Het forumsysteem stuurt geen mails meer

Luna
...
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2012, 17:38

Het forumsysteem stuurt geen mails meer

Bericht door Luna » 19 sep 2016, 12:56

Hallo,

Ik had deze vraag via de mail verstuurd, maar nog geen oplossing ontvangen. Misschien dat iemand van jullie kan uitzoeken wat er nou is.

Het probleem met ons forum:
Ik ontvang geen meldingen meer van nieuwe registraties met de activatielink van het account. Ook kan ik geen mails meer sturen vanuit het forum. Verder ontvangen alle nieuwe geregistreerde gebruikers geen e-mails bevestiging en komen er geen meldingen meer binnen over nieuwe privé berichten of nieuwe forumberichten. Wat is er toch aan de hand?
Ik heb geprobeerd uit te zoeken wat er nou mis kan zijn, maar ik kan verder niets geks vinden in de configuratie.
Wij willen de nieuwe registraties altijd even screenen voordat wij ze op het forum toelaten en nu kan dat niet. Ik heb het activeren van nieuwe accounts tijdelijk moeten opheffen, omdat de nieuwe leden er anders niet meer op kunnen en dat is heel vervelend. Dus nu kan iedere malloot zich aanmelden en dat is erg vervelend. In het verleden hebben we daar problemen mee gekregen.

De berichten zitten ook niet in de spam map. Dat was eerst wel zo bij een aantal leden, maar op dit moment ontvangt helemaal niemand een mail ook ik als admin niet.

Ook van dit forum ontvang ik geen mails. Ik wilde me ww opnieuw instellen, maar ik ontving geen mail met de activatielink.

Bedankt voor de hulp!

Mvg,

Luna

http://klachtensilicon.forum2go.nl/

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 19 sep 2016, 15:50

Heb je in het beheer en het profiel die functie wel aan gezet?

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie dat er een script is geïnstalleerd, dat kan tot problemen leiden.
verder zou ik in het beheer moeten kunnen kijken wat er eventueel verkeerd staat. Lukt dat niet dan stuur ik het door naar de server.

Luna
...
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2012, 17:38

Bericht door Luna » 19 sep 2016, 16:20

Hoi Stardust,
Ik heb via de mail een bericht van je collega gekregen dat er een blokkade op het IP was. Het zou nu opgeheven zijn, maar het kan nog een dag duren voordat alles weer werkt.
Hopelijk is morgen alles weer zoals het was.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.

Vr. gr.
Luna

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 19 sep 2016, 16:26

Twee van je Ip adressen staan inderdaad op de zwart lijst vanwege Spam.

http://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?utm ... klist-page#

Important: If you are using any normal email software (such as Outlook, Entourage, Thunderbird, Apple Mail, etc.) and you are being blocked by this Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that you need to turn on "SMTP Authentication" in your email program settings. For help with SMTP Authentication or ways to quickly fix this problem.

https://www.spamhaus.org/faq/section/Spamhaus%20PBL

https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL184122

Luna
...
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2012, 17:38

Bericht door Luna » 19 sep 2016, 18:59

Wat bedoel je precies?
Mijn eigen IP adressen? Of van mijn leden?
Raar..

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 19 sep 2016, 19:13

Ik kan 3 IP adressen zien, waar je ooit op gepost hebt.
Twee daarvan zijn mogelijk besmet geweest mat malware.
Het is ook mogelijk dat iemand anders dat IP adres ooit heeft gebruikt.
Dat kun je gemakkelijk uittesten op een andere locatie.
Je kunt je IP adres ook pingen om te zien of het werkt.
Verder kun je een ander IP adres aanvragen als het problemen geeft bij je provider.

Soms zit een IP adres in een reeks die door de spammachine is geblokkeerd.

Luna
...
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 jul 2012, 17:38

Bericht door Luna » 19 sep 2016, 19:14

Het IP adres waarvandaan ik de afgelopen dagen werk, staat nergens op de zwarte lijst. De andere heb ik nog niet gecheckt. Maar ik denk niet dat dit het is hoor.
Ik snap er steeds minder van..

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 19 sep 2016, 19:15

Ik zet je IP adressen even in een PB.

Plaats reactie