Overstap naar eigen domein en PHPBB 3.0.7-PL1

ilsjepilsje
..
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 sep 2010, 18:01

Bericht door ilsjepilsje » 15 okt 2010, 13:26

oke :)

Gast

Bericht door Gast » 16 okt 2010, 09:04

peter-combat schreef:
Munthunter schreef:Gefeliciteerd!

Een linkje naar je nieuwe forum en men kan ook even komen kijken ;)

Ik heb hem inmiddels al gezien en het ziet er schitterend uit!

Succes en groeten,

Jeroen
Mag ik je iets zeggen??
Voor mij doe je iets verkeert met je moderator instellingen.
Gezien deze manier zou het kunnen zijn dat een en andere waarschijnlijk op een andere manier alles beter in te stellen is maar dan met groepen.

Dat is het grote voorbeeld van phpbb3.

Geregistreerde gebruikers: peter volleberg, Yahoo [Bot]
Legenda: Beheerders, Globale moderators, Wedstrijdmoderator

Je ziet dan dit. Alleen maar groepen. Daarmee is het een veel makkelijker.
Er zit nog een groep bij voor gebruikers. Alleen zie je die niet.
De wedstrijdmoderator is een moderator groep.

Het aller belangrijkste zijn de forum permissies. Daar kun je bijna alles in een keer vangen en is dan uiteindelijk veel makkelijker.

zie http://forum.aircombat.nl
Dan begrijp ik er op mijn beurt weer weinig van. Waar doel je op of op welke vraag/bericht van mij reageeer je dan, zo te zien niet op de door jou gequote vraag toch? ;)

De permissies in PHPBB 3 zijn inderdaad heel erg handig, maar ik denk niet dat dat iets is om hier op het forum te bespreken,, aangezien forum2go nog steeds met PHPBB 2 werkt. Op mijn forum loopt alles goed, vandaar dat ik ook niet begrijp wat je bedoelt.

Gr. Jeroen

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 16 okt 2010, 09:32

Dan begrijp ik er op mijn beurt weer weinig van. Waar doel je op of op welke vraag/bericht van mij reageeer je dan, zo te zien niet op de door jou gequote vraag toch?

De permissies in PHPBB 3 zijn inderdaad heel erg handig, maar ik denk niet dat dat iets is om hier op het forum te bespreken,, aangezien forum2go nog steeds met PHPBB 2 werkt. Op mijn forum loopt alles goed, vandaar dat ik ook niet begrijp wat je bedoelt.

Gr. Jeroen
_________________


Ik verwacht dat je zou reageren.
Zoals je de moderator aanduiding hebt gemaakt op phpbb3 zie je iedere moderator appart staan.
PhpBB3 heeft groepen instelling die kant en klaar zijn.
Jij moet ze alleen gebruiken.
Je kunt deze moderator groep ook per forum instlellen.
Heb verschillende typen van moderators nodig dan kan dat ook.
Heb je er zelfs nog andere modertors bij nodig, dan kun je extra groepen nodig.

Nu wat ik bedoel.
Als je de groepen niet gebruikt en iedere persoon die je moderator wilt maken op persoonlijke titel moderator maakt dan kun je in de toekomst wel eens wat moeite krijgen van wie wat en waar.

Zoals ik eerder vertelde over een wedstrijdmoderator als groep.

Maar het is niet bedoeld als kritiek.
Maar proberen voor jouw in deze permissies materie iets uit te leggen.

Groeten

En ik denk dat ik hier op mijn forum, mensen die een connectie hebben met forum2go, op elke manier verder mag helpen.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Gast

Bericht door Gast » 17 okt 2010, 17:02

Oh natuurlijk mag je mensen helpen, graag zelfs, echter bedoelde ik dat dit voor de leden van forum2go weinig boeiends heeft...

Ik begrijp wat je bedoeld hoor met de moderatorgroep en heb deze ook egwoon op mijn forum hoor.

Feit blijft dat ik in die groep een moderator (nieuwe) kan plaatsen, maar toch deze persoon afzonderlijk permissies toe moet kennen zodat hij/zij enkel in bepaalde fora als moderator aan de slag kan. De globale moderator kan wel overal in.

Ik snapte je vraag echter niet omdat ik deze vraag wellicht een hele tijd geleden in een ander topic stelde en je nu hier antwoord geeft.

Inmiddels is die vraag al verholpen, de leden die ik in die groep plaatste konden op eens ook inloggen in het beheerderspaneel en dat was dus niet de bedoeling ;)

Bleek ook bij de permissies verkeerd te staan, na die te hebben aangepast de moderatorgroep weer open gegooid.

Gr. Jeroen

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 17 okt 2010, 17:08

Je weet dus wat ik bedoelde.
Dat is fijn.
Dan hoef ik niet verder uit te leggen.
Een vraag had ik niet.
Ik draai al jaren twee phpbb3 forums voor mijzelf.

Succes.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Gast

Bericht door Gast » 17 okt 2010, 17:11

peter-combat schreef:Je weet dus wat ik bedoelde.
Dat is fijn.
Dan hoef ik niet verder uit te leggen.

Succes.
Nee het is duidelijk, maar het is inderdaad even zoeken allemaal. PHPBB3.0.7PL1 biedt zo veel meer, maar is derhalve ook wel wat ingewikkelder. Gelukkig leert het snel en heeft mijn tijd bij forum2go een goede basis gelegd. En dan hebben wij het hier enkel nog over de permissies ;)

Zie dat jij jou combatforum ook in PHPBB3.X hebt geinstalleerd. Ziet er ook erg mooi uit. Draai je al lang op PHPBB3.X? Lijkt me wel lastig om daar in 3 te werken en hier terug te moeten schakelen in 2, voor je het weet maak je een vergissing ;)

Gr. Jeroen

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 17 okt 2010, 17:16

Het heen en weer schakelen, zoals jij dat noemt, is voor mij niet moeilijk.
Even terug in dit onderwerp vertelde ik dat 2 eigen forums phpbb3 heb.
Daarnaast ondersteun ik nog twee andere hosters op phpbb3 systemen als beheerder van een helpdesk..
Daar bouw ik zelf mijn tutors en uitleg.

En uiteraard hier phpbb2
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

edvissers
.......
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 aug 2008, 23:41

Re: Overstap naar eigen domein en PHPBB 3.0.7-PL1

Bericht door edvissers » 13 mar 2011, 18:42

Munthunter schreef:Hallo allemaal,

Het is mij gelukt om mijn forum over te huizen naar een eigen domein.

Omdat ik voor deze verhuizing nogal wat tegenstrijdige berichten kreeg, hier even een kleine up-date om wat onjuistheden de wereld uit te helpen.

Ten eerste is het mogelijk (maar dat wisten jullie vast al wel) om je forum van forum2go mee te nemen, je betaald €50,- aan forum2go en je krijgt de up-date's. Zeer snelle reactie van forum2go!!! Mijn dank daarvoor.

ik heb een eigen domein aangemaakt www.munthunter.nl en daarop is de (overigens stokoude) versie van PHPBB 2.0.22 op geplaatst, welke forum2go nog gebruikt. Hierna zijn de back-up's geplaatst in het lege forum en zo zijn alle berichten en gebruikers overgezet. Toen dit alles gereed was is het forum ge-update naar de jongste versie PHPBB 3.0.7-PL1.

Afbeeldingen en URL's neem je gewoon mee en deze werken direct op je nieuwe forum. HTML scripts werken niet meer, maar daar zijn weer vele oplossingen voor.

Nu is het voor mij even uitpuzzelen hoe alles werkt, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Ben nog lang niet klaar, maar het begin is er!

Kom eens kijken en bekijk het resultaat ► http://forum.munthunter.nl

Bij deze ook mijn hartelijke dank aan forum2go, Peter en alle hulpzame leden van forum2go die mij steeds weer verder konden helpen en een gratis forum beschikbaar stellen.

Gr. Jeroen

Jeroen,

heb je daarvoor nog iets aan het backupbestand moeten wijzigen?

De naam bvb?
Mvrgr, Ed

Klik hier voor antwoorden op veel gestelde vragen op dit forum.


www.honda-deauville.nl/forum/phpBB3

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Berichten Onderwerpen samenvoegen

Bericht door Helpdesk » 13 mar 2011, 20:09

Het lijkt mij heel wenselijk om PHBB3 te gebruiken omdat je daarbij onderwerpen en berichten kunt samenvoegen.
Verder kun je sub/subforums instellen wat het geheel veel overzichtelijker maakt.
Nu kom ik aan een steeds langere lijst onderwerpen direkt op het hoofdmenu. Samenvoegen is niet eens mogelijk.
Je kunt alleen maar verplaatsen naar, of met, alweer een nieuw onderwerp.

De vraag is; wat met de Templates? want die zijn vaak maar heel beperkt beschikbaar.

edvissers
.......
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 aug 2008, 23:41

Bericht door edvissers » 13 mar 2011, 20:12

Templates vind ik minder belangrijk. Het gaat mij meer om de beheermogelijkheden. We hebben nu een forum met 650 gebruikers en meer dan 35.000 berichten. Het forum is sterk groeiende.
Mvrgr, Ed

Klik hier voor antwoorden op veel gestelde vragen op dit forum.


www.honda-deauville.nl/forum/phpBB3

Plaats reactie