Algemene uitleg en regels.

Info
Tutor
...........
Berichten: 4207
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 08 apr 2007, 22:17

Dit forum wordt beschikbaar gesteld in de hoop een waardevolle informatiebron te zijn voor alle Nederlandse spraakgebieden en bij forum2go.nl in het bijzonder.
Zodoende vragen wij al onze gebruikers de volgende regels in acht te nemen:

Algemeen
-Informatie Uitwisseling en ondersteuning door Staff forum2go.nl
Dit forum is bedoeld om informatie m.b.t. onze leden en het gebruik van hun forum uit te wisselen.
Berichten over andere, al dan niet soortgelijke, projecten kunnen zonder opgaaf van reden verwijderd worden.

-Commerciele Berichten
Het posten van (semi) commerciële berichten op dit forum is niet toegestaan
Reclame, advertising etc. is niet toegestaan. Het bestuur (cq. eigenaar) beslist hierover indien nodig.
Het zogenaamde regelmatig \spammen\, op welke manier dan ook, (inclusief via Persoonlijke Berichten of de E-mail knop) zal resulteren tot een onmiddellijke verwijdering van uw account plus een e-mail naar de desbetreffende provider(s).
Externe en commerciële instellingen onder de aandacht brengen is niet toegestaan. Informatie tenbehoeve van onze leden is acceptabel.
Een uitzondering op de commerciële berichten regel kan voorkomen wanneer een bepaalde commerciële module met forum2go.nl geïntegreerd is / wordt. Een helpdesk en een betaalmodule kan bij forum2go.nl b.v. PayPal zijn. Deze discussies mogen onder geen voorwaarde worden misbruikt om een commercieel product te promoten, ze mogen enkel betrekking hebben op de technische aspecten.
Via PB of e-mail contact opnemen met iemand die hier specifiek om vraagt is toegestaan en wordt uiteraard niet als \spammen\ gezien.

-Aanstootgevende Forum Inhoud
Via de PB knop (aanwezig bij ieder bericht) kun je direct een Moderator of Admin op de hoogte stellen van ongepaste en of aanstootgevende foruminhoud. Uiteraard verwachten wij van onze forum gebruikers dat ze de normale omgang- en fatsoensregels in acht nemen.

Berichten Posten
-Subforum en bericht plaatsen
Berichten dienen in de daarvoor bestemde kanalen te worden gepost. Tevens dient een bericht een duidelijk onderwerp te hebben dat betrekking heeft op de daadwerkelijke inhoud van dat bericht.

Berichten die niet in het juiste subforum geplaatst worden, worden zonder opgaaf van reden verplaatst en of verwijderd worden.

-Extra Bepalingen
Sommige subforums hebben extra bepalingen. Deze zullen bovenaan de index van het bewuste kanaal verschijnen onder de tekst "Lees Mij Eerst". Lees deze tekst voordat je in het bewuste forum gaat posten.

-Dubbel posten (Cross Posting)
Dubbel posten, oftewel hetzelfde bericht in meerdere subforums tegelijk posten zal niet worden getolereerd.
ALLE berichten van een dubbel post zullen zonder opgaaf van reden worden verwijderd.

-Bumping
Bumping is de term die wordt gebruikt wanneer mensen een bestaand bericht weer onder de aandacht proberen te brengen door niet relevante informatie op dat bericht te \antwoorden\. Dit is niet toegestaan.
Wanneer jouw bericht geen reactie ontvangt kun je het opnieuw proberen door met meer gedetailleerde informatie op je eigen bericht te reageren.

-Moderators
Berichten die worden veranderd door een van de Moderators zullen als zodanig gemarkeerd worden, vaak met reden van de verandering.

-Zoeken
Zoeken naar antwoorden
Voordat je een bericht plaatst is het zinvol te kijken of er soortgelijke berichten (en evt. antwoorden) bestaan via een zoekopdracht.
Ook in de Bug Reporter zijn vaak oplossingen te vinden.
Mocht je probleem er niet tussen staan (en is het reproduceerbaar op een standaard uitspraak forum2go.nl) kun je hier zelf ook een bug report aanmaken.

-Documentatie
Documentatie voor forum2go.nl bestaat nog maar in haar begin fase. Op dit moment is alleen maar sumiere documentatie beschikbaar - deze is te vinden op een nog te ontwikkelen knop bovenaan hier op ons helpforum.
Mocht je zelf Nederlandse documentatie hebben en/of willen schrijven horen wij dat graag.

Externe Oplossingen (bijdragen)
-Bijdragen, financiële ondersteuning
Alle externe financiële oplossingen (bijdragen en contributies) die in dit forum besproken worden zijn verkrijgbaar voor iedereen die inzagen wil hebben over financiële gevolgen en kan hiernaar vragen bij forum2go.nl
Berichten over contributies en bijdragen worden niet geaccepteerd en zullen zonder verdere opgaaf van reden verwijderd worden. Aanvragen welke met financiële zaken te maken hebben worden uitsluitend aan de beheerder(s) gestuurd. Zij beslissen wat er mee gebeurd. Enige info hierover is op deze link. http://helpdesk.forum2go.nl/post48.html

Profielen
-Gebruikers Naam
Het is niet toegestaan een domein naam als gebruikersnaam te gebruiken.
Dit geldt voor alle soorten domein namen, commercieel of niet.
Ook zaken als mijndomein_punt_nl worden niet geaccepteerd. Hetzij dat als info expliciet met een onderwerp te maken heeft.
-Onderschriften (Signatures)
Een \onderschrift\ is een tekst die een gebruiker in zijn profiel kan aanzetten. Vervolgens verschijnt onder elk bericht dat hij/zij post dit onderschrift. Alleen goed taalgebruik wordt geaccepteerd. Gebruik van smilies is toegestaan.
Links naar externe sites zijn NIET toegestaan. Hiervoor kun je de CODE knop in je bericht gebruiken als afscherming.
Hetzelfde geld voor e-mail adressen. Ook hiervoor is een speciale knop in je berichten venster.
Houdt je handtekening kort - 1 tot 3 regels is accepteerbaar.
Grafische bestanden (plaatjes) zijn NIET toegestaan. Uitgezonderd zijn smilies. Plaats je URL van jou forum in jou onderschrift.
Toegestaan om een bericht te verduidelijken zijn afbeeldingen en foto’s max. grootte 400 x 300 pixels zolang die in een bericht vervat zijn.
In je onderschrift mag uitsluitend een KLEINE afbeelding geplaatst worden.
Aanstootgevende Profiel inhoud zal zonder opgaaf van reden worden verwijderd.

-Avatars
Avatars zijn plaatjes (of foto\s) die verschijnen naast elk gepost bericht als een identificatie middel.
Het wordt aangeraden je eigen Avatar up te loaden zodat je een uniek "gezicht" hebt en
niet worden verward met andere gebruikers die eenzelfde Avatar hebben gekozen.

Ongewenst Gedrag
-Publiek Gedrag
Ongewenst gedrag, op welke manier dan ook, wordt niet toegestaan en kan uitmonden in een onmiddellijke ban van de desbetreffende persoon/personen.
Indien je geconfronteerd wordt met ongewenst gedrag kun je contact op nemen met een Moderator of beheerder zodat deze de nodige stappen kunnen ondernemen.

Disclaimer Deze site en de Moderators behouden zich het recht voor om welke inhoud dan ook aan te passen en of te verwijderen zonder voorafgaande opgaaf van redenen.
_________________
[color=red][b][size=18]Geen PB\\s of vragen naar de Tutor.[/size][/b][/color]