Ip adressen?

Maroesjka
..
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:27

Bericht door Maroesjka » 08 mei 2008, 07:45

Hallo,
Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar kom er toch niet uit.
Ik heb dus het forum zo neergezet dat ik privegevoelige informatie vsn de leden voor gasten niet zichtbaar heb staan.
Andere onderdelen die gasten wel mogen zien heb ik op zien gezet maar omdat ik niet wil dat ze de inhoud lezen heb ik het op niet lezen gezet.
Nu heb ik dus het probleem dat als ik de account van een nieuw lid activeer deze dus wel alles kan lezen want op dat moment is diegene lid en staat het forum open.Kan ik het niet zo instellen dat een nieuw lid zich eerst moet voorstellen(dan kan ik dus het ip natrekken)alvorens ze de rest van het forum kunnen lezen?Ik snap niet goed wat de groepen maken inhoud kom er niet uit sorry :oops:

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 08 mei 2008, 08:42

Maroesjka schreef:Hallo,
Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar kom er toch niet uit.
Ik heb dus het forum zo neergezet dat ik privegevoelige informatie vsn de leden voor gasten niet zichtbaar heb staan.
Andere onderdelen die gasten wel mogen zien heb ik op zien gezet maar omdat ik niet wil dat ze de inhoud lezen heb ik het op niet lezen gezet.
Nu heb ik dus het probleem dat als ik de account van een nieuw lid activeer deze dus wel alles kan lezen want op dat moment is diegene lid en staat het forum open.Kan ik het niet zo instellen dat een nieuw lid zich eerst moet voorstellen(dan kan ik dus het ip natrekken)alvorens ze de rest van het forum kunnen lezen?Ik snap niet goed wat de groepen maken inhoud kom er niet uit sorry :oops:
Hallo Maroesjka
Als ik je verhaal goed begrijp, dan kun je dit eigenlijk alleen maar bereiken met het instellen van groepen. De groepen hebben toegang tot de diverse mogelijkheden op je forum zoals jij uitlegt.
Een klein gedeelte blijft zichtbaar voor iedereen.
Na registreren van een nieuwe gebruiker krijgt ie alleen maar een een of twee fora te zien waarin jij uitlegt dat hij/zij zich voorstelt. En jullie regels en voorwaarden heeft gelezen, dan mag de neiwue zich voorstellen wie hij./zij is. En daarna maak je deze lid van een of meerdere groepen en pas dan staat het forum open voor verder gebruik.

Peteter
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Maroesjka
..
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:27

Bericht door Maroesjka » 08 mei 2008, 13:56

Dus als ik het goed begrijp moet ik groepen maken,maar houd dit dan in dan ik alle inhoud van het forum moet verplaatsen in groepen?
Hoe doe ik dat dan?
Ik heb nu een groep aangemaakt
naam kletshoekje
omschrijving........
gesloten....
En toen leden toegevoegd.maar hoe kan daar nu in gepost worden dan/Ik zie nergens nieuw topic of post replay? :oops:

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 08 mei 2008, 18:24

Je houd gewoon alles wat je hebt.

lees daarom hier maar eens.

http://helpdesk.forum2go.nl/alle-vragen ... ld-t6.html
onderwerp nr. 10

Met twee groepen kun je volstaan. En je hoeft niets te verwijderen of te veranderen. Alleen groepen komen erbij en daar moeten de juiste permissies moeten worden ingesteld.

Peter

Maroesjka schreef:Dus als ik het goed begrijp moet ik groepen maken,maar houd dit dan in dan ik alle inhoud van het forum moet verplaatsen in groepen?
Hoe doe ik dat dan?
Ik heb nu een groep aangemaakt
naam kletshoekje
omschrijving........
gesloten....
En toen leden toegevoegd.maar hoe kan daar nu in gepost worden dan/Ik zie nergens nieuw topic of post replay? :oops:
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie