Forum traag of niet te vinden

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 03 okt 2010, 09:47

Ok Peter

Heb mij daar aangemeld.
Bedankt maar weer. :wink:

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Forum reageert niet

Bericht door Helpdesk » 04 okt 2010, 21:52

Hoi Peter

Het is de laatste dagen echt vreselijk met de forums.
Ik kan een, twee of drie berichtjes doen en dan lig ik er weer tien minuten uit.
Het nieuwe forum dat je aangaf werkt wel gewoon correct door, terwijl de ander Forum2go's mede geblokkeerd blijven tot de zandloper leeg is.

Ja hoor, ook hier weer geen response op verzenden, de tijd gaat nu in:
21.40 u .............................................................................21.50 u

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 05 okt 2010, 19:16

Afbeelding

Keer op keer worden de settings van mijn IE7 Pro uitgeschakeld door een malafide script of code als ik een Forum2go opzoek.

Verdenking valt uiteraard op advertising.

Een en ander heeft te maken met de voor mij slechte bereikbaarheid van de Forum2go forums.

Hoop dat iemand dat eens uit wil zoeken.
Zijn er nog anderen die IE7 Pro gebruiken?

Ziet hier echt met ergernis, want ik kan dit bericht (na 3 pogingen) alweer niet plaatsen tot de volgende tien minuten verstreken zijn..............................................................................................

Op deze manier is er gewoon niet mee te werken, met een beetje pech verspeel je namelijk je inlog en tekst.

Opvallend toch dat ik die problemen op andere forums nooit tegenkom.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 05 okt 2010, 21:06

het is toch raar dat mij dit op geen een forum2go.nl

IK weet niet goed wat ik moet zeggen.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Liza
.....
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 sep 2010, 18:35

Bericht door Liza » 06 okt 2010, 06:57

Hier géén probleem ik werk wel met versie 8 en Windows 7.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 06 okt 2010, 11:00

Stardust schreef: Het advertentiefilter zou deze moeten tegenhouden ....
Tja, als je geen reclames wilt, dan kun je misschien beter een reclame vrij forum nemen.

Je snapt dat Forum2go alleen kan draaien door de inkomsten van reclame advertentie's, en als je die dan probeert te blokkeren, dan schiet het allemaal natuurlijk niet echt op.

Nu is het niet zo dat Forum2go maatregelen neemt tegen mensen die proberen reclames te omzeilen, al kan het natuurlijk wel goed zijn dat de reclame makers dat wel doen.

Sinds 4 oktober draaien er op Forum2go alleen reclames zonder scripts (dus geen javascripts of flash in de reclames).

Kun je dan ook aangeven dat sinds 4 oktober het probleem niet meer bestaat?

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 06 okt 2010, 12:55

Hoi

Ik geef Forum2go niet direkt de schuld, maar het is echt heel frustrereend dat je niet normaal en vooral als Admin op een forum kunt werken.

Het probleem bestaat ongeveer een half jaar denk ik.
Wat ik ook poog op nieuw opgezette installaties en computers, het blijft tobben.

Er moet toch iets onbehoorlijks gebeuren als je adblocking-protectie uitgezet wordt door een site? Ik heb het recht advertenties te blokkeren.
Zoals ik ook het recht heb reclame uit mijn normale brievenbus te weren.
Dat heeft gewoon te maken met privacy.
De onkiese manier waarop de reclamemaffia bezig in de media is zeer onbehoorlijk te noemen.
Alleen een advertiser heeft er belang bij mijn adblocker uit te zetten vandaar mijn verdenking.

Reklame maken op een forum is een manier om kosten te drukken prima,
maar ze moeten wel van mijn systeem en instellingen afblijven.
Wat ik aangeef is gewoon een symptoom van een tot nu toe ongrijpbaar fenomeen. Inplaats van dat de bekritiseren zou het beter als richtsnoer dienen tot een oplossing, anders wordt alleen aan symptoombestrijding gedaan.

Doogaans gebeurt dat op sites met een malafide inhoud of agressieve advertisers, wat je niet altijd in kunt schatten.

Opvallend blijft dat ik deze problemen alleen op Forum2go ondervind en dus heb ik geen reden aan instellingen of andere softwarematige zaken te denken mijnerzijds.

De helpdesk hier en vooral Peter, heeft zijn uiterste best gedaan om oplossingen te zoeken. Wat de reden ook is, het ontmoedigt mij gewoon.

Nog iets, het beheerders forum dat Peter aangaf, functioneerde wel goed.
Dat is advertentievrij, maar heeft ook een hogere programmeertaal.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 06 okt 2010, 14:17

Als je nog even anwtoord wil geven op de vraag, dan kun je met meer zekerheid zeggen of het van de reclames afkomt:
Sinds 4 oktober draaien er op Forum2go alleen reclames zonder scripts (dus geen javascripts of flash in de reclames).

Kun je dan ook aangeven dat sinds 4 oktober het probleem niet meer bestaat?

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 06 okt 2010, 15:40

Ik zal er op letten, maar gisteren had ik aanhoudend problemen, dus ik vrees dat het probleem niet is opgelost.

Zolang er nog links staan kun je daar mogelijk ook hinder van hebben. (zoals dat kraslot?) Zoek wel in de bron of er dingen in staan, maar dat is toch niet eenvoudig en slimme jongens veranderen die informatie ook voortdurend, zodat een filter niet altijd echt effectief kan zijn.

Zo is het de ene keer een frame, dan weer een afbeelding, of een tabel, terwijl je dat niet visueel verschillend ziet. Bovendien genereren ze aanhoudend nieuwe links voor dezelfde inhoud om adblockers te omzeilen.

Hoe sommige sites de opties van IE7 Pro uitzetten weet ik niet en op het IE7 Pro forum kreeg ik daar ook nog geen reakties op.

Vandaag is het al verschillende keren gebeurd, ook hier, dat IE7 Pro weer uitgezet werd.

Forum2go
Forum2Go
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 apr 2007, 19:19

Bericht door Forum2go » 06 okt 2010, 16:08

Op zich zit er niets speciaal op het forum nu, aan reclame dan. Die link van het kraslot, is gewoon een normale link, net zoals een link naar een onderwerp, dus die kan geen invloed uitoefenen. (Al staat er wel het woordje "advertentie" boven, ik weet natuurlijk niet hoe fanatiek je ad blokker dat tegenhoudt).

Ik denk dat we daarom wel kunnen afstrepen dat de advertentie's de oorzaak zijn. Je had immers gisteren er ook last van, terwijl sinds 4 oktober dus geen javascript of flash advertenties meer te zien zijn.

Ik weet dat je er al lang mee bezig bent (ook via Peter), en dat jij het probleem bij Forum2go neerlegd (omdat je eigenlijk alleen bij forum2go er last van hebt).

Alleen is het dan erg frappant dat alleen jij er last van hebt. (of in ieder geval dat meldt). Als je dan weet dat er meer dan 10.000 verschillende mensen dagelijks gebruik maken van Forum2go, en dat zonder problemen, kan ik het niet voorstellen dat het probleem voor 100% bij Forum2go ligt.

Plaats reactie