phpbb3

Gast

phpbb3

Bericht door Gast » 17 jun 2009, 08:46

Het kan zijn dat het me ontgaan is. Maar omdat de discussies over php3 verdwenen zijn is mijn vraag, is dit helemaal afgeblazen of is er iets anders mee.

Marjolein
.......
Berichten: 263
Lid geworden op: 12 mei 2008, 15:03

Bericht door Marjolein » 17 jun 2009, 14:28

Helemaal afgeblazen is het niet, maar het overzetten naar phpbb3 is toch wat lastiger gebleken dan van te voren was gedacht. Er moet veel aangepast worden, dus het kan nog wel eventjs duren. Geduld dus... ;)
Iedereen bedankt voor de gezellige tijd op helpdesk.forum2go...
Als jullie me zoeken, ik ben te vinden op kfb-design.nl ;)

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Re: phpbb3

Bericht door Tutor » 17 jun 2009, 14:52

Marbo schreef:Het kan zijn dat het me ontgaan is. Maar omdat de discussies over php3 verdwenen zijn is mijn vraag, is dit helemaal afgeblazen of is er iets anders mee.
We kunnen inderdaad niets garanderen tijdens het overzetten.
Alle opleuking zoals scripten, tellers en allerhande java scripten zullen dan niet meer werken.
Je ziet alleen het script staan en niet een eventuele afbeelding en of een link. Deze werken dan op phpbb3 niet meer.

Misschien dat we voor iedereen toch nog een phpbb3 kunnen aanbieden.
Overzetten gaat dan met het gebrek wat ik al zei.
Het is echter veel werk, want dan kan de persoon een aanvraag doen om;

1, het huidige forum overzetten. Bevalt dat dan niet, dan kun je niet meer terug. Moet dat echter kunnen dan moet er een extra script ontwikkeld worden om ook weer terug te kunnen.

2, een compleet nieuw forum beginnen als proef om te zien of het je bevalt. Je draait dan even met twee forums. De oude en de nieuwe naast elkaar. Eigelijk is dat ook geen oplossing.

Wie weet.
Er is nu nog geen vast omlijnd plan.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Sandra1
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 dec 2008, 13:59

Bericht door Sandra1 » 24 jun 2009, 08:50

Goedemorgen!

Ik heb voor de veiligheid het merendeel van mijn forum gekopieerd.
Dat scheelt al in de kwetsbaarheid.
Maar het is natuurlijk anders dan een backup kunnen terugzetten mocht het verkeerd gaan ergens.

Verder heb ik een aantal weken geleden bij een andere service een phpBB3 forum aangemaakt om er mee te oefenen. Dingen als tellers en meer speeltjes, youtubes plaatsen enz heb ik oplossingen voor gevonden.
Alleen heb ik het beperkt gehouden omdat ik eigenlijk wacht tot forum2go naar 3 overstapt.
Natuurlijk ben ik nog primitief bezig, het is voor mij immers ook allemaal nieuw.

Readers van google en dergelijke widgets werken gewoon normaal, muziekclips, ook voor niet ingelogde bezoekers.
Dus dingen als een forumlogo / banner bovenin plaatsen heb ik me nog niet mee bezig gehouden.
Iedere host zal eigen instellingen hebben, dus ik weet niet van alles wat daar werkt of dat op dezelfde manier gaat als forum2go op 3 overgaat.
Hopelijk kan er veel meer! Want het niet meer werken van scripts vind ik maar zo-zo! :)

In het algemeen bevalt me de veel grotere flexibiliteit wel. Bij permissies heb je veel meer mogelijkheden, ook juist bij instellingen voor individuele gebruikers. Het is wat meer werk maar ook dat zal wel wennen.

Dus mocht er hier op forum2go een mogelijkheid zijn om parallel te testen op phpBB3 hou ik me erg aanbevolen, zeker nu mijn forum nog relatief klein is.
Waarschijnlijk zal je dan één van de twee forums op alleen-lezen moeten zetten tot je zeker bent van je zaak en definitief kan beslissen.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Jouw bericht

Bericht door Tutor » 24 jun 2009, 09:33

Hallo Sandra 1

Ja wat je verteld klopt wel. Maar ik bedoelde als je het huidige phpbb2 forum omzet naat phpbb3 dan onstaan de genoemde problemen.

phpbb.com levert voor de nieuwe forums alleen de mogelijkheid om phpbb2 om te zetten naar phpbb3.
Er is NIET voorzien in het over zetten van alle scripts en opleuk dingen.
Daar zie je alleen maar de scripten staan.

Feitelijk krijg je een forum terug zonder extra's en puur een standaard script.
En voor een hoster (zoals hier) ontstaan dan de genoemde problemen.
Als je zelf bij een hoster start (zoals hier vroeger) dan staat er niets in. Alleen het standaard script. Dat is wat ik bedoel.

Er is inderdaad heel veel nieuw materiaal speciaal en alleen voor phpbb3 gemaakt.

Ik den dan alleen maar aan de nieuwe vorm van bbcodes die totaal anders zijn geworden.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Sandra1
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 dec 2008, 13:59

Bericht door Sandra1 » 24 jun 2009, 09:52

Feitelijk wel spannend! :)
Om uit te proberen dus.
Ik heb zelf niet veel verstand nog van de codes enz, vandaar dat ik aan het zoeken ben gegaan en een heleboel van dergelijke codes in dat testforum heb gezet, iframe, youtube, readers, allerlei tellers, diverse marquee, wat moderators tooltjes, enz enz. Dus eigenlijk alles wat ik in mijn huidige forum ook gebruik en meer. Mis alleen nog een "hide" in beide forums.
Als je eenmaal de smaak te pakken hebt van die codes aanmaken bedenk je er zo weer meer heb ik ontdekt.

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 24 jun 2009, 10:07

Sandra1 schreef:Feitelijk wel spannend! :)
Om uit te proberen dus.
Ik heb zelf niet veel verstand nog van de codes enz, vandaar dat ik aan het zoeken ben gegaan en een heleboel van dergelijke codes in dat testforum heb gezet, iframe, youtube, readers, allerlei tellers, diverse marquee, wat moderators tooltjes, enz enz. Dus eigenlijk alles wat ik in mijn huidige forum ook gebruik en meer. Mis alleen nog een "hide" in beide forums.
Als je eenmaal de smaak te pakken hebt van die codes aanmaken bedenk je er zo weer meer heb ik ontdekt.

Wil je eens vertellen hoe je dat gedaan hebt? Via bbcodes???? en misscien met de naam sandra??
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Sandra1
....
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 dec 2008, 13:59

Bericht door Sandra1 » 24 jun 2009, 10:37

Ja via bbcodes.
Volgens mij op een zeker phpbb3 support forum dat jou ook heel goed bekend is ben ik ook Sandra1.
Door jouw hulp met de teller ben ik doorgegaan met die codes.

Leuke dingen als "glow"werken alleen via IE, maar dat mag de pret niet drukken.


Voor "hide"heb ik nog niets gevonden op beide forums. Je zou die als een moderatorstool moeten kunnen gebruiken, zodat alleen de moderators / beheerders dat deel kunnen lezen.

Een deel van de aangemaakte bbcodes heb ik niet voor bezoekers beschikbaar gezet, al zullen die dat best uitvinden als ze slim zijn.

Nuttige functies vind ik om afbeeldingen als thumb te kunnen neerzetten en met een klik vergroten enz.
In mijn enthousiasme staan bepaalde functies er geheid dubbel in, maar dat kan de pret niet echt drukken.

edvissers
.......
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 aug 2008, 23:41

Bericht door edvissers » 02 sep 2009, 00:17

Is er over dit onderwerp nog wat nieuws te melden? :)
Mvrgr, Ed

Klik hier voor antwoorden op veel gestelde vragen op dit forum.


www.honda-deauville.nl/forum/phpBB3

Tutor
...........
Berichten: 4053
Lid geworden op: 08 apr 2007, 22:08

Bericht door Tutor » 02 sep 2009, 08:50

edvissers schreef:Is er over dit onderwerp nog wat nieuws te melden? :)

Tot op dit moment nog helemaal niets.
Er is een hele tijd geleden een update naar phpbb3 gemaakt, maar die mislukte helemaal.
Verder heb ik geen nieuws.
Geen PB's of vragen naar de Tutor.

Plaats reactie