Hoe krijg ik dit voor elkaar?

fibromyalgie
..
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2009, 22:16

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Bericht door fibromyalgie » 23 aug 2009, 15:32

Hallo,

Is het mogelijk om het volgende op het forum te bereiken in de configuratie??

Ik wil het forum een vertrouwde uitstraling geven. Nu is het zo dat als iemand zich aanmeld als een nieuw lid, ze meteen het forum kunnen gaan lezen.
Omdat de meeste op ons forum van een ander forum afkomen waar we nogal besodemieterd zijn geweest willen wij het zo in gaan stellen dat het forum pas toegankelijk word voor nieuwe leden als ze zich voorgesteld hebben.
Op het moment is het zo dat bij registratie en activering van het gebruikersaccount de nieuwe leden meteen kunnen gaan lezen op het forum. Ik wil dat veranderen, indien mogelijk.

Ik wil het zo maken dat men zich eerst voor dient te stellen, en daarna pas mee kunnen lezen op het forum, zeg maar dat ze dan de sleutel naar het forum pas in handen krijgen naar hun eerste post.

Ik heb al veel gelezen op het supportforum maar kan dit niet vinden of deze instelling mogelijk is??
Zou iemand mij daarover uitsluitsel kunnen geven of het mogelijk is en zo ja, hoe ik dat dan moet in gaan stellen.

Mocht ik erover heen gelezen hebben en dit wel ergens staan, dan alvast excuses maar ik zou het dolgraag willen weten of dit te realiseren isn.

Alvast bedannkt,

groet,

ienie

beheerster van fibromyalgie.forum2go.nl

Bontelli
....
Berichten: 73
Lid geworden op: 22 dec 2008, 20:39

Bericht door Bontelli » 24 aug 2009, 14:31

Je zet alle fora op privé, behalve dan het voorstel-topic.
Dit doe je via je beheerderindex/Fora en permissies.
Je maakt een gebruikersgroep aan.
Als iemand zich heeft voorgesteld, dan voeg je het nieuwe lid toe aan deze gebruikersgroep.
Deze gebruikersgroep heb je zo ingesteld dat zodra men is toegevoegd men toegang heeft tot alle fora of precies zoals jij het wilt hebben.
D.w.z. dat ze dan pas kunnen reageren en vragen stellen enz..
Een gebruikersgroep maak je aan via beheerderindex / Groepen en beheer.
De permissies stel je in via Groepen en permissies.
Succes.

Plaats reactie