Forum niet zichtbaar in Google Search

MJ88
....
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2016, 10:44

Forum niet zichtbaar in Google Search

Bericht door MJ88 » 11 mar 2020, 21:10

HoiHoi!

Ik vroeg mij af of er iets van een extensie is, of een ander soort functie, waardoor het mogelijk is dat google je site weer terug herkent?
Voorheen als je zocht op RPG Forum, dan kwam mijn pagina bij de eerste 3 omhoog.
Nu, als ik zelfs zoek op de complete naam Het grote RPG forum, dan vind je hem misschien ergens onderaan de eerste pagina van de google searches.

Enig advies voor dit?

Bijvoorbaat dank!

Groet,
Marja

admin
Admin
Berichten: 453
Lid geworden op: 30 mei 2019, 17:21

Re: Forum niet zichtbaar in Google Search

Bericht door admin » 08 apr 2020, 12:39

Dag Marja,

Als ik via google zoek op "Het grote RPG forum" dan zie ik op de derde plaats je forum staan.

MJ88
....
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2016, 10:44

Re: Forum niet zichtbaar in Google Search

Bericht door MJ88 » 12 apr 2020, 21:54

Hi Demolium,

Ik snap wat je bedoelt, echter is dit niet gewoon de home-pagina van de site.
Je wordt dan direct naar één of ander oud bericht geleid.
Ook de 4e hit in de lijst, die verwijst naar het forum, leid niet naar de homepage.

Ik zou toch het liefste zien dat je dan naar de homepage wordt gebracht...

Is dat iets waarin ik binnen de instellingen van het forum uit forum2go wat mee kan doen?
Bepaalde meta tags aanpassen ofzo? :)

Ik bedenk me nu wel dat je het natuurlijk kan aanpassen dat je, als niet lid zijnde, dan niet de inhoud van berichten mag zien maar enkel de homepage of andere secties (via permissies of iets denk ik zo uit mn hoofd).
Maar ik heb liever dat je gewoon de homepage kan vinden als je er op zoekt, en niet één of ander bericht waardoor het lijkt dat het forum niet actief is omdat de berichten zo oud zijn... :)
Hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel xD

Thanks voor het meedenken!

MJ88
....
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2016, 10:44

Re: Forum niet zichtbaar in Google Search

Bericht door MJ88 » 12 apr 2020, 22:03

Oh! Ook grappig, de twee berichten die dus bovenaan staan, gepost op een ander forum, gaat over het idee van de oprichting van Het Grote RPG Forum met de uiteindelijke link. Daarom zie je ze in de lijst.
Berichten van 2011.......
Ik probeer de logica erachter te snappen hoe het kan dat dat soort dingen nu eerst omhoog komen en bovenaan staan in de lijst, terwijl dit voorheen toch niet zo was. xD

admin
Admin
Berichten: 453
Lid geworden op: 30 mei 2019, 17:21

Re: Forum niet zichtbaar in Google Search

Bericht door admin » 13 apr 2020, 11:19

Dag Mj88,

Hier heb je zelf niet veel invloed op, google bepaald dit zelf, wat in hun ogen het beste voor de bezoeker is.

Plaats reactie