Vragen aan forum2go

Gast

Vragen aan forum2go

Bericht door Gast » 02 aug 2010, 18:57

Hallo,

Ik heb het al diverse keren gelezen en ook zelf geschreven, maar ik wil graag mijn forum onder eigen beheer op een eigen domein. Ik weet inmiddels hoe dit werkt, maar zit nog even te twijfelen over de webhoster.

Ik kwam uit bij Hosting2go en las en hoorde dat dit bedrijf erg goed werk levert. Ik heb hiervoor een mailtje gestuurd naar forum2go met de vraag of dit bedrijf bij hen is aangesloten, aangezien de naam wel veel op elkaar lijkt.

Ik krijg wederom weer geen antwoord terug van forum2go. Ik wil graag mijn forum overhuizen en weet dat ik dan moet betalen (eenmalig?) voor de back-upbestanden. maar ik verwacht dan toch wel een wat snellere (of sowieso een) reactie vanuit forum2go. Zijn ze met vakantie, dat zou natuurlijk veel verklaren.

Mocht iemand weten of hosting2go samenwerkt met forum2go dan zou ik dat graag willen horen, maakt een overstap denk ik wel wat makkelijker.

Gr. Jeroen

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 03 aug 2010, 10:38

Nou ik zit even te googelen op hosting2go, maar de ervaringen zijn nu niet bepaald geweldig met die server. Veel berichten over de onbereikbaarheid en niet reageren op brieven enz.
Zeker geen algemeen beeld van tevredenheid.

Gast

Bericht door Gast » 03 aug 2010, 16:11

Tsja dat zag ik ook, maar als je kijkt naar de concurenten dan scoren die nog veel lager.

Een hostingsbedrijf hoeft schijnbaar niet of nauwelijks bereikbaar te zijn. Velen hebben enkel een ticketsysteem dat via e-mail werkt. Bij Hosting2go zou dit goed werken, want daar zijn de ervaringen goed, aldus de rescensies. Als ik kijk bij andere grote hostingsbedrijven dan is het flink mis. Met name mijn eerste optie STRATO komt slecht uit de bus volgens de verschillende vergelijkingsites. Andere (grotere) zijn ook niet al te gunstig in de 'peilingen' Maar dat zegt mij vrij weinig.

Bedenk je ook in dat mensen sneller klagen dan dat ze even langskomen om iets positiefs te schrijven. Als ik de reacties ook lees dan zit het denk ik ook vaak in het feit dat men het uiterste uit een abonnement wil halen, maar dat ze beter een groter pakket kunnen nemen. Men gaat juist op zoek als het misloopt en juist deze mensen plaatsen een bericht op een vergelijkingsite. Ik hecht dus niet al te veel waarde aan dergelijkevergelijkingsites zoals je wel zult begrijpen.

Daarnaast is het in vele gevallen de bedoeling om je abonnement schriftelijk op te zeggen. dat Hosting2go daar niet op reageerd is wel vreemd inderdaad, las het ook een paar keer.

Ik ga denk ik toch voor hosting2go, maar hoop toch echt dat ik forum2go nog eens kan bereiken voor de back-ups, want die heb ik toch echt nodig voor mijn forumpie.

Op 29 juli mail gestuurd en nog geen antwoord... Als ze op vakantie zouden zijn kunnen ze toch een automatisch antwoord instellen zodat je op z'n minst iets weet. van alle grootse plannen die ze me eerder vertelden is niets uitgekomen, geen up-grade, geen domeinaanbod in combinatie met het bestaande forum op forum2go en nu geen antwoord hmmm, jammer

Gr. Jeroen

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 03 aug 2010, 16:34

Dat is wel vreemd, want Peter hier op het forum, is over het algemeen heel vlot met antwoorden.
Schrijf eens een PB naar Peter?

Och ja, mensen zijn sneller om te klagen dan met complimenten, want ze moeten hun frustraties kwijt. Complimenten oogst je als je echt je best doet.
Toch zal er wel reden zijn.

Nu zal elke grote server wel een hoeveelheid ontevreden klanten hebben.
De bereikbaarheid is tegenwoordig echt slecht omdat ze muren van antwoordapparaten bouwen en geinstrueerde telefonisten om de minder aanhoudende bellers buiten te houden. Bovendien kun je leuk verdienen aan wachttijden.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 03 aug 2010, 17:21

Stardust schreef:Dat is wel vreemd, want Peter hier op het forum, is over het algemeen heel vlot met antwoorden.
Schrijf eens een PB naar Peter?

Och ja, mensen zijn sneller om te klagen dan met complimenten, want ze moeten hun frustraties kwijt. Complimenten oogst je als je echt je best doet.
Toch zal er wel reden zijn.

Nu zal elke grote server wel een hoeveelheid ontevreden klanten hebben.
De bereikbaarheid is tegenwoordig echt slecht omdat ze muren van antwoordapparaten bouwen en geinstrueerde telefonisten om de minder aanhoudende bellers buiten te houden. Bovendien kun je leuk verdienen aan wachttijden.

Ik heb deze op de een of andere gemist.

Het antwoord is NEE.
forum2go zijn wij. En Jan forum2go is eigenaar.
Er is alleen een forumsysteem.

Ik weet er wel een die in ieder geval ook een helpdesk heeft.
Deze helpdesk is echter server georienteerd waar je website en forum kunt plaatsen.
Je doet het wel allemaal zelf.
Mijn website's zijn daar te vinden.

Je krijgt daar altijd antwoord (niet zo snel)

http://www.one.com/nl/
kijk maar.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Gast

Bericht door Gast » 03 aug 2010, 21:12

Ja bedankt hé Peter, dat ziet er ook niet verkeerd uit... Dacht dat ik er al uit was... ;) Ga het op mijn gemak even beter bekijken. Volgens mij betaal je dan zo'n 30 euro per maand, maar krijg je er meer voor. daarnaast nog de BTW kosten? en die 6 euro domeinprijzen, of is dat maal 2 (overdracht), want het staat er namelijk twee keer. dat zou het wel wat duurder maken.

Wat betaal je voor de 10GB webhosting in totaal per jaar Peter?

Was er al uit dat forum2go en hosting2go niets met elkaar te maken hadden. Via de helpdesk daar een antwoord binnen 2 minuten mogen ontvangen. Vragen stellen kan enkel binnen de bij hen bezette tijden. Als ze er zijn gaat het (NU) dus snel.

Maar die van Peter is de moeite waard om het eens na te pluizen.

Gr. Jeroen

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 03 aug 2010, 21:15

hey, 1,25 per maand
en een domeinnaam

12 + 3 + 6
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Gast

Bericht door Gast » 03 aug 2010, 21:23

Whoehoe dat is snel Peter!

Die drie euro is voor de BTW?

Is die optie overigens voldoende voor het draaien van een forum en een webwinkel(tje)
Gr. Jeroen
peter-combat schreef:hey, 1,25 per maand
en een domeinnaam

12 + 3 + 6

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 03 aug 2010, 21:24

Munthunter schreef:Whoehoe dat is snel Peter!

Die drie euro is voor de BTW?

Is die optie overigens voldoende voor het draaien van een forum en een webwinkel(tje)
Gr. Jeroen
peter-combat schreef:hey, 1,25 per maand
en een domeinnaam

12 + 3 + 6

1 euro per maand + ,25 cent permaand Plus domein.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Gast

Bericht door Gast » 03 aug 2010, 21:32

Komt ook niet zo goed uit de bus in de feedback van klanten.

Maar zoals gezegd kijk ik daar wel even langs af.

Echter zijn de zaken die men benoemt wel juist de dingen die ik belangrijk vind.

Trage MySQL/phpmyadmin en lange laadtijd van webpagina's. Traag in gebruik met Joomla... Maar zo is er elke keer wel iets en nogmaals:

http://www.webhosters.nl/webhosting-pro ... rvaringen/

Negatieve feedback plaatst men sneller als postieve en hier hebben slechts 14 mensen hun feedback gegeven.

Gr. Jeroen

Plaats reactie