Forum traag of niet te vinden

Gast

Bericht door Gast » 02 aug 2010, 18:51

Nou ook ik begin voor de tweede keer vandaag op 'dit' probleem te stuiten.

Wanneer ik een langer bericht typ, dus dat duurt even ;) en ik wil het plaatsen (verzenden) dan kom ik weer terecht bij het inlogscherm en dat betekend dat ik er uit ben gewipt. Mijn getypte tekst ben ik kwijt en ik zal het bericht dus opnieuw moeten typen. Erg vervelend. Op mijn eigen forum heb ik hier geen problemen mee.

Verder vind ik het af en toe lastig dat je even moet wachten voordat je weer opnieuw kunt zoeken, bijvoorbeeld met de link, 'nieuwe berichten sinds je
laatste bezoek'. Je krijgt dan een melding van je kunt niet zo snel na je ....

Op mijn eigen forum heb ik dit op 1 seconde ingesteld en dat werkt wel prettig.

Verder nog dik tevreden!

Gr. Jeroen

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 02 aug 2010, 21:43

Munthunter schreef:Nou ook ik begin voor de tweede keer vandaag op 'dit' probleem te stuiten.

Wanneer ik een langer bericht typ, dus dat duurt even ;) en ik wil het plaatsen (verzenden) dan kom ik weer terecht bij het inlogscherm en dat betekend dat ik er uit ben gewipt. Mijn getypte tekst ben ik kwijt en ik zal het bericht dus opnieuw moeten typen. Erg vervelend. Op mijn eigen forum heb ik hier geen problemen mee.

Verder vind ik het af en toe lastig dat je even moet wachten voordat je weer opnieuw kunt zoeken, bijvoorbeeld met de link, 'nieuwe berichten sinds je
laatste bezoek'. Je krijgt dan een melding van je kunt niet zo snel na je ....

Op mijn eigen forum heb ik dit op 1 seconde ingesteld en dat werkt wel prettig.

Verder nog dik tevreden!

Gr. Jeroen

Ik heb eens iets gehoord over hyackthis progje wat erg goed moet zijn.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 03 aug 2010, 10:25

Ben met een computer opnieuw begonnen en het is hetzelfde probleem.
Even dacht ik dat het goed ging maar er zijn wel eens dagen dat het gesmeerd loopt.
ALs het al aan een of andere instelling of malafide software zou liggen dan kom je er een tweede keer toch ook niet in?

Maar gisteren dus een gigantische Windows-update moeten ophalen en vandaag is het dus weer mis. Of dat met elkaar samenhangt?
Heb een backup gemaakt vóór de updates en erná, dus ik kan eens proberen of Microsoft er een gare update tussen heeft zitten.
Verder reageren de fotoservers vreselijk traag en dat kan ook het probleem zijn. Er hoeft er immers maar een te weigeren en je loopt in een timeout.
Softwaredistributionservice schijnt vaker problemen te veroorzaken op IE.
Maar zonder werkt je Systeemherstel niet.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 03 aug 2010, 11:22

Stardust schreef:Ben met een computer opnieuw begonnen en het is hetzelfde probleem.
Even dacht ik dat het goed ging maar er zijn wel eens dagen dat het gesmeerd loopt.
ALs het al aan een of andere instelling of malafide software zou liggen dan kom je er een tweede keer toch ook niet in?

Maar gisteren dus een gigantische Windows-update moeten ophalen en vandaag is het dus weer mis. Of dat met elkaar samenhangt?
Heb een backup gemaakt vóór de updates en erná, dus ik kan eens proberen of Microsoft er een gare update tussen heeft zitten.
Verder reageren de fotoservers vreselijk traag en dat kan ook het probleem zijn. Er hoeft er immers maar een te weigeren en je loopt in een timeout.
Softwaredistributionservice schijnt vaker problemen te veroorzaken op IE.
Maar zonder werkt je Systeemherstel niet.

Wat was het resultaat met Hyackthis??
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 03 aug 2010, 12:57

Hoi Peter

Nou op het helpforum dat je mij aanraadde, heeft iemand mij geholpen.
Verschillende invoegingen zijn verwijderd, andere scanners geinstalleerd enz.
Maar het heeft geen opmerkelijk resultaat afgeworpen.
Ik ben eens teruggegaan naar een backup van een half jaar geleden toen ik het probleem niet had, maar ook dat helpt niet, waarmee ik uitsluit dat het hier aan de software ligt. Firefox geeft immers dezelfde fout en ik had het ook met Windows 7.
Het is mogelijk dat er iets met de server aan de hand is, want die kan traag zijn, maar waarom dan niet op andere forums?

Wat wel opvalt is dat ik wel vijf tot tien minuten kan wachten tot ik eindelijk een foto kan uploaden via Email naar b.v. Photobucket of Tinypic. De server reageert dan niet. Maar wie weet hoeveel er tegelijk bezig zijn?Terwijl de email op zich prima werkt met een gewoon bericht of afbeelding.
In hoeverre dat met deze forums te koppelen is?

In elk geval zijn er geen malafide zaken ontdekt met de Hijacklog.
Hoogstens overbodige registerlinks.

Bij het verzenden van dit bericht hing de boel weer.
Ik druk dan op de stopknop en probeer hetzelfde bericht tien minuten later nog eens en dan gaat het waarschijnlijk wel.
Anders loop je gewoon in een timeout en is alles weg precies zoals iemand hierboven al omschreef.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 03 aug 2010, 15:14

Dan heb ik nog een gedachte??
Je zei backup hierboven.

Heb je al eens aan het volgende gedacht????
Partitie verwijderen.
Dan opnieuw deze partitie instellen.
Dan deze partitie volledig formatteren. Niet snel.

Dan de CD windows org versie in de speler.
Hier heb ik wel eens resultaat mee bij mijn klanten.

Maar, is moeilijk te voorspellen.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 03 aug 2010, 16:41

Hoi Peter

Bij een backup wordt de hele partie gewist.
Je kunt zelfs niet op een bezette partitie terugschrijven, hij moet un- allocated zijn. Als ik installeer formatteer ik de schijf langzaam met de windows CD, ik doe dat niet meer met een ander programma, omdat je dan compatibiliteitsfouten kunt krijgen. NTFS is toch ietwat verschillend.

Nu heb ik een backup gepakt zonder updates, om eens te zien of dat iets uitmaakt. Dat was dus een verse installatie voor en na updates.
Ik maak daar een backup van voor ik update en erna.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 03 aug 2010, 17:19

Stardust schreef:Hoi Peter

Bij een backup wordt de hele partie gewist.
Je kunt zelfs niet op een bezette partitie terugschrijven, hij moet un- allocated zijn. Als ik installeer formatteer ik de schijf langzaam met de windows CD, ik doe dat niet meer met een ander programma, omdat je dan compatibiliteitsfouten kunt krijgen. NTFS is toch ietwat verschillend.

Nu heb ik een backup gepakt zonder updates, om eens te zien of dat iets uitmaakt. Dat was dus een verse installatie voor en na updates.
Ik maak daar een backup van voor ik update en erna.

Ik kan dan eigenlijk niet veel meer bedenken.
Ik heb op dit moment
3 x pentium 4 = retestrak versie 5
1 dualcore
1 x pentium 3
die draaien alle vier met XP professional.

En ik heb eigenlijk geen idee wat het dan kan zijn.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 03 aug 2010, 18:08

Zou het ook niet meer weten Peter.
Je hebt je uiterste best gedaan.

Bedankt tot zover en als ik iets ontdek plaats ik het wel.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 03 aug 2010, 18:16

Stardust schreef:Zou het ook niet meer weten Peter.
Je hebt je uiterste best gedaan.

Bedankt tot zover en als ik iets ontdek plaats ik het wel.

Ik hoop dat je me dat weten.
Daar is niks verkeerds aan. Misschien we anderen ook helpen als we ontdekken wat er geweest is.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie