Ip adressen?

Maroesjka
..
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:27

Ip adressen?

Bericht door Maroesjka » 03 apr 2008, 14:50

Hallo,
sinds korte tijd ben ik hier een forum bij jullie opgestart waar ik met mijn leden veel plezier mee beleef.
Nu heb ik alleen een probleem:Ik heb bekende van mij die contineu op mijn forum proberen mee te lezen en ideeen weghalen(spammen)Ik heb mijn forum al op lezen:gesloten gezet staat alleen voor leden open.
Het vertrouwen op het forum gaat een beetje weg voor de lden wat zeker niet de bedoeling is.
Is er een manier waarop ik gelijk na aanmelding(als ik de account geactiveerd heb)het ip adres kan natrekken??Dit lid heeft dan nog niet gepost of zich op het forum voorgesteld.

Maroesjka
..
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:27

Bericht door Maroesjka » 03 apr 2008, 14:56

Kan dus niet ik heb het antwoord hier al gevonden sorry :oops:

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 03 apr 2008, 15:27

Je kan alleen het ip adres natrekken op het moment als die gene als gast is of als die net heeft ingelogt dan kan je het ip adres zien. Dat is bij mij ook de reden dat ik groepen heb gemaakt zodat mensen eerst moeten posten en zich dus voor moeten stellen voordat ze meer dingen kunnen zien. Dat is ook iets wat je zou kunnen doen om spammers tegen te gaan.

bianca4
.....
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jun 2007, 22:28

Bericht door bianca4 » 05 apr 2008, 00:35

Maroesjka schreef:Kan dus niet ik heb het antwoord hier al gevonden sorry :oops:
je kunt je forum ook zo instellen dat ze der eigen eerst moeten voorstellen voor dat ze de rest kunnen lezen en zien

bianca4
.....
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jun 2007, 22:28

Bericht door bianca4 » 05 apr 2008, 00:36

bianca4 schreef:
Maroesjka schreef:Kan dus niet ik heb het antwoord hier al gevonden sorry :oops:
je kunt je forum ook zo instellen dat ze der eigen eerst moeten voorstellen voor dat ze de rest kunnen lezen en zien
:oops: had je reactie niet goed gelezen kim zeg net het zelfde

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 05 apr 2008, 09:09

Maakt niks uit beter meer mensen met tips en tools als geen toch :wink: .

denise
.
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2008, 15:30

Bericht door denise » 05 apr 2008, 12:12

bianca4 schreef:
Maroesjka schreef:Kan dus niet ik heb het antwoord hier al gevonden sorry :oops:
je kunt je forum ook zo instellen dat ze der eigen eerst moeten voorstellen voor dat ze de rest kunnen lezen en zien
Hoe moet zoiets dan?
ben nog niet zo heel bekend met het forum. :oops:

maar wil dat heel graag instellen..

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 05 apr 2008, 15:54

Hier heb ik een keer aan iemand uitgelegd hoe en wat. http://helpdesk.forum2go.nl/speciale-pe ... -t504.html
Ook staat daar een link waar je ook dit soort dingen terug kan vinden.

Groetjes Kim

Maroesjka
..
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 mar 2008, 18:27

Bericht door Maroesjka » 05 apr 2008, 20:12

bianca4 schreef:
Maroesjka schreef:Kan dus niet ik heb het antwoord hier al gevonden sorry :oops:
je kunt je forum ook zo instellen dat ze der eigen eerst moeten voorstellen voor dat ze de rest kunnen lezen en zien
Hoe doe ik dat dan??? :roll:
Thanx voor de hulp alvast :wink:

Kimmie
.......
Berichten: 268
Lid geworden op: 01 sep 2007, 10:36

Bericht door Kimmie » 05 apr 2008, 21:17

Je gaat naar je beheerders index. En klikt dan bij groepen op beheer. Daar kan je een nieuwe groep maken. Ik zelf heb vaste leden en nieuwe leden.
Dan ga je de permissies instellen van deze groepen. Dat doe je ook in de beheerders index bij groepen en dan op permissies. Daar kan je precies instellen welke groep je alles wil geven en welke groep je alleen je forum regels en hoe moet ik posten en voorstellen bijv.
Dan op het moment dat iemand zich aanmeld en je hem/haar activeerd ga je die toevoegen aan de gebruikersgroep. Dat dat boven aan in je forum index. Daar staat gebruikersgroepen dan klik je op die groep en zet de naam onderaan doormiddel van lid toevoegen.
Wat je niet moet vergeten is als je dingen verborgen wil hebben staan voor deze personen dan moet je ook je forum permissies aanpassen. Dit doe je in je beheerders index bij fora permissies. Dan zet je dus bijv alles op prive behalve deze 3 bijv. Verwijderen Sticky Aankondigen
Die groep vaste leden
Dit is dan om niet iedereen te laten zien van buiten af de gasten wat er allemaal op je forum staat.
Ik hoop dat je er wijs uitkomt anders hoor ik het wel.

Groetjes Kim

Plaats reactie