speciale permisses

windowsxp
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2008, 17:57

speciale permisses

Bericht door windowsxp » 13 jan 2008, 18:02

Ik heb al eventjes een forum van jullie (100 gebruikers en meer dan 5000 berichten) maar ik wou nu de permisses van de gebruikers veranderen zodat ze zich eerst moeten voorstellen voordat ze op de rest van het forum kunnen.
Als ik dan bij gebruikerspermisses ga (uitgebreide modus) staat er niets (alle vakjes zijn leeg)
Is er een mogelijkheid om dit te activeren?

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 13 jan 2008, 18:54

Je zou dan eerst 2 verschillende gebruikersgroepen moeten maken. Dat heb ik namelijk ook gedaan. Ik heb zo nieuwe leden en vaste leden. Alle nieuwe leden zet je daar in en kan je permissies geven. Je zal dan de forumpermissies op prive moeten zetten. En de gene wat je openbaar wilt gewoon op alle. Zo kun je van de vaste gebruikersgroep de persmissies instellen bij groepspermissies. ZO kun je dat dus ook bij de nieuwe leden doen. Maar eerst zul je dus ervoor moeten zorgen dat je alles op prive hebt staan bij forapermissies behalve de gene die je zichtbaar wil hebben. Dan moet je zorgen dat je de groeps permissies ook ingesteld hebt. En dus zorgen dat je vaste leden toch nog alles kunnen blijven zien. En dus de nieuwe leden alleen het voorstellen en de regels of wat je zichtbaar wilt hebben. Wel moet je in de gaten houden als je ze omzet naar de andere groep dat je de permissies voor die persoon aanpast. Ik zet ze wel vaker over maar dat wil niet altijd zeggen dat ze dan gelijk alles kunnen zien dus kun je bij gebruikers permissies dit instellen voor deze personen. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

Groetjes Kim

Irene van Olden
......
Berichten: 124
Lid geworden op: 31 mei 2007, 18:51

Bericht door Irene van Olden » 21 jan 2008, 17:14

oei met 100 gebruikers ben je daar wel even zoet mee.Ik had dus ook alles op die manier aangepast,dat mensen zich eerst moesten voorstellen voordat ik ze verdere permissies verleende,maar ik kreeg toch de indruk dat sommige het niet helemaal begrepen (zeker mensen die nog niet zo forum-eigen zijn) en mensen willen toch graag eerst even het 1 en ander meelezen alvorens zij gaan posten.

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 21 jan 2008, 17:48

Nou als je het eenmaal hebt ingesteld dan is het gewoon een kwestie van bijhouden met nieuwe gebruikers en valt het dus reuze mee. Vind ik tot nu toe.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 21 jan 2008, 17:52

http://helpdesk.forum2go.nl/instellen-v ... en-t9.html

Je zou hier ook naar mogen verwijzen. Daar staat een goede uitleg voor het omgaan met groepsinstellingen en permissies.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

windowsxp
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2008, 17:57

Bericht door windowsxp » 24 jan 2008, 18:44

Maar het probleem is dat ik de permisses niet kan wijzigen van iemand!!!
Als ik nu een persoon neem, uitgebreide modus dan kan ik alleen hem moderator maken of geen moderator.
De rest kan ik niet veranderen

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 24 jan 2008, 19:45

Dat is wel vreemd want normaal als je uitgebreide modus hebt moet je dit allemaal kunnen zien. Zien, Lezen, Posten, Antwoorden, Bewerken, Verwijderen, Sticky, Aankondigen, Stemmen, Pol aanmaken, Moderatorstatus.
Ik zou persoonlijk niet weten wat er niet zou kloppen dan bij jou achter de schermen. Maar ook in de simpele modus kun je ze dingen ontzeggen.
Succes ermee

Groetjes Kim

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 25 jan 2008, 09:31

windowsxp schreef:Maar het probleem is dat ik de permisses niet kan wijzigen van iemand!!!
Als ik nu een persoon neem, uitgebreide modus dan kan ik alleen hem moderator maken of geen moderator.
De rest kan ik niet veranderen

Je kijkt bij de persoons permisies. onderaan bij gebruikers. Is fout.

Klik op fora boven aan.
Klik permissies
Daar kun je deze optie vinden.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

windowsxp
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2008, 17:57

Bericht door windowsxp » 26 jan 2008, 14:24

ok dat vink ik wel
maar hoe kan ik instellen dat enkel een bepaalde groep alleen kan reageren of posten privé?
Want als ik een groep samenstel kan ik nog steeds niet lezen posten enz. wijzigen

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 26 jan 2008, 15:53

windowsxp schreef:ok dat vink ik wel
maar hoe kan ik instellen dat enkel een bepaalde groep alleen kan reageren of posten privé?
Want als ik een groep samenstel kan ik nog steeds niet lezen posten enz. wijzigen
Het posten op berichten kan iedereen voor zichzelf instellen of hij/zij die wil hebben. En dat kan in het profiel van hem/haar zelf ingesteld worden.

Prive berichten kun je niet beperken. Of alles uitschakelen of alles aan laten.

Je zegt dat je niet kunt lezen/posten?? Leg eens precies uit wat je wilt. Maak een goed voorbeeld.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie