Toch niet opgelost: Gebruiker kan geen topic plaatsen

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 12 feb 2018, 20:51

Ok, gaan we nog eens melden.

Nofomoa
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2018, 15:45

Bericht door Nofomoa » 13 feb 2018, 18:29

Bij die laatste gebruiker lukte het wel via Explorer, niet via Chrome (ook niet na uitloggen cache legen en weer inloggen) .

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 13 feb 2018, 18:35

We hebben het verschillende keren getest maar zelf geen problemen ondervonden.
Inderdaad kan het van de browser afhangen maar dat kan ook komen door beveiligingsinstelling van elke browser afzonderlijk.
Nu is Chrome volledig gestoeld op IE dus dat is minstens merkwaardig.
Het vermoeden dat het met de cookies te maken heeft blijft wel een optie.
Het zou nuttig kunnen zijn om alle cookies eens te blokkeren en daarna weer toe te laten behalve dan de 3e party cookies want die hebben we niet en wensen we niet.
Dat zou de browser ertoe dwingen aan nieuwe cookie aan te maken.
Met CC of CM (cookiemanager) kun je wel inzien wat er nog aan cookies staat en die bewerken, behouden of verwijderen.

Het probleem is helaas niet reproduceerbaar.

Nofomoa
.
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jan 2018, 15:45

Bericht door Nofomoa » 13 feb 2018, 18:44

Dank, mocht het nog eens voorkomen, dan gaan we dat proberen. Dat het slecht te reproduceren is begrijp ik. Het kwam maar bij 3 gebruikers voor en op twee verschillende topics.

Nirvana
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2019, 18:42

Bericht door Nirvana » 07 jan 2019, 19:53

Is hier nou echt niets tegen te doen? Ik heb er ook sporadisch last van op mijn vrij nieuwe forum. Ik heb het met mijn eigen account en een testaccount en op drie browsers (Edge, Firefox en Chrome) getest.
In het beheerderpaneel heb ik er geen last van als ik de forumindex test.
Cookies en geschiedenis verwijderen helpt niet. Ook op een andere pc en tablet heb ik (soms) hetzelfde probleem. Moet toch echt aan Forum2go liggen lijkt mij. :roll:

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 07 jan 2019, 20:02

Of dat aan Forum2go ligt valt te betwijfelen.
Het probleem is niet reproduceerbaar en het blijft dus lastig er een vinger op te leggen.
Ik ontken of bestrijd het probleem niet maar het is zo lastig er iets mee te doen. Het wordt ook op andere versies gemeld zonder dat er ooit een afdoende oplossing voor gevonden is.
Een en ander lijkt wel in verband te staan met cookies.
Cookies staan vaak permanent op de PC opgeslagen.
We hebben enkele duizenden forums en er wordt maar heel zelden melding gemaakt van dit probleem dus het is iets te kort door de bocht om het aan Forum2go te wijten.
Soms kunnen we een fout oplossen door het topic van naam te veranderen dat dwingt het systeen aan nieuwe cookie aan te maken.
We tasten helaas nog in het duister.

Let op, stel beveiligde cookies in, in het beheer.
Dat kan per browser problemen geven omdat standaard blokkeringen zijn ingesteld.

Nirvana
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2019, 18:42

Bericht door Nirvana » 07 jan 2019, 20:29

Ik snap dat het lastig is en ik verwijt jullie niets. Ik vind het alleen raar dat ik ook op een andere pc er last van heb en het gestest heb met meerdere accounts en browsers.
Cookies had ik al op beveiligde cookies gezet. Ik heb hier een paar jaar geleden ook een forum gehad en had dat probleem toen niet, nu ik met een nieuw forum terug ben wel en dat vind ik jammer. :cry:

Dank je voor je antwoord Stardust

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 07 jan 2019, 20:35

Hoi Nirwana.

Zelf heb ik het ook enkele keren bemerkt.
Het is niet te traceren, want een volgend keer werkt het wel?
Ook kon ik via de account van probleem gebruikers wel posten, terwijl zij dat niet konden?
Ik ga het wel weer aankaarten bij software.
Plaats de IP adressen van de probleemgebruikers.
Dat helpt soms bij het traceren van problemen.
Er kan b.v. een verschil ontstaan bij vaste of mobiele IP adressen.
Meld je forumlink.

Nirvana
.
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2019, 18:42

Iets ontdekt

Bericht door Nirvana » 08 jan 2019, 11:18

Ik heb iets ontdekt en hoop dat Forum2go daar iets aan heeft.

Ikzelf ben ook aan het testen geweest en ontdekte iets....

Het kan soms gebeuren dat je niet naar een pagina wordt doorgestuurd maar op de indexpagina blijft hangen.
Je kunt dan bv. in een ander onderwerp of je profiel onderaan via: "Zoek een forum" ( zie afbeelding) alsnog naar het onderwerp gaan wat niet lukte via de indexpagina.


Afbeelding

Helpdesk
Admin
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 mei 2009, 18:49

Bericht door Helpdesk » 08 jan 2019, 11:24

Dat is ook een bekend probleem dat we nog steeds niet hebben opgelost.
Maar dat loopt ook door alle versies van PhpBB.

Je kunt er soms onderuit komen door het topic een andere naam te geven, of te verplaatsen, daarmee wordt de tabel in de database gewijzigd.
Het probleem lijkt samen te hangen met de opmaak van cookies.
Internationaal breekt men zich nog steeds het hoofd over dit probleem.

Cookies (cache) wissen kan helpen.
Met CC kun je de cookies selecteren die je houden wilt en wat je wilt verwijderen.

Plaats reactie