Iets raars op mijn helpforum





Chivas
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2008, 16:24

Iets raars op mijn helpforum

Bericht door Chivas » 28 sep 2008, 04:15

Hoi hoi,

Ik heb samen met iemand een helpforum opgezet om die persoon beter te kunnen helpen met het instellen van bepaalde dingen voor haar eigen forum waar ze ook beheerder is... zo kan er niks misgaan op haar forum wat ze eventueel niet hersteld krijgt...

Nu ging ze dus aan de slag met het aanbrengen van wijzigingen en zitten we daar plots met iets vreemds...

Als we nu op ons helpforum zitten en we zijn de berichten aan het lezen dan zien we bovenaan - helemaal boven het template zeg maar de hele rimram aan fora staan die we daar hebben bvb

Berichten uitwisseling!" /> Berichten uitwisseling!" /> Inlichtingen forum" /> Plaatjes en smileys" />

Dat valt dus helemaal buiten het template heh en ik krijg er geen kop aan waar het zou aan liggen... iemand een ideetje???

Meestal is er dan sprake van een html foutje maar ik kan ècht niks vinden...

Alvast bedankt hoor

Groetjes - Paula
http://claireshelpforu.forum2go.nl/

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

vreemd verhaal. Alle forums achter elkaar?

Bericht door Tutor » 28 sep 2008, 09:33

Als je me de link eens geeft van dat forum en eventueel de complete login erbij.

naam van veheerder
wachtwoord van beheerder

Maar dit wel per PB

Ik wil wel proberen uti te vinden wat er is.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Bloem1
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008, 15:06

Bericht door Bloem1 » 28 sep 2008, 17:17

Oke Peter, ik stuur je een PB met adres en mijn wachtwoord van dat helpforum.
Bedankt voor het aanbod!

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 28 sep 2008, 18:15

Bloem1 schreef:Oke Peter, ik stuur je een PB met adres en mijn wachtwoord van dat helpforum.
Bedankt voor het aanbod!
Dit bericht is van peter-combat
helpdesk.forum2go
En ik ben ingelogd als Bloeum

claireshelpforum Forumindex -> Berichten uitwisseling!
Als dit een stukje voorbrrld van die tekst is die bedoeld wordt, dan weet ik het probleem.

1. volgens mij is er iets mis met deze style sheet.
dat is echter niet het probleem.
2. To Bloem.
open je adminpagina eens. Klik op fora. De edit pagina waar je forums en categorieën bouwt toont niet goed.
De vele afbeeldingen in de subforums zijn te groot.
Daardoor worden de diverse onderdelen uit hun verband (samenhang) gehaald en niet meer juist geplaatst. In de normale berichtenpagina plaatsten klopt het dan ook niet meer met als gevolg dat hier ook van alles misgaat.

Daarnaast heb je ergens een script geplaatst. Ik denk in de rangen afbeeldingen. (ziet er tenminste zo uit)

Ik zou eens beginnen met alle grote afbeeldingen uit je forum indexpagina te verwijderen.
Sla de linken op (met de naam van het subforum erbij) bijvoorbeeld in word. Dat gaat prima en je raakt ze dan ook niet kwijt.
Bewaar de pagina van word in je documenten.

Peter-combat
helpdesk.forum2go
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 28 sep 2008, 18:26

Categorie Test"


De tweede fout zit in je categorieen.
In de categorie staat een titel met een scriptje.
Haal die er allemaal uit en zet er alleen een categorie title in.

<big>Dit is een test forum.
Als je deze gebruikt in een categorie en daar bij font en color gebruikt. Dan gaat het echt zoals je uigelegd hebt.


Ik denk dat dan alles opgelost is.

Probleem is ook op het eigen forum uitgelegd.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Chivas
.
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2008, 16:24

Bericht door Chivas » 29 sep 2008, 07:48

Hoi peter,

Idd is het met het weghalen van die big codes nu wel uit het zicht verdwenen... Bloem was de onderste codes vergeten te wijzigen nog...

Maar ik heb dan wel nog steeds de vraag waarom dat op het ene forum wel gaat en op een ander niet - ligt het aan de templates of ligt het aan de forum soort - mijn eigen forum is nl een forumup forum en daar kan dit allemaal wel...

Maar dus dat iets wat bovenaan te zien was is nu wel opgelost - ik stuurde je nog een pb met een vraag en had het dan ook nog ff over dit probl dacht ik maar dat is dus opgelost...

Het heeft dus wel niks te maken met het klok script want die dingen kan je wel op alle fora plaatsen - sommige scripts kunnen voor problemen zorgen zodat je vb geen nieuw subforum kan aanmaken maar als je het dan ff weghaalt en weer plaatst dan is ook dat weer opgelost.

Maar met die klokjes script is niks wat het forum niet goed laat fuctionneren!

Bedankt voor je hulp en uitleg en ik hoop dat je me nog een antw op mijn bijkomstige vraag kan geven ivm fora en wat de mogelijkheden zijn want soms is het nodig om voor bepaalde dingen kleurencodes en dingen als <big> en etc te gebruiken op de index

groetjessssssssssss

Oeps ik lees net je bericht nog eens over en zie nu dat het zou komen doordat ik beide codes gebruik in een item... ook dat geeft bij forumup geen problemen maar dat ga ik dan op mijn helpforum uittesten!

Ik kom er nog op terug hoor maar denk mss niet vandaag...

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 29 sep 2008, 20:11

Ja, ligt met grote waarschijnlijkheid ook aan de style.

Chivas schreef:Hoi peter,

Idd is het met het weghalen van die big codes nu wel uit het zicht verdwenen... Bloem was de onderste codes vergeten te wijzigen nog...

Maar ik heb dan wel nog steeds de vraag waarom dat op het ene forum wel gaat en op een ander niet - ligt het aan de templates of ligt het aan de forum soort - mijn eigen forum is nl een forumup forum en daar kan dit allemaal wel...

Maar dus dat iets wat bovenaan te zien was is nu wel opgelost - ik stuurde je nog een pb met een vraag en had het dan ook nog ff over dit probl dacht ik maar dat is dus opgelost...

Het heeft dus wel niks te maken met het klok script want die dingen kan je wel op alle fora plaatsen - sommige scripts kunnen voor problemen zorgen zodat je vb geen nieuw subforum kan aanmaken maar als je het dan ff weghaalt en weer plaatst dan is ook dat weer opgelost.

Maar met die klokjes script is niks wat het forum niet goed laat fuctionneren!

Bedankt voor je hulp en uitleg en ik hoop dat je me nog een antw op mijn bijkomstige vraag kan geven ivm fora en wat de mogelijkheden zijn want soms is het nodig om voor bepaalde dingen kleurencodes en dingen als <big> en etc te gebruiken op de index

groetjessssssssssss

Oeps ik lees net je bericht nog eens over en zie nu dat het zou komen doordat ik beide codes gebruik in een item... ook dat geeft bij forumup geen problemen maar dat ga ik dan op mijn helpforum uittesten!

Ik kom er nog op terug hoor maar denk mss niet vandaag...
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Bloem1
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008, 15:06

Bericht door Bloem1 » 01 okt 2008, 22:46

Peter, bedankt voor je hulp!!!

Ik ben nog steeds bezig de kleuren in het Helpforum te veranderen, het ziet er telkens een beetje erg (of heel erg!) anders uit dan op de kleurenkaart. De kleurencodes van mijn oorspronkelijke Forumup2go-forum kan ik niet gebruiken, omdat ik met Appalachia werk.

Enfin, ik experimenteer voort met de kleuren. :roll: :wink: Het ziet er vaak niet uit, dus dit mag niemand zien tot het er een beetje appetijtelijk uitziet, hahaha.

Hoewel ik goed in Engels ben, vind ik de benamingen in Edit Styles Data lastig te plaatsen. Ik ga eens zoeken of er in dit forum Nederlandse termen voor te vinden zijn.

Wat er gebeurt als ik de kleuren 1, 2 en 3 in Table Row Coleur verander, weet ik inmiddels wel. Maar wat gebeurt er in de Table Cells c.q. Table Class en wat zijn dat? Om maar een voorbeeld te noemen.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 01 okt 2008, 23:04

Bloem1 schreef:Peter, bedankt voor je hulp!!!

Ik ben nog steeds bezig de kleuren in het Helpforum te veranderen, het ziet er telkens een beetje erg (of heel erg!) anders uit dan op de kleurenkaart. De kleurencodes van mijn oorspronkelijke Forumup2go-forum kan ik niet gebruiken, omdat ik met Appalachia werk.

Enfin, ik experimenteer voort met de kleuren. :roll: :wink: Het ziet er vaak niet uit, dus dit mag niemand zien tot het er een beetje appetijtelijk uitziet, hahaha.

Hoewel ik goed in Engels ben, vind ik de benamingen in Edit Styles Data lastig te plaatsen. Ik ga eens zoeken of er in dit forum Nederlandse termen voor te vinden zijn.

Wat er gebeurt als ik de kleuren 1, 2 en 3 in Table Row Coleur verander, weet ik inmiddels wel. Maar wat gebeurt er in de Table Cells c.q. Table Class en wat zijn dat? Om maar een voorbeeld te noemen.

Neem hiervoor de style subsilver die heeft Nederlandse namen (titels)
Even een copy maken en dan printen. Dan is dat veel makkelijker.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Bloem1
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008, 15:06

Bericht door Bloem1 » 01 okt 2008, 23:09

Ondertussen een uitleg in het Nederlands van de ESD, Edit Styles Data hier niet gevonden. Of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik hoop het niet.

Enfin, als dit hier niet staat dan weet ik wel een oplossing. Ik kies gewoon de kleur zwart voor bijvoorbeeld Table Cell Class 1, 2 en 3. Dan terug naar het forum en kijken wat er zwart is, DAN weet ik het.

Is wel een heel bewerkelijk werkje betreft ESD. Maar goed, dat moet dan maar... :wink:

Plaats reactie