Mogelijkheden van een forum



Catrinus
.
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2007, 14:30

Mogelijkheden van een forum

Bericht door Catrinus » 25 nov 2007, 14:58

Dag,

Ik overweeg een forum te starten voor een klas van een kleine particuliere opleiding. Momenteel sturen we van alles per mail, maar dat is redelijke chaos. Alvorens energie te stoppen in het maken van een forum, vraag ik me af wat mogelijkheden zijn.
In tweede instantie zou ik het forum willen uitbreiden voor andere klassen en voor een brede doelgroep, om het gedachtengoed van de opleiding toegankelijk te maken.

1. Is het mogelijk een kalender te maken, waarin je makkelijk ziet wanneer wat plaats vindt?
2. Is het mogelijk om een soort bibliotheek te maken, waarin je diverse bestanden in word format, pdf format, opslaat en die leden van het forum kunnen uploaden en downloaden. De grootte van de bestanden zijn tot 1MB per stuk; met 50 MB in totaal zit ik vooralsnog prima.
3. Ik heb al gezien dat het mogelijk is om subgroepen te maken, dat is mooi.
4. Is het mogelijk een uitgebreide introductie te maken op het forum, zodat bezoekers weten wat ze wel en wat ze niet kunnen verwachten van het forum?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Catrinus

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: Mogelijkheden van een forum

Bericht door Tutor » 19 dec 2007, 17:22

Catrinus schreef:Dag,

Ik overweeg een forum te starten voor een klas van een kleine particuliere opleiding. Momenteel sturen we van alles per mail, maar dat is redelijke chaos. Alvorens energie te stoppen in het maken van een forum, vraag ik me af wat mogelijkheden zijn.
In tweede instantie zou ik het forum willen uitbreiden voor andere klassen en voor een brede doelgroep, om het gedachtengoed van de opleiding toegankelijk te maken.

1. Is het mogelijk een kalender te maken, waarin je makkelijk ziet wanneer wat plaats vindt?
2. Is het mogelijk om een soort bibliotheek te maken, waarin je diverse bestanden in word format, pdf format, opslaat en die leden van het forum kunnen uploaden en downloaden. De grootte van de bestanden zijn tot 1MB per stuk; met 50 MB in totaal zit ik vooralsnog prima.
3. Ik heb al gezien dat het mogelijk is om subgroepen te maken, dat is mooi.
4. Is het mogelijk een uitgebreide introductie te maken op het forum, zodat bezoekers weten wat ze wel en wat ze niet kunnen verwachten van het forum?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Catrinus
punt 1. = Nee. Er bestaan kalenders op hert net waarvan er velen bruikbaar zijn. Ook een eventuele update naar phpBB3. Daar is wel een verjaardag (ja of nee) kalender te vinden.
punt 2. - Nee. Je kunt geen PDF opslaan.
punt 3. = Inderdaad. Bij goed gebruik van gebruikersgroepen kun je er heel veel mee doen.
punt 4. = Ja, je kunt jou eigen introduktie schrijven. Eventueel met kleine afbeeldingen ter informatie erbij.


Als je een forum maakt hier, dan heb je het gratis. Daarvoor is er wel een klein beetje reclame. Je dient je te richten naar onze TOS en voorwaarden.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie