder naar kijken.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 23 sep 2007, 09:55

Ik denk dat je gelijk hebt forum2go.

Bij de installatie van phpBB 2.022 kun je zien dat deze optie niet aanwezig is. Derhalve een mod. En de standaard Gebruikerslijst laat de gevraagde mogelijkheden niet toe. Mod's toevoegen is vaak ook een verzwakking van het forum tegen hackers. Hoewel, de echte phpBB mods zijn meestal bedoeld om juist bescherming en verbetering van het forum uit te voeren.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

AngelsTeam
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2008, 11:49

Bericht door AngelsTeam » 05 mar 2008, 23:39

Ik mis deze optie inderdaad ook wel.
Aangezien dit topic al van een poosje geleden is, neem ik aan dat de optie niet toegevoegd (kan) worden?

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 06 mar 2008, 09:01

AngelsTeam schreef:Ik mis deze optie inderdaad ook wel.
Aangezien dit topic al van een poosje geleden is, neem ik aan dat de optie niet toegevoegd (kan) worden?
Even het volgende.
De leden lijst is wel aanwezig.
Het bewerken van controleren in stellen actief zijn van een nieuw lid doe je nog altijd in je admin beheer.

Kijk onder Gebruikers
klik op beheer. Weet je de naam dan vul je die in.
Zoniet klik op gebruikrsnaam zoeken. Geef een * in. In het volgende popupje kun je zoeken. Gevonden Klik op selecteren.
De profiel/registratie pagina verschijnt. Scroll naar beneden.

Gebruiker is actief O O ja of nee = aangevinkt. Vink ja aan en verzend de pagina. Daarmee is de nieuwe gebruiker actief op jouw forum.

Deze manier is veranderd ten opzichte van de bovenaan gestelde vraag.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

AngelsTeam
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2008, 11:49

Bericht door AngelsTeam » 06 mar 2008, 22:55

Ik begrijp wat je bedoeld, maar helaas kan ik via deze optie van beheer niet zien wanneer iemand voor het laatst op het forum aanwezig is geweest.
Via de userlist die het plaatje laat zien kon je de last activity zien naast de registratiedatum. De registratiedatum kan ik via de gebruikerslijst opzoeken dus dat is niet zo'n probleem en verder is het ook geen probleem, maar doordat je iets gewend bent, mis je het dan al snel :wink: Vandaar dan ook mijn vraag, maar mij is het nu duidelijk.
Bedankt voor je antwoord :D

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 07 mar 2008, 09:32

AngelsTeam schreef:Ik begrijp wat je bedoeld, maar helaas kan ik via deze optie van beheer niet zien wanneer iemand voor het laatst op het forum aanwezig is geweest.
Via de userlist die het plaatje laat zien kon je de last activity zien naast de registratiedatum. De registratiedatum kan ik via de gebruikerslijst opzoeken dus dat is niet zo'n probleem en verder is het ook geen probleem, maar doordat je iets gewend bent, mis je het dan al snel :wink: Vandaar dan ook mijn vraag, maar mij is het nu duidelijk.
Bedankt voor je antwoord :D
Ja klopt wel.
Je kunt echter de funktie Zoeken gebruiken op de naam. Den heb je alle berichten in volgorde tot de laatste toe gemeld op datum.

De andere genoemde optie heb ik niet.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Anne
..
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 feb 2008, 18:41

Bericht door Anne » 11 mar 2008, 17:02

Hoi

Ik mis deze optie inderdaad ook erg ook ik had een ander forum eerst maar die had wel gebruikerslijst in dat rijtje staan en als je dan op een naam klikte kreeg je te zien user list zoals het 2e plaatje in het eerste bericht
zou het erg leuk vinden als dat inderdaad ook hier mogelijk mogelijk is
dus ik wacht het wel af
:D

rosheen
.
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2008, 17:56

Bericht door rosheen » 12 mar 2008, 13:10

Als je als admin in het profiel van een gebruiker gaat kijken, krijg je ook te zien wanneer die persoon zijn laatste bezoek gedaan heeft (vermeld achter de registratiedatum).

Plaats reactie