Iets raars op mijn helpforum





Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 02 okt 2008, 08:56

Bloem1 schreef:Ondertussen een uitleg in het Nederlands van de ESD, Edit Styles Data hier niet gevonden. Of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik hoop het niet.

Enfin, als dit hier niet staat dan weet ik wel een oplossing. Ik kies gewoon de kleur zwart voor bijvoorbeeld Table Cell Class 1, 2 en 3. Dan terug naar het forum en kijken wat er zwart is, DAN weet ik het.

Is wel een heel bewerkelijk werkje betreft ESD. Maar goed, dat moet dan maar... :wink:
Er is inderdaad geen juiste ESD. Beter gezegd eris er GEEN.
Waarom?

Omdat elke style zo zijn eigen instellingen heeft is het ondoenlijk om die te maken. Maar als jij voor jou style een tabel esd kunt maken houd ik me aanbevolen.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Bloem1
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008, 15:06

Bericht door Bloem1 » 02 okt 2008, 23:09

peter-combat schreef:
Bloem1 schreef:Peter, bedankt voor je hulp!!!

Ik ben nog steeds bezig de kleuren in het Helpforum te veranderen, het ziet er telkens een beetje erg (of heel erg!) anders uit dan op de kleurenkaart. De kleurencodes van mijn oorspronkelijke Forumup2go-forum kan ik niet gebruiken, omdat ik met Appalachia werk.

Enfin, ik experimenteer voort met de kleuren. :roll: :wink: Het ziet er vaak niet uit, dus dit mag niemand zien tot het er een beetje appetijtelijk uitziet, hahaha.

Hoewel ik goed in Engels ben, vind ik de benamingen in Edit Styles Data lastig te plaatsen. Ik ga eens zoeken of er in dit forum Nederlandse termen voor te vinden zijn.

Wat er gebeurt als ik de kleuren 1, 2 en 3 in Table Row Coleur verander, weet ik inmiddels wel. Maar wat gebeurt er in de Table Cells c.q. Table Class en wat zijn dat? Om maar een voorbeeld te noemen.
Neem hiervoor de style subsilver die heeft Nederlandse namen (titels)
Even een copy maken en dan printen. Dan is dat veel makkelijker.
Ah, dat is een mooie oplossing, Peter! Ik ga van die style Subsilver een printscreen maken. Ondertussen al veel ontdekt in Appalachia. Wat gebeurt er als ik dit en dat doe? Ik heb de kolommen al precies in de kleuren van het forumlogo weten te maken.

Het BLIJFT experimenteren. Geen enkele kleur in de kleurenkaart ziet er op een forum hetzelfde uit als op de kaart. Het is echt een uitdaging door te gaan tot de goede kleur gevonden is!

Als ik helemaal klaar ben, mag je het weer zien. Maar eerst een klein weekje op vakantie vanaf zondag. Effe uitblazen in de natuur met de honden in Duitsland!

Verder doe ik rustig aan, ik geef mezelf een maandje de tijd. Vergissingen liggen al snel op de loer, zeker als je MS hebt. Maar dat is verder niet van belang, ik doe mijn best!

Bloem1
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008, 15:06

Bericht door Bloem1 » 03 okt 2008, 22:09

De ESD in style Subsilver blijkt bij mij Engelse benamingen te hebben betreft de uitleg. Maar: het IS een uitleg! En wel heel duidelijk te snappen ook. Zo is Font Colour 1 voor Quote & copyright text. Dat snapt een kind.

In ieder geval bespaart me dat veel werk bij het uitzoeken, want die uitleg heb je in Appalachia, waar mee ik werk, helaas niet.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 04 okt 2008, 09:11

Bloem1 schreef:De ESD in style Subsilver blijkt bij mij Engelse benamingen te hebben betreft de uitleg. Maar: het IS een uitleg! En wel heel duidelijk te snappen ook. Zo is Font Colour 1 voor Quote & copyright text. Dat snapt een kind.

In ieder geval bespaart me dat veel werk bij het uitzoeken, want die uitleg heb je in Appalachia, waar mee ik werk, helaas niet.
Er kan nog een probleem meer zijn.
Bv. Als je een Flash style of een geheel grafische style hebt dan zijn de mogelijkheden nog veel beperkter.

En dan is het zoeken naar war wel kan veel moeilijker.

Onderlaatst zij iemand hier de protaalstyle niet te kunnen vinden.

http://aircombat.forum2go.nl/
Hier is dan een testforum met Supportaal. Ook omgebouwd. Mooi of niet, maar het werkt zoals subsilver.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Bloem1
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008, 15:06

Bericht door Bloem1 » 04 okt 2008, 17:00

Wat een overzichtelijk forum heb jij Peter, geweldig. Leuke hobby ook.

Ik heb niet veel mogelijkheden om een andere style te kiezen vanwege mijn huidige forum. Het Helpforum wat ik nu heb past daar het beste bij.

Maar eerst op vakantie, morgenochtend. Na een weekje weg ga ik dan door met experimenteren.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 04 okt 2008, 17:33

Bloem1 schreef:Wat een overzichtelijk forum heb jij Peter, geweldig. Leuke hobby ook.

Ik heb niet veel mogelijkheden om een andere style te kiezen vanwege mijn huidige forum. Het Helpforum wat ik nu heb past daar het beste bij.

Maar eerst op vakantie, morgenochtend. Na een weekje weg ga ik dan door met experimenteren.
Dan fijne vakantie.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Bloem1
..
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 sep 2008, 15:06

Bericht door Bloem1 » 04 okt 2008, 17:39

Bedankt!

Plaats reactie