Fake accounts?

Max
.......
Berichten: 266
Lid geworden op: 07 nov 2009, 09:57

Fake accounts?

Bericht door Max » 04 sep 2016, 11:29

Sinds de laatste Backup, krijg ik dag dagelijks véél fake accounts, kan dat of hoe komt dit?

Mvg Max

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Re: Fake accounts?

Bericht door Helpdesk » 04 sep 2016, 12:25

Max schreef:Sinds de laatste Backup, krijg ik dag dagelijks véél fake accounts, kan dat of hoe komt dit?

Mvg Max
Ik weet het Max.
Is al gemeld bij de server maar de postbox is na de laatste herstelling blijkbaar te vol.
Ik ga het weer proberen.
Beste kun je de visuele bevestiging bijzetten.
Heb je wat email adressen zo van @...........
Het gaat minder om de individuele accounts want daar blijven ze mee bezig.
Maar als ik de providers heb knikkeren we die eruit met de spammachine.

Zo heb ik er met *@asooemail
Via het verbanningsbeheer en een asterix kun je hele reeksen blokkeren.

Max
.......
Berichten: 266
Lid geworden op: 07 nov 2009, 09:57

Re: Fake accounts?

Bericht door Max » 04 sep 2016, 12:38

Stardust schreef:
Max schreef:Sinds de laatste Backup, krijg ik dag dagelijks véél fake accounts, kan dat of hoe komt dit?

Mvg Max
Ik weet het Max.
Is al gemeld bij de server maar de postbox is na de laatste herstelling blijkbaar te vol.
Ik ga het weer proberen.
Beste kun je de visuele bevestiging bijzetten.
Heb je wat email adressen zo van @...........
Het gaat minder om de individuele accounts want daar blijven ze mee bezig.
Maar als ik de providers heb knikkeren we die eruit met de spammachine.

Zo heb ik er met *@asooemail
Via het verbanningsbeheer en een asterix kun je hele reeksen blokkeren.
Ik heb ze één voor één verbant, en heb een hele boel IP adressen, ook emailadressen, zal ik ze u doorsturen via Pb ?

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 04 sep 2016, 12:47

Stuur maar door.
Ik hoop dat de server weer reageert, want ik kom niet door de postbox.
Zal niet de enige zijn :lol:

Max
.......
Berichten: 266
Lid geworden op: 07 nov 2009, 09:57

Bericht door Max » 04 sep 2016, 12:50

Stardust schreef:Stuur maar door.
Ik hoop dat de server weer reageert, want ik kom niet door de postbox.
Zal niet de enige zijn :lol:
Ik kan de mails niet kopieren uit mijn beheerderspannel, ik stuur u via pb mijn ww en inlog, wil je aub eens kijken ?

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 04 sep 2016, 18:05

Er zijn op het moment heel veel fake accounts actief.
Een deel ervan is te ondervangen met de volgende reeks in te voeren in het verbanningsbeheer.

Afbeelding

*@rxdoc.*,*@bitcoin-miners.*,*@senderelasem.*,*@toerkmail.*,*@asdfasdfmail.*,*@rtotlmail.*,*@apoimail.*,*@tango.delta.livefreemail.*,*@fghmail.*,*@asooemail.*,*@dfoofmail.*

Dit is naar believen uit te breiden met eventuele gevonden malafide emailservers van spambots.
Hiermee wordt vermeden dat elke individueel adres apart moet worden ingevoerd.

Van het Emailadres dus geen adres vóór de @ invoeren, maar i.p. daarvan een *
Ook geen .net of .com of .nl enz. maar .*

Dus *@xxxxxx.* (waar xxxxx de mailserver is)

Uiteraard werken we aan een update van de anti-spamsoftware.

Zet eventueel de visuele bevestiging aan in het beheer.
Dat verhindert spambots.
reCaptcha.

Met "beheer" wordt de account door de Admin geactiveerd. (Status pending).
Dit geeft de admin de mogelijkheid op spammers te controleren.
Bij "gebruiker" wordt de nieuwe account automatisch geactiveerd na een activatie E-Mail van de gebruiker.

Bij "geen" is er geen enkele controle (tenzij onze spamengine).
Deze optie is dus af te raden.

Afbeelding

*Sommige templates kunnen problemen geven met de visuele bevestiging.
(Desert storm b.v. geeft die afbeelding niet weer.)
Het is dus af te raden Desert Storm als standaard template te gebruiken als je de reCaptcha aan hebt gezet. Zie beheer/ stijlen/ menu/ default.

De lijst met spammers heeft volgens de internationale database voornamelijk een en hetzelfde IP adres 91.200.12.7

Dus het volstaat voor een belangrijk deel om dat IP adres te bannen.

Tijdens het overzetten van de servers werkte het antispamsysteem niet meer. Dit zou nu opgelost moeten zijn.

JAN
..
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 apr 2014, 14:40

Bericht door JAN » 12 sep 2016, 09:49

Ook ik kreeg een enorm aantal "nieuw account" mailtjes
Je moet inderdaad "visuele bevestiging aanzetten" op ja. (zie voorbeeld)
Vanaf die tijd was dit probleem over.

Afbeelding

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 12 sep 2016, 09:57

De spamengine werkte na een update niet meer.
Het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

JAN
..
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 apr 2014, 14:40

Bericht door JAN » 12 sep 2016, 10:46

Stardust.
Deze tip had ik hier opgedaan, bedankt hiervoor. Minder slapeloze nachten.

:grin: :grin:

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 12 sep 2016, 10:49

JAN schreef:Stardust.
Deze tip had ik hier opgedaan, bedankt hiervoor. Minder slapeloze nachten.

:grin: :grin:
Welterusten dan maar. :grin:

Plaats reactie